Insignia blauwe rook bij starten

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia blauwe rook bij starten

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Annette83
    Deelnemer

Hallo allen,

Ik ben hier nieuw op het forum en ik gooi er gelijk een vraag in😉

Wij hebben een Insignia 1.6 turbo uit 2011.
      Een ontzettend fijne auto, maar die de laatste tijd wat tegenstribbelt bij het starten. Er komt dan veel blauwe rook uit de uitlaat en de auto stottert dan een beetje. Dit is in de zomervakantie begonnen. Hij gaf de melding: motorvermogen beperkt en later kwam: auto dringend service nodig erbij. Uiteraard meerdere keren naar de garage geweest, die kunnen de juiste oorzaak niet echt vinden. Er zat wel een ontzettend belangrijk stekkertje los, nadat die er weer in is geklikt en resetten van alle meldingen, rijdt de auto verder super en hebben we al 2,5 week geen meldingen meer gehad.
      Wel komt er regelmatig bij het starten blauwe rook uit de uitlaat, alleen bij het starten dus. Het gebeurt ook niet elke dag, dat vinden wij juist zo vreemd. Soms vind ik ook dat na het starten, zonder of met rook, dat het toerental hoger ligt en dat hoor je dan ook, je ruikt dan benzinelucht en na een minuut ongeveer dan hoor je de toeren zakken en dan loopt ie weer mooi. Misschien hoort dat zo, maar dit viel ons op. Misschien letten we nu ook meer op dingen hoor😅

Wie heeft een idee wat dit kan zijn?? Deze week weer naar de garage, maar ik wil een klein beetje duidelijkheid aan hem kunnen geven wat het evt zou kunnen zijn, scheelt weer uurtjes ;-)

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.