Insignia 2.0 cdti 200pk+ piepende Multiriem bij inkomen van Turbo?

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia 2.0 cdti 200pk+ piepende Multiriem bij inkomen van Turbo?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    sander2.5v6
    Deelnemer

Gegroet :bye:

Sinds eergisteren valt het mij op dat er een piep onder motorkap vandaan komt als ik op asfalt rijd en vol gas geef.

Op het moment dat de koppel het grootst is (2000rpm tot 3000rpm) komt er een piepend geluid onder de motorkap vandaan. Als ik de auto weer terug laat zakken naar 2000rpm en de druk weer opbouw gaat deze weer piepen.

Het klinkt echt alsof de multiriem een beeje piept en niet zoals de turbo fluit.

Kan het zijn dat het dus de multiriem piept door teveel koppel?

De motor maakt onbelast stilstaand geen piepgeluid bij vol gas.

:praying02:

Haasje17
      Moderator

Is de spanner en riem al eens vervangen?

sander2.5v6
        Deelnemer

Disttibutie riem is vroeger bij opel vervangen (ik heb hem 4 maanden nu).
          Ik kan in het boekje zo 1,2,3 niet vinden dat de multieriem is vervangen.

Vandaag nog goed het geluid aangehoord en het is gewoon echt een piepende v-snaar.

Ik vervang wel even de v-snaar (20 euro), mocht het niet verholpen zijn, neem ik de spanrol mee :applause02:

Anoniem

Ik denk dat haasje de spanner van de distributieriem bedoeld.

sander2.5v6
            Deelnemer

Zou niet goed zijn als de distri-riem piept en slipt, dan kan ik een nieuw motorblok kopen ;-) dat zou betekenen dat de riem geen tanden heeft.

Woensdag ben ik vrij en ga ik de riem vervangen, is een klusje van 15 min als je dit onderlangs de auto doet :good:

Osaga1990
              Deelnemer

is het ondertussen opgelost ? ik heb ook last gehad van dat gepiep en dacht ook in eerste instantie aan de multieriem . Heb die vervangen maar was er nog steeds . Toen sprak ik met een collega die ook met een insignia rijdt en die zei dat het een rollement van een looprol in de distributieset is die piept . Zat toch aan 97.000 km dus heb de distributieset laten vervangen , en het gepiep was weg !

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.