Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › inlaatspruitstuk vergroten mogelijk?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2014 om 21:21 #17268651
hallo,
weet iemand ook of je een c25xe inlaat spruitstuk kunt vergroten?
waar dit kan?
wat het kost?
en wat de toename is?ik weet dat er een mantzel inlaat spruitstuk is maar dit vind ik toch vrij prijzig
dus probeer er achter te komen of dit meer rendabel is?20 oktober 2014 om 13:37 #18257696http://www.ebay.nl/itm/Vauxhall-C25xe-v6-ported-lower-inlet-manifold-Calibra-Astra-X25xe-X30xe-/271634131000?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f3ea7e838″ onclick=”window.open(this.href);return false;
heeft volgens mij weinig zin want je gasklep is te klein :thumbdown
grotere gaskleppen zijn er ookhttp://www.ebay.nl/itm/c25xe-calibra-v6-enlarged-throttle-body-68mm-/390944640288?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5b061dcd20″ onclick=”window.open(this.href);return false;
21 oktober 2014 om 09:37 #18257697Idd zoals petrolhead al aangeeft, sowieso gasklep een grotere gebruiken.
Zelf heb ik een grotere gasklep van Courtenay Motorsport U.K. (obv uitruil, je stuur standaard gasklep op) TC klep er tussen uit, Mantzel inlaatspruitsuk heb ik,
kruis stuk ook laten uitruimen zodat mooi aansluit op de grotere poorten van het Mantzel spruistuk. Het geheel heb ik extra na laten bewerken en op maat laten maken
bij Van Kronenburg Motorsport.Ervaring met vermogens winst/toename; heb ik nog niet, hopenlijk volgend jaar / Zomer/Najaar als de motor weer in me auto zit en de wagen weer rijd.
22 oktober 2014 om 18:51 #18257698Hallo
Ben ook bezig, om mijn gasklephuis te vergroten bij de Calibra V6, met de Omega motor V6 3,0.
Gasklep huis van de Calibra V6 is 64 mm, het vergroten kan tot 68 mm, ga je verder .. dan kom je met de gasklep verwarming, te zitten, mocht je niet winters rijden ? dan zou 70 mm mogelijk zijnEchter, de luchtmassameter heeft een doorgang van 68 mm dus, groter heeft geen zin.
De traktie control klep en spindel, moet dan ook verwijderd worden, de twee gaten moeten dan worden dichtgemaakt ( alu lassen)Ben met deze twee dingen bezig op werk ! echter ben wat afhankelijk van collega’s , die zo nu en dan dit op de CNC draaibank bewerken !
Ook de diverse inlaat stukken geslepen inwendig ( ook de pakking ) zodat er geen hoogte verschil , en alles inwendig gladjes is !
Dat mantzel spruitstuk is mooi !!! maar tegenwoordig gaan de 3,0 V6 Omega motoren weg voor 400 euro …….. dan ga je geen mantzel spruitstuk kopen voor 600 …. lijkt me
Ook een Pipercross Viper kit lijkt me een hele goede optie voor meer frisse lucht, en iets meer pk sss ! het orginele luchtfilter van de Calibra is ongeschikt voor tunning
22 oktober 2014 om 21:55 #18257699Ja maar goed het is maar net wat je er voor over hebt. De 1 verklaart me voor gek wellicht, de ander vind het wel leuk of een goed idee.
Maarja wat is verstandig uiteindelijk een investering als dergelijk in een auto. Is dat verstandig.. ik zal er nooit wat van terug zien uiteindelijk.
Maar met die intentie doe ik het ook niet. de auto ga ik niet verkopen, die wil ik zo lang mogelijk houden.
Probeer een vermogens toename te bewerkstelligen, en bij deze motoren zal je snel naar dergelijk middelen moeten grijpen.
Heb overigens geen X30XE van 400 euro maar een paar jaar terug een nieuwe krat motor gekocht, een Y32SE.. niet dat dat uiteindelijk verschil maakt,
maar om maar aan te geven. Dan is die motor uiteindelijk dan ook elke euro teveel geweest om in een Astraatje F te leggen ! :DVoor frisse lucht ga ik het proberen met een Dbilas free flow filterhuis.. ben benieuwd. De ‘vuile’ lucht zal via een group A uitlaat systeem met spaghetti’s van
Friedrich Motorsport de motor verlaten king: Ik hoop aan 250 pk te komen zo..24 oktober 2014 om 08:18 #1825770024 oktober 2014 om 14:52 #18257701Kan, maar heb de V6 in een Astra F, dus twijfel of ik met de hoogte wegkom met zo’n inlaat/hevelmechanisme. Wil graag de (originele) motorkap nog dicht kunnen doen, en geen vieze bulten erop kloppen of een ver-Disney-ficeerde motorkap plaatsen.
24 oktober 2014 om 21:10 #18257702Astra heeft meer ruimte dan mijn cali, zonder rare bult.
Maar klopt ruimte is wel een probleem
25 oktober 2014 om 05:29 #18257703Samengevat, de aanbouwdelen zijn lang niet optimaal voor de beste prestaties ! inlaat/uitlaat, en laten we de automaatbak/versnellingsbak maar even buiten beschouwing ten opzichte van de nieuwe bakken met b.v de 8 traps automaat van merc/bmw !
Wat dacht je van de Eaton M62, of de Saab 9-5 V6 3,0 Turbo motor … 310 NM 2500 toeren ! een heel ander getal als het Opel inlaat systeem !
Echter ben ook op die manier bezig zoals bovenstaande liefhebbers van de 3,0/3,2/2,5 het gasklephuis vergroten, binnenzijde gladmaken en in lijn met elkaar (losse delen) uitlaat diameter dikker, betere flow kat/dempers, iridium bougies, en bougie kabels Magnecor KV85, Pipercross Viper kit luchtfilter, ecotec systeem verwijderen en afsluiten, zijn al dingen uitgevoerd, en zaken staan nog op het programma, om te worden uitgevoerd de komende maanden ! al met al zal het een aardig winst moeten opleveren Maar .. meten is weten !
Ben me er van bewust, dat het ECHTE werk is, Turbo/compressors, I profiel drijfstangen, gesmede zuigers, arp bouten, programeerbare ontsteking/motormagnement ! echter, daar hangt een flink prijskaartje aan25 oktober 2014 om 10:48 #18257704@ Petrolhead Mooi stukje werk die trottelbodies, echter hoveel is de toename van het vermogen ? zit het op een 3,0 ?
25 oktober 2014 om 12:10 #18257705Thanks Anjo, zit ook al heel wat uurtjes en eurotjes in,
toenamen is bij mij geheel onbekend omdat dit pas een enkele keer is toegepast.. maar verwacht toch zeker boven de 230 pk uit te komen.
het komt momenteel op een 2.5 maar deze heeft 3 liter nokkenassen.vrij programmeerbare ecu voor injectie.
lichter vliegwiel omdat de originele even zwaar is als een olifantenpiemel :shock:
en dan de throttlebodiesvoor de liefhebbers heb een topic waar ik alles bij hou;
viewtopic.php?f=113&t=185094momenteel bezig met het mechanische deel zoveel mogelijk van carbon te maken.
26 oktober 2014 om 10:24 #18257706Mooi topic petrolhead inderdaad, mooi werk. Zeker ook icm. vrij programmeerbaar motor management.
Standaard vliegwiel is inderdaad redelijk zwaar, heb zelf een iets wat afgedraaide variant, niet enorm licht maar ook niet meer zo zwaar.
Een hele lichte hoef ik niet meer.Overigens, een lichtvliegwiel resulteert niet in een vermogens toename, uitsluitende verbeterde gasresponce.
26 oktober 2014 om 10:34 #18257707@Jerremy wrote:
Mooi topic petrolhead inderdaad, mooi werk. Zeker ook icm. vrij programmeerbaar motor management.
Standaard vliegwiel is inderdaad redelijk zwaar, heb zelf een iets wat afgedraaide variant, niet enorm licht maar ook niet meer zo zwaar.
Een hele lichte hoef ik niet meer.Overigens, een lichtvliegwiel resulteert niet in een vermogens toename, uitsluitende verbeterde gasresponce.
Bedankt, betreft het vliegwiel dat klopt de response word beter.
Maar waarom kies je niet meer voor een heel licht vliegwiel ? Loopt te onregelmatig ?
Ik heb deze nog niet aangeschaft dus kan nog wel wat advies hebben .27 oktober 2014 om 15:04 #18257708ik rij met een 4,5kg plat vliegwiel uit een c20xe maar heb nergens last van, loopt nog als een zonnetje stationair en dat zelfs met scherpere nokken.. stuiver op zn kant blijft niet meer liggen maar een aansteker overeind gaat nergens heen ;)
(tot je iets gas geeft, dan schud de hele auto :-P )bot;
heb alle 3 de delen van het spruitstuk bewerkt en netjes op elkaar aan laten sluiten, tc huis is in zn geheel weg en de gasklep uitgeboord.
dit merkte je duidelijk en de auto pakte meteen soepeler op en draaide sneller naar zn koppelhierna nog een stap verder gegaan, bocht,luchtmassa en filter naar 80mm
gevolg hiervan is dat het slechter werd, er kwam teveel lucht op de verkeerde manier binnen..
heb dit opgelost met een overgang naar 2,5inch buis de bumper in en daar de filter als cold air intake, hierdoor kreeg ik wel de goede flow en werd de gasresponse zelfs beter als eerstconclusie van dit verhaal is dat groter niet altijd beter is, gaat meer om de flow dan massa ;)
27 oktober 2014 om 17:19 #18257709Vond de astra van Jerremy knap zenuwachtig voor dagelijks met het lichte dacht rond de 4 a 5kilo vliegwiel.
Motor liep er niet beroerd van, viel wel verder terug bij terugloop naar stationair.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 oktober 2014 om 18:24 #18257710Kan ook zijn dat het vliegwiel niet goed in evenwicht is, dus niet goed gebalanceert. Word die ook zenuwachtig.
27 oktober 2014 om 19:53 #18257711Gewoon het karakter niet echt prettig voor langzaam stadsverkeer. Verder prima.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 oktober 2014 om 22:17 #18257712ik rij met zware drukgroep en geveerde 6puck plaat, stadverkeer is zoiezo een hel :-P
(nu moet ik zeggen dat het redelijk in de buurt van een normale koppeling komt kwa gedrag)terugvallen doet ie inderdaad wel vrij hevig met het lichte vliegwiel maar nerveus wil ik m niet echt noemen.. ook een kwestie van gewenning denk, je gaat automatisch meer op de motor remmen om het te compenseren
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.