Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › Inleren ander tellerbak mogelijk met Tech2/ODB2/OP-COM ??
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 april 2014om 11:00 door nexus6.
-
AuteurBerichten
-
2 april 2014 om 00:00 #17265054
Goedendag allemaal.
door kortsluiting in tellerbak met het vervangen van LED lampjes gebeurd, Doet gedeeltelijk de tellerbak het niet meer, Nu wil ik dus een andere erin zetten van de sloop o.i.d ,Maar
het is dus een corsa c met imobelizer ,Vraag is dus of dit kan met Tech2/OBD2 ?
Kan ik b.v de oude eerst uitlezen om vervolgens de gegevens in de nieuwe te lezen ?
Of is dit alleen bij de opel garage te doen.Mvg
3 april 2014 om 08:16 #18227028Niemand ?
3 april 2014 om 08:30 #18227029Corsa C heb ik nog niet mee gewerkt.
In m’n Astra G moest ik de kilometerstand en de code index omzetten.ik heb wel dit gevonden voor de Corsa C:
Instrument assembly, remove+install / overview of indicator lightsRemoval :
Reset InstrumentTech2 > Body > Instrument Cluster > Additional Functions > Reset instrument
Installation:
Program instrument clusterTech2> Body > instrument Cluster > Programming > Program instrument Cluster
Hoop dat je er wat aan hebt :)
4 april 2014 om 09:21 #18227030Je zal met de security code moeten gaan werken om deze ingeleerd te krijgen.
Ivm de immobilizer uiteraard.
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
5 april 2014 om 20:40 #18227031Ik zoek dus iemand die dat kan of wel proberen, de termen zeggen mij niets omdat ik de programma’s zelf niet bezit en gebruik, Heb al wel eens een andere teler erin gehad maar dan
start de auto niet meer, Vermoed dat ik dan een teler en sleutels en een of ander chip of kastje moet hebben om het te laten werken, alleen de teler vervangen zou beter zijn.
De Opel garage vraagt er enkele honderden euro’s voor en dat heb ik er weer net niet voor over.6 april 2014 om 10:05 #18227032@nexus6 wrote:
Ik zoek dus iemand die dat kan of wel proberen, de termen zeggen mij niets omdat ik de programma’s zelf niet bezit en gebruik, Heb al wel eens een andere teler erin gehad maar dan
start de auto niet meer, Vermoed dat ik dan een teler en sleutels en een of ander chip of kastje moet hebben om het te laten werken, alleen de teler vervangen zou beter zijn.
De Opel garage vraagt er enkele honderden euro’s voor en dat heb ik er weer net niet voor over.Ik heb zelf alleen de Immobiliser van mijn Astra een keer opnieuw geprogrammeerd.
Volgens mij moet de tellerbak wel zijn uitgeleerd van de oude auto zodat deze weer in te programmeren is in jouw Corsa.
Ook moet ik dan weten wat de oude security code is anders moet ik de chip eruit solderen, uitlezen en hopen dat ik de code kan vinden.Ik zal ergens vandaag wel effe kijken wat ik aan informatie kan vinden :)
6 april 2014 om 11:00 #18227033@ZakhooiTM wrote:
@nexus6 wrote:
Ik zoek dus iemand die dat kan of wel proberen, de termen zeggen mij niets omdat ik de programma’s zelf niet bezit en gebruik, Heb al wel eens een andere teler erin gehad maar dan
start de auto niet meer, Vermoed dat ik dan een teler en sleutels en een of ander chip of kastje moet hebben om het te laten werken, alleen de teler vervangen zou beter zijn.
De Opel garage vraagt er enkele honderden euro’s voor en dat heb ik er weer net niet voor over.Ik heb zelf alleen de Immobiliser van mijn Astra een keer opnieuw geprogrammeerd.
Volgens mij moet de tellerbak wel zijn uitgeleerd van de oude auto zodat deze weer in te programmeren is in jouw Corsa.
Ook moet ik dan weten wat de oude security code is anders moet ik de chip eruit solderen, uitlezen en hopen dat ik de code kan vinden.Ik zal ergens vandaag wel effe kijken wat ik aan informatie kan vinden :)
De oude zit er nog in, Die wordt nog gebruikt gewoon, En werkt verder wel gedeeltelijk snelheid ,RPM, De security code moet ik even kijken, Is dat de zelfde als van de radio toevallig die
heb ik wel, Anders moet ik even in de boekjes kijken.P.s zag dit op youtube maar is wel moeilijk voor mij al die menu’s en code’s .
link:
https://www.youtube.com/watch?v=Y0ESbVc4CPw” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik hoop dat je mij kunt helpen ermee.
6 april 2014 om 11:16 #18227034@nexus6 wrote:
De oude zit er nog in, Die wordt nog gebruikt gewoon, En werkt verder wel gedeeltelijk snelheid ,RPM, De security code moet ik even kijken, Is dat de zelfde als van de radio toevallig die
heb ik wel, Anders moet ik even in de boekjes kijken.P.s zag dit op youtube maar is wel moeilijk voor mij al die menu’s en code’s .
link:
https://www.youtube.com/watch?v=Y0ESbVc4CPw” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik hoop dat je mij kunt helpen ermee.
Volgens mij moet de nieuwe (de gene van de sloop) ook worden afgemeld van de oude auto of je moet de security code van die auto zien te achterhalen anders kan ik hem niet koppelen.
De security code van jou auto staat meestal op de car pass, op deze pas staat inderdaad ook onder andere de radio code.
Om precies te kijken hoe en wat zou ik graag wel het volgende willen weten :
Bouwjaar van je auto
Type motor (motor code, zoals Z18XE bijv)
Wat voor versnelling zit erin (automagisch of handmatig)
VIN nummer (deze kan je ook effe via de PM sturen als je dit niet publiekelijk op internet wil hebben)ik kan dan kijken in de documentatie van Opel welke procedures er nodig zijn :)
6 april 2014 om 11:21 #18227035@ZakhooiTM wrote:
@nexus6 wrote:
De oude zit er nog in, Die wordt nog gebruikt gewoon, En werkt verder wel gedeeltelijk snelheid ,RPM, De security code moet ik even kijken, Is dat de zelfde als van de radio toevallig die
heb ik wel, Anders moet ik even in de boekjes kijken.P.s zag dit op youtube maar is wel moeilijk voor mij al die menu’s en code’s .
link:
https://www.youtube.com/watch?v=Y0ESbVc4CPw” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik hoop dat je mij kunt helpen ermee.
Volgens mij moet de nieuwe (de gene van de sloop) ook worden afgemeld van de oude auto of je moet de security code van die auto zien te achterhalen anders kan ik hem niet koppelen.
De security code van jou auto staat meestal op de car pass, op deze pas staat inderdaad ook onder andere de radio code.
Om precies te kijken hoe en wat zou ik graag wel het volgende willen weten :
Bouwjaar van je auto
Type motor (motor code, zoals Z18XE bijv)
Wat voor versnelling zit erin (automagisch of handmatig)
VIN nummer (deze kan je ook effe via de PM sturen als je dit niet publiekelijk op internet wil hebben)ik kan dan kijken in de documentatie van Opel welke procedures er nodig zijn :)
Van de sloop gaat Idd niet werken, Ik kan wel van iemand uit Limburg een telercluster kopen die hem wel heeft uitgeleerd.
Het is een standaard corsa C 1.2 uit 2002 met handversnelings bak ik dacht motor z12xe ,carpas en vin nr’s moet ik even opzoeken maar carpas heb ik dacht ik niet,vin nr is dat zelfde als
frame nr ?Mvg
6 april 2014 om 11:40 #18227036@nexus6 wrote:
Van de sloop gaat Idd niet werken, Ik kan wel van iemand uit Limburg een telercluster kopen die hem wel heeft uitgeleerd.
Het is een standaard corsa C 1.2 uit 2002 met handversnelings bak ik dacht motor z12xe ,carpas en vin nr’s moet ik even opzoeken maar carpas heb ik dacht ik niet,vin nr is dat zelfde als
frame nr ?Mvg
Als hij maar is uitgeleerd dan kan ik hem denk wel inprogrammeren.
Ik zag dat je auto een ME1.5.5 heeft als ECU (Motor stuur apparaat in ABN/RBN(Redelijk Beschaafd Nederlands)) das is mooi want daar kan ik als het goed is de security codes van uitlezen (bespaard je weer 35 euri bij de dealert)
Dus dat is ook afgevinkt als je de carpass niet meer hebt.VIN nummer is inderdaad frame nummer, deze staat ook op het kenteken bewijs.
6 april 2014 om 11:53 #18227037@ZakhooiTM wrote:
@nexus6 wrote:
Van de sloop gaat Idd niet werken, Ik kan wel van iemand uit Limburg een telercluster kopen die hem wel heeft uitgeleerd.
Het is een standaard corsa C 1.2 uit 2002 met handversnelings bak ik dacht motor z12xe ,carpas en vin nr’s moet ik even opzoeken maar carpas heb ik dacht ik niet,vin nr is dat zelfde als
frame nr ?Mvg
Als hij maar is uitgeleerd dan kan ik hem denk wel inprogrammeren.
Ik zag dat je auto een ME1.5.5 heeft als ECU (Motor stuur apparaat in ABN/RBN(Redelijk Beschaafd Nederlands)) das is mooi want daar kan ik als het goed is de security codes van uitlezen (bespaard je weer 35 euri bij de dealert)
Dus dat is ook afgevinkt als je de carpass niet meer hebt.VIN nummer is inderdaad frame nummer, deze staat ook op het kenteken bewijs.
Idd, Das weer mooi meegenomen,Kan het geen kwaad als ik mijn vin nr hier noteer ?
Mvg
6 april 2014 om 12:32 #18227038Volgens mij kan je met het VIN de security codes opvragen enzo, geen idee of ook wordt gekeken of gecontrolleerd dat de echte eigenaar van die auto ze opvraagt.
Het VIN nummer kan ik in TIS tikken en dan heb ik de precieze configuratie van de auto voor me :)
7 april 2014 om 11:00 #18227039@ZakhooiTM wrote:
Volgens mij kan je met het VIN de security codes opvragen enzo, geen idee of ook wordt gekeken of gecontrolleerd dat de echte eigenaar van die auto ze opvraagt.
Het VIN nummer kan ik in TIS tikken en dan heb ik de precieze configuratie van de auto voor me :)
PM :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.