Inlaatspruitstuk astra h Z16XEP

Forumindex Forums Modellen Astra Inlaatspruitstuk astra h Z16XEP

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Ess

Hallo,

Mijn auto heb ik een tijd geleden gekocht met het probleem dat de inlaatspruitstuk kapot is en de wervelkleppen die niet goed werken.
      Alleen is dit onderdeel moeilijk te vinden. Nieuw kosten ze 4 a 500 euro. Kan iemand mij misschien hieraan helpen?
      En mijn tweede vraag is al is het misschien een stomme vraag, is het schadelijk voor de auto dat ik hiermee rond rijd met deze melding?

Groetjes

CarloAstra
      Deelnemer

Wat voor storing geeft ie?

oomens94
        Deelnemer

Ik heb er persoonlijk te lang mee doorgereden. Heeft me waarschijnlijk de verbrande kleppen gekost. Oftewel: motor- revisie en nog eens 1600 verder.

Zie mijn topic: viewtopic.php?f=5&t=164187

Als zo’n klep blijft hangen kan er iets fout gaan bij je kleppen.

Ess

Hallo oomens94,

Heb je een nieuwe inlaatspruitstuk gehaald? Ik zit te denken aan een tweede hands maar weet niet of dit wel slim is?
            Wat adviseer je mij

Ess

Hallo CarloAstra,

Hij geeft een auto met daarin een steek sleutel als melding aan. De auto is overigens wel uitgelezen bij de opel dealer.
              En daarin stond dat dit het probleem was

oomens94
              Deelnemer

Voor zover ik weet zijn die wervelkleppenblokken wel verbeterd door Opel. Wellicht bestaat dan de kans dat als je een tweede hands blok koopt je weer een slecht model koopt.

Het is een nogal bekend probleem bij deze motoren.
                Ik weet ook niet hoe je auto eruit ziet nu. Hoge/ lage kilometerstand, wil je er nog lang mee doorrijden? Hoe is de algemene staat van je auto?

Ess

oomens94,

Het beste is dus een nieuwe inlaatspruitstuk kopen ipv tweede hands.
                  Een opel astra h uit 2006. Kilometerstand is nu 132.000 ongeveer.
                  Het is een auto die ik gekocht heb van de eerste eigenaar. Ik kocht de auto met 119.000 km stand. Het is mijn eerste auto die ik gekocht heb en voorlopig wil ik hierin blijven rijden het is een fijne auto

oomens94
                  Deelnemer

Ik zou het dan nieuw kopen. Je auto kan nog wel even mee denk ik, kijkende naar de kilometerstand.

Je onderhoud hem zelf begrijp ik? Misschien gelijk wat ander simpel onderhoud uitvoeren? Heeft de vorige eigenaar hem dealer onderhouden?

Er is overigens vast nog wel iemand anders die zijn mening wil geven hier over het feit of je nieuw moet kopen of niet. Dat zou ik in dit geval wel doen, maar dat is een mening. Mijn blok was toen der tijd inderdaad +- 500 euro bij de dealer.

Carlo hierboven zal ook vast nog wel zijn mening deponeren op deze pagina.

Ess

oomens94,

Daar zit ik ook aan te denken om het nieuw te kopen. Ja de vorige eigenaar heeft hem dealer onderhouden.
                      Dus al de kleppen verbrand zijn van de motor kan het motorblok beschadigd raken? Ik moet dit zsm laten maken. Mijn motor wil ik niet kapot rijden :???: kan dit zo snel gebeuren dan? Want ik weet ook niet hoe lang de melding er al op zat..sinds ik hem kocht zit de melding al er wel op

oomens94
                      Deelnemer

Doorrijden met iets wat kapot is, is nooit goed. Dat lampje zit er niet voor niets en dat wervelkleppenblok ook niet.

Gewoon zo snel mogelijk laten maken, het moet toch gebeuren.
                        Ik zou er in ieder geval geen gekke dingen mee doen, normaal blijven rijden, niet extreem optrekken en niet 160 rijden op de snelweg. Ook rustig rijden net na het starten. Dan kan overigens nooit kwaad.

Ging je het zelf vervangen of laat je het doen?

Ik kan niet met 100 % zekerheid zeggen dat dat kapotte inlaatspruitstuk er bij mij heeft gezorgd dat er kleppen zijn verbrand (stom toeval bestaat natuurlijk ook nog), maar die mogelijkheid is er wel dus ik zou geen risico nemen. Gewoon laten maken. Als er dan nog iets anders kapot is kom je daar vanzelf achter.

Niet dat het nu nog wat uitmaakt, maar hoelang rijd je er al mee?

Corsa_GSi
                        Deelnemer

Je kan ook overwegen om gelijk een beter inlaatspruitstuk te plaatsen:
                          http://www.dbilas-shop.com/Products/Flowtec-manifold/Opel-Vauxhall/Astra/Astra-H/Flowtec-manifold-for-Opel-Vauxhall-Astra-H-Meriva-A-1-6-16V-77kW-Z16XEP::81.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Dit levert je gelijk wat extra power op.
                          Kost wat, maar heb je ook wat.

Ess

oomens94

Sorry voor mijn late antwoord terug. Wat je zegt allemaal klopt precies en zo rijd ik ook:D
                            Ben wel zuinig op mijn auto. Altijd even laten warm draaien voordat ik wegrijd, niet vol het pedaal intrappen. En dat voor een dame haha.
                            Ongeveer een jaar rijd ik nu zo :shock: :shock: en ik denk dat het beste is als ik het bij een garage laat maken, toch?
                            Zijn ze er lang mee bezig dat je weet?

Ess

Corsa_GSi

Dat is wel een mooie maar ook prijzig :D helaas heb ik die mogelijkheid niet op dit moment maar ik zal het onthouden ;)

Ess

Hallo,

Ik heb even een vraagje nog over het inlaatspruitstuk. Op het papier van de dealer staat bij oplossing:
                                Bij klachten gebruikt u een nieuwe flens inlaatspruitstuk onderdeelnr: 95508836. Z16XEP.
                                Is het mogelijk om een andere onderdeel nummer te gebruiken hiervoor? Misschien een domme vraag

oomens94
                                Deelnemer

Als ze tijd hebben is het zo gebeurd. Het kan schelen een garage te zoeken welke geen dealer is. Of je zoekt op het forum naar iemand die je wilt helpen.

Ik was toen der tijd geloof ik 814 kwijt bij de dealer, inclusief arbeid.
                                  Er gaan nogal wat onderdeelnummers rond van verschillende merken. Ik durf het je echter niet te zeggen nu. Soms zijn er kleine verschillen, let daar wel op.

oomens94
                                  Deelnemer

Is het nou al opgelost?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.