Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › injectories openen!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2010 om 13:50 #17225313
Ben al een hele tijd bezig met mijn injectoren op mijn c20xe,
Alles doet het op het blok, brandstof, relais, vonk. Beghalve de injectories, deze openen niet.
Het geval: Alles aangesloten, knock sensor, stappenmotor doorgemeten, krukassensor vervangen. Op de stappenmotor zat eerst een kabel die bruin-blauw, bruin-zwart was, deze heb ik vervangen door de kabel die uit mijn injectorrails komt, bruinblauw, roodblauw kabeltjes zaten hierin. Brandstofpomp hebben we aangesloten op de geschakelde plus. Uit mijn injectorrails komen maar 2 massakabels, beide zijn aangesloten.
Iemand nog een iedee wat zou verklaren waarom die *&^(*&* injectories niks doen?
alvast danke!29 augustus 2010 om 14:02 #17720786Ik weet zo even niet welke kleuren je nu noemt, maar waarom heb je de draden gewisseld ?
Mijn advies, neem een andere motor-kabelboom en sluit het aan zonder draden verwisselen.
Massa’s niet vergeten aan te sluiten.
29 augustus 2010 om 14:06 #17720787ik had eerder gepost, en toen zeiden ze dat op de stappenmotor een andere stekker moest, ik heb niet de draden zelf gewisseld maar alleen een stekkertje, dat zou nu helemaal moeten kloppen, blauw bruin en blauw rood zit nu op de stappenmotor, deze meet ook 8.3 ohm weerstand dus dat zou ook moeten kloppen
29 augustus 2010 om 14:06 #17720788ik denk dat hij bedoeld dat ie de stekker van de stappenmotor gewisseld heeft met stekker van de klopsensor..
edit: net te laat hij heeft het zelf al uitgelegd :P
29 augustus 2010 om 14:08 #17720789AnoniemLid sinds:
1 January 1970krijgt de computer wel t signaal van de bobine
dacht de groene draad
;)29 augustus 2010 om 14:08 #17720790Ik sluit het altijd gewoon aan, het werkt altijd.
Je moet 3 massa draden hebben uit je zwarte kunstof ding met injector stekkers erin.
Ik las dat je 2 hebt, dat is het probleem.
Als je voor de auto staat dan heb je links 1 en rechts 2 draden, of precies andersom :hmmz
29 augustus 2010 om 14:13 #17720791dat dacht ik eerder ook maar blijkbaar heb je c20xe’s met maar twee massa kabels rechts uit de inectorrails, weet iemand dit zeker? heb heel de rails met kabels nagekeken nergens een massa rechts…
dank voor de snelle reacties iig!!29 augustus 2010 om 14:15 #17720792of nergens een massa kabel links bedoel ik..
29 augustus 2010 om 14:16 #17720793Ik heb net buiten in de regen bij mijn auto even 2 foto’s gemaakt, die komen eraan.
29 augustus 2010 om 14:22 #17720794
29 augustus 2010 om 14:28 #17720795die linkse heb ik dus niet, vreemd? thanks voor de foto’s btw!
zijn er blokken gemaakt zonder deze linkse massakabel? ik heb geinformeerd bij een opel tuner (botter) en die zei dat er blokken zijn gemaakt zonder de linkse massa kabel, kan iemand dat bevestigen? heb net weer de kabelgoor uitelkare getrokken maar zie geen spoor van een massa links…29 augustus 2010 om 15:42 #17720796injectoren zijn massa geschakeld.
Staat constant 12 v op en worden op de ecu aan massa gelegd..niet op die andere draden bij de rails
29 augustus 2010 om 15:48 #17720797yep ik heb ook de linkse.. (ff naar buiten gelopen)..
hij gaat hij komt uit de kabelboom recht eronder (injectoren goot) ..c20xe ’92’..ik heb het gehad dat er geen stroom stond op die grotere ronde stekker aan de andere kant van van de kabel boom.. zwart kwam geen stroom op ..
29 augustus 2010 om 15:50 #17720798Originally posted by mattemaker
yep ik heb ook de linkse.. (ff naar buiten gelopen)..
hij gaat hij komt uit de kabelboom recht eronder (injectoren goot) ..c20xe ’92’..ik heb het gehad dat er geen stroom stond op die grotere ronde stekker aan de andere kant van van de kabel boom.. zwart kwam geen stroom op ..
kan idd een hele goeie zijn.
Geschakelde + naar ecu en dus ook delen als injectoren niet aanwezig.
dat gebeurt er nix29 augustus 2010 om 19:40 #17720799Jep, geschakelde + is een hele goeie optie! Had je trouwens eerder al verwacht met nieuws, maar nu lees ik ineens dat het nog niet werkt!! Ik dacht geen nieuws is goed nieuws….
:wtf30 augustus 2010 om 07:56 #17720800zat even een vakantietje tussen vandaar:afro, maar ik heb een geschakelde plus, via deze geschakelde plus had ik eerst mijn beninepomp geschakeld en die deed het. Is er iets wat ik over het hoofd zie? geschakelde plus is toch geschakelde plus, anders zou brandstofrelais ook niks doen toch?
30 augustus 2010 om 08:08 #17720801…. phoe.. is al weer ff geleden.. bij mij kwam er ook opeens geen stroom meer bij die stekker met starten.. draadje erop vanaf de accu . starten lopen.. (daarna wel goed aangesloten)
massa goed van blok..? en je krijgt wel massa op stekkers van injectoren met starten.?30 augustus 2010 om 09:53 #17720802Zou eens met de accu er af meten of alle + aansluitingen op de ECU stekker wel geschakelde + krijgen….
Hier het schema met omschrijvingen en locatie van de onderdelen, draadkleuren en diktes…
In de onderdelen lijst staan een hoop onderdelen voor de diesel vermeld, maar ik heb alle C20XE onderdelen voorzien van een donkergroene stip er voor….
30 augustus 2010 om 13:03 #17720803amai bedankt! nou kan ik even vooruit, kunnen we lekker gaan pluizen waar het euvel zich bevind
nogmaals dank!30 augustus 2010 om 13:07 #17720804ik heb trouwens geen lamda bij het blok, heb ook het spruitstuk en kat erbij maar nergens een lamda te vinden, zou dat ook iets verklaren/ is dat normaal? Er zit ook een kastje bij het blok waar beaconbox op staat van VDO ofzoiets, de comp is daar ook op gechipt (het blok komt uit een kadett gsi uit ’92) Zegt iemand een beaconbox iets? heb al gegoogled maar daar wordt je niks wijzer van..
30 augustus 2010 om 14:55 #17720805Geen idee wat dat kastje is…
Geen Lambda is geen probleem zolang je op de ECU pen 20 maar aan massa hebt hangen dan. (zoals in het schema boven is te zien) Alleen denk ik niet dat dat je injectie klacht verhelpt, want zonder lambda zou hij volgens mij in noodloop over moeten gaan.
Trouwens in het schema boven is X5 ie grote ronde stekker die je dash-boom met je motor-boom verbindt, dus al die verbindingen waar dat bij staat lopen door die stekker….
Succes!
31 augustus 2010 om 20:08 #17720806*springt een gat in de lucht*
Hij doet het!!!!!!!!!!
niemand gelooft dit, vier verrotte injectoren! Nu even getest met de injectories van mijn oude 8v, en waarrempel, klapperdeklap….. vroemmmmmmmmmmmmm, heel relaxed
Dankzij het schema van Vinci, alles nagelopen, uitgesloten en als laatste uiteraard de injectoren getest, 12 v erop en massa, niks, andere injectories erop, vroooooppppppppp, hele dikke shit!!!!!
Dank Vinci:wors! lijkt me wel dat er 16v injectoren moeten komen maar het hek is van de dam, het eerste schaap is over de brug, nu bier om te vieren!31 augustus 2010 om 20:15 #177208078v injectoren zijn inderdaad veeeeels te klein..
31 augustus 2010 om 21:25 #17720808Hij is fijn!:angel
En ik weet hoe het voelt om na veel bloed zweet en tranen zo iets eindelijk voor mekaar te krijgen!:vertag
:thumbup
31 augustus 2010 om 21:28 #17720809ik heb eventueel nog wel creme injectoren liggen ( voor 16v M2.5 ), zijn gereinigd en voorzien van nieuwe filtertjes en nieuwe rubbers.. intresse ? :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.