insignia 1.6 kopen of niet ?

Forumindex Forums Modellen Insignia insignia 1.6 kopen of niet ?

betrouwbare motor of niet ?

heb niet een extreem groot budget (waardoor vaak auto met hoge km standen in aanmerking komen) en wil niet in dure kosten gaan vallen direct na aanschaf.

Je moet zijn ingelogd om te kunnen stemmen.
  • #11.6 diesel
  • #22.0 diesel
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    philtjens
    Deelnemer

hallo beste.

ik ben vorige week gaan kijken naar een opel insignia 1.6 uit 2016 met 200.000 km

auto reed goed en zag er heel goed uit.

volgens verkoper was de distributieketting reeds vervangen op 180.000 km.

ik zou de auto kopen als de ketting vervangen was dit kon hij niet aantonen, heb naar de garage gebeld waar deze altijd op onderhoud gegaan is en volgens hun is dit niet gebeurd.

ik ben dus van de koop afgestapt omdat ik gelezen heb dat dit een gekend probleem is met grote gevolgen en wat duur kan uitvallen.

verder zit er wel een nieuwe koppeling 4 nieuwe remschijven en blokken en nieuwe banden op.

ik heb hem een bod gedaan serieus onder zijn vraagprijs omdat ik een vermoeden heb dat hij weet dat er iets aan scheelt.

maar hij ging niet akkoord hiermee (geen probleem uiteraard).

2 dagen later is hij ook met zijn prijs gezakt waardoor bij mij alarm bellen afgaan.

daarom even raad gezocht hier zijn er veel problemen met deze motoren en is het verstandig om voor een 1.6 te kiezen ( zeker op hoge km standen ) of beter een 2.0 nemen dan ?

alvast bedankt :bye:

Chefke1986
      Deelnemer

ik heb er zelf 1 uit 2011, een 1,6 met turbo 180pk/132kW staat nu 190k op de teller.

Zeer weinig problemen met de auto gehad, wel 1 grote: kapotte versnellingsbak (lager ging meedraaien in het versnellingsbak huis)  en dan nu probleem met een sensor van de turbo.

Nu 3 maal deze storing gehad in korte tijd (Ardenne/heuvels), waarvan de 1e keer echt de storing door een monteur gereset moest worden. De 2e keer was eerder deze week op hetzelfde punt volgens mij, maar na een halfuur uitgestaan te hebben leek de storing zichzelf opgelost te hebben.

Vandaag op de terugweg met de caravan erachter de 3e keer, deze leek minder extreem en merkte minder vermogen verlies dan bij de 1e en 2e keer.

dus ik ben eigenlijk best te spreken over het model insignia wat ik rijd. De latere modellen hebben een 1,6 met minder vermogen of met kleine benzine motoren. Daar heb ik geen ervaring mee.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.