injectoren openen niet

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) injectoren openen niet

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Corsaboer

Ben bezig mijn c20ne om te wisselen voor c20xe,
      Blok zit erin nu, alles prima, behalve de injectoren. Deze wijgeren open te gaan, voor de rest vonk en benzine genoeg. Ook heb ik de Knock sensor (achter de startmotor) waar ik niet bij weet wat erop moet. Ik heb ook nog twee stekkers, een rode plug en een zwarte plug die uit de injestorrail komen, hiervan weet ik ook niet prcies waar deze naartoe moeten.. wie biedt raad?
      thanks alvast voor de moeite!
      groeten corsaboer

kadettgsicrosser
      Deelnemer

hallo,

ik meende dat de rode stekker op de knock sensor komt en de zwarte op de stappen motor.

succes er mee!!

Corsaboer

hela,

Rode stekker zit nu op de knock sensor, op de stappenmotor zit al een stekker die rechtstreeks de boom in gaat, heb wel nog een groene stekker vlak bij mijn comp. Die kabeltjes hebben wel de kleuren van de kabels naar de injectoren, maar bruin rood, bruin geel, bruin blauw en een witte geloof ik enig idee waar die stekker op moet?
          thanks zovast!
          groeten

kadettgsicrosser
          Deelnemer

volgens mij hoef je die niet perse aan te sluiten zonder loopt hij ook!
            op m’n crosser zijn die ook niet aan gesloten.

gr,

Vinci
            Deelnemer

Je stappenmotor MOET meen ik wel aangesloten zitten (en op de juiste stekker!) voordat je injectoren aan gaan, want die staat in serie met alle voedings touwtjes van de injectoren….:vertag Die stappenmotor meet 8 ohm weerstand, genoeg om voeding door te geven naar de injectoren.

Dan moet het brandstofrelais ook nog zachtjes ‘klik’ zeggen als je hem op contact zet, anders krijgt het hele spul zowieso geen + :thumbdown En dan nog kan het relais gewoon stuk zijn…(gaat nog wel eens stuk…)

Die groene stekker boven de ECU is niet persé nodig, dat die kleurtjes overeenkomen met de injectoren klopt, maar het heeft er niets mee te maken. Die draadjes zijn veeeel dunner dan die naar je injectoren lopen. Die groene stekker zitten wel draadjes voor o.a. je motor management lampje in, en de bruin gele en bruin blauwe voor diagnose.

Heb je überhaupt al de ECU uitgelezen?
              :vertag

1. Bruin gele aan massa in dat geval voor diagnose mode.
              2. Bruin blauw is massa voor het storingslampje, dus vanaf 12V + een lampje aan deze (geschakelde) massa leggen en je zou knippers moeten zien…:angel

Verder staat her en der op het internet wat de codes betekenen….:vertag

De stekker voor de klopsensor zit in elk geval een bruin/wit en bruin/zwart draadje in. De stekker voor de stappenmotor zit een bruin/blauw en rood/blauw draadje in…

Succes!:angel

Corsaboer

aha, ik zal de stappenmotor vanmiddag welleens checken, zit nu op het werk.
                Ik heb iig een reserve stappenmotor nog van mijn c20ne, brandstofrelais heb ik al gewisseld en deze klikt (oude ook) Kijk eerst of dat werkt anders kan ik altijd nog de comp uitlezen..
                Hoop dat dat m is, dan kunnen we weer de corsa in elkaar bouwen!
                dank voor alle snelle reacties iig!

folkyc20xe

alle 3 de massakabeltjes wel aangesloten die by uit de injectorrail komen?

kadettgsicrosser
                  Deelnemer

ik bedoelde ook de groene stekker die niet perse aangesloten hoeft te worden, de stappen motor moet aangesloten zitten anders loopt hij zo broerd.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.