Forumindex › Forums › Modellen › Astra › inlaat spruitstuk Astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 augustus 2010 om 23:02 #17681963
tap. Haal je inlaatspruitstuk los want er is flink wat troep aangekoekt,had ik ook! (er moet ook een lampje branden op je dash)
23 februari 2012 om 23:28 #17681978goede dag ik ga zaterdag kijken voor een astra gtc z16xep.
met kilometerstand van 95 duizend.
de auto is van 3de maand 2006 is er toen al modificatie gedaan?
op de kleppen?
hoor graag snel van jullie!24 februari 2012 om 08:36 #17681979Daar ben ik ook wel benieuwwd naar aangezien die van mij ook uit 2006 is.
mark
24 februari 2012 om 12:47 #17681980En jij hebt nog geen problemen en wat heeft die gelopen die van jou
24 februari 2012 om 13:47 #17681981ik zit op iets van 71000km
24 februari 2012 om 17:57 #17681982oke balen dat niemand andwoordt geeft bijna.
had voor morgen wel paar andwoorden gehoopt24 februari 2012 om 19:11 #17681983Is er dan een modificatie geweest?
ik heb een z16xep van eind 2004 en heb nergens last van?
24 februari 2012 om 21:29 #17681984Klepjes gaan rammelen, of de potentiometer gaat kapot, in beide gevallen dient heel het inlaat te worden vervangen..
Willem
24 februari 2012 om 23:10 #17681985willem hoe kan ik dit morgen opmerken?
door tikken of is er nog iets waar ik het aan kan zien?25 februari 2012 om 22:04 #17681986Rammelen van het inlaat, klepjes liggen los..
bij een kapotte potentiometer heb je motorstoring..
Let ook op het tekentje met steeksleutel, deze geeft ook aan of er een storing in het geheugen van de motorcomputer staat..
Willem
26 februari 2012 om 10:06 #17681987Die foutcode kan ook worden opgelost door een ander pot metertje erop te zetten, ik dacht van een C14nz/c16nz.
We hebben er al 2 gemont. met tot op heden geen foutcode’s.
Ik laat dit wel weten hoe of wat.12 maart 2012 om 19:53 #17681967ik heb ook een astra H met Z16XEP motor.
die van mij had ook een tik in de motor, ik heb eerst kleppen gesteld maar dat hielp niks.
toen het inlaatspruitstuk gedemonteerd en de wervelkleppen kon ik bijna een cm heen en weer bewegen.
ik heb toen dat deel van het spruitstuk vervangen voor een revisie onderdeel. kosten waren van het onderdeel was € 500,-
maar is het mischien een optie om de 4 draai punten te smeren om de levensduur van het nieuwe onderdeel te verlengen ?12 maart 2012 om 20:13 #17681966@Esox Lucius wrote:
Die foutcode kan ook worden opgelost door een ander pot metertje erop te zetten, ik dacht van een C14nz/c16nz.
We hebben er al 2 gemont. met tot op heden geen foutcode’s.
Ik laat dit wel weten hoe of wat.Is inderdaad een gaskleppot. meter van een C14NZ
12 maart 2012 om 20:40 #17681964@Sjonny-astra wrote:
ik heb ook een astra H met Z16XEP motor.
die van mij had ook een tik in de motor, ik heb eerst kleppen gesteld maar dat hielp niks.
toen het inlaatspruitstuk gedemonteerd en de wervelkleppen kon ik bijna een cm heen en weer bewegen.
ik heb toen dat deel van het spruitstuk vervangen voor een revisie onderdeel. kosten waren van het onderdeel was € 500,-
maar is het mischien een optie om de 4 draai punten te smeren om de levensduur van het nieuwe onderdeel te verlengen ?kleppen stellen kan je alleen bij een cih of een ohv motor niet bij een Z16XE
12 maart 2012 om 21:20 #17681977Z16XEP / A16XEP / A16XER / Z18XER / A18XER heeft mechanische Stoters, die moeten wel Gecontroleerd worden op klepspeling
Je kan ze zo wel Controleren, voor stellen moeten de nokkenassen eruit..
Willem
12 maart 2012 om 21:32 #17681969ja dat bedoel ik :thumbup wim
12 maart 2012 om 21:39 #17681976heeft de 1.4i ecotec astra h 2004 daar ook kans op?
12 maart 2012 om 21:40 #17681975Dacht die nog Hydrostoters heeft, en Wel klepjes in het inlaat, maar Minder problemen daarmee…
Daar breken zo nu en dan weer de nokkenassen van…
Willem
12 maart 2012 om 21:44 #17681974horror!
12 maart 2012 om 21:44 #17681973niet als je af en toe de nokkenasjes natrekt met 9Nm
Willem
12 maart 2012 om 21:48 #17681972wat bedoelje met natrekt met 9Nm hoe doeje dit dan? of staat dit al op het fora
12 maart 2012 om 21:52 #17681971Klepdeksel los.
Alle boutjes van de nokkenaslager kappen natrekken met een (kleine)momentsleutel op 9Nm
Willem
12 maart 2012 om 21:54 #17681970clevere kerel danku u willem!
13 maart 2012 om 18:38 #17681968kleppen stellen kan je alleen bij een cih of een ohv motor niet bij een Z16XE
ik heb mijn z16xep motor toch echt kleppen gesteld.
het is aleen best wel veel werk want de beide nokkenassen moesten eraf.
een z16xep moet om de 160.00 klepspeling gecontroleerd worden. (word meestal niet gedaan)13 maart 2012 om 21:26 #17681965150.000km dacht ik zelfs..
Op LPG iedere 30.000km, dat is maar 1x per (originele) cilinderkop!!! want de volgende klepstelbeurt haalt ie dan toch niet zonder verbrandde kleppen..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.