injectoren creme -blauw of turbo bij c20xe ?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) injectoren creme -blauw of turbo bij c20xe ?

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229921
    ditten16
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 December 2010

      Hey, ik heb een c20xe met creme kleurige injectoren, maar mijn vraag is welke injectoren passen in feite het best bij deze motor.
      De creme -blauwe of deze van een turbo.
      En hoeveel brandstofdruk moet dat dan krijgen

      #17779616
      corsaracer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 January 2005

        origineel blok???

        dan gewoon de originele injectoren erin…

        hebben ze bij opel echt wel over nagedacht….

        #17779617
        Peter_89
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 August 2006

          wat wil je bereiken dan? je kunt wel grotere injectoren nemen. maar je moet altijd lambda 1 houden he.. veel mensen snappen/weten dat niet

          #17779618
          ditten16
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 December 2010

            Inderdaad dat snap ik niet, kan je een beetje meer uitleg geven over die lambda 1

            #17779619
            corsa_c20xe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 November 2005

              http://nl.wikipedia.org/wiki/Lambdawaarde_%28motortechniek%29

              Als de Lambdawaarde 1 is heb je theoretisch de “ideale” lucht brandstof verhouding dus. Ga je injectoren plaatsen
              met een grotere opbrengst dan ga je dus afwijken hiervan omdat er meer brandstof wordt geïnjecteerd…

              #17779620
              cd-design
                Lid sinds:
                21 July 2008

                blauwe (m2.8) injectoren zijn beter dan de witte (m2.5) injectoren. Blauwe hebben 4 verstuivergaatjes en de witte 1. Het inspuitbeeld is dus beter. Dus de brandstof en lucht vermengen zich hierdoor beter…Waardoor er dus weer een heftiger explosie ontstaat in de verbrandingskamer.

                Turbo injectoren hebben enkelt nut bij een opgevoerde motor. Dus als je meer lucht in je verbrandingskamer kan krijgen mag je ook meer brandstof krijgen:angel

                #17779621
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Zit er ook geen verschil in brandstofdruk tussen M2.5 en M2.8, zoja dan is de opbrengst van de injectoren anders. En kan het zijn dat blauwe minder leveren dan de creme.

                  #17779622
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    [rquote=1832736&tid=139014&author=cd-design]blauwe (m2.8) injectoren zijn beter dan de witte (m2.5) injectoren. Blauwe hebben 4 verstuivergaatjes en de witte 1. Het inspuitbeeld is dus beter. Dus de brandstof en lucht vermengen zich hierdoor beter…Waardoor er dus weer een heftiger explosie ontstaat in de verbrandingskamer.
                    [/rquote]

                    Als het helemaal goed werkt wel ja, maar heb hierover wel eens gelezen dat als van die vier gaatjes er één, twee of drie verstoppen je flinke problemen kunt krijgen…. En dat die daardoor moeilijk te doorgronden zijn wat er precies aan de hand is, kan je misschien beter één gaatje hebben zodat je ook weet wanneer die er mee nokt…

                    #17779623
                    sebastiaankadettcabriogsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 November 2005

                      als er gele in zitten, lekker geel bijven rijden,

                      krijg je meer dan normaale hoeveel heid lucht in de verbrandings kamer,
                      (en dus heb je meer brandstof nodig)

                      dan voldoet een instelbare brandstof druk regelaar prima. tot en met ongeveer 185 pk,

                      maar zoals gezegd is, meten is weten, (lambda 1)

                      #17779624
                      jason
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        zoals vinci zegt beter geen( 1gat ) dan een beetje branstof(4gaatjes waarvan 1 of 2 verstopt zitten) krijgen.
                        teweinig loopt je blok naar de klote.

                        [rquote=1848958&tid=139014&author=Vinci][rquote=1832736&tid=139014&author=cd-design]blauwe (m2.8) injectoren zijn beter dan de witte (m2.5) injectoren. Blauwe hebben 4 verstuivergaatjes en de witte 1. Het inspuitbeeld is dus beter. Dus de brandstof en lucht vermengen zich hierdoor beter…Waardoor er dus weer een heftiger explosie ontstaat in de verbrandingskamer.
                        [/rquote]

                        Als het helemaal goed werkt wel ja, maar heb hierover wel eens gelezen dat als van die vier gaatjes er één, twee of drie verstoppen je flinke problemen kunt krijgen…. En dat die daardoor moeilijk te doorgronden zijn wat er precies aan de hand is, kan je misschien beter één gaatje hebben zodat je ook weet wanneer die er mee nokt…[/rquote]

                        #17779625
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          [rquote=1849815&tid=139014&author=jason]zoals vinci zegt beter geen( 1gat ) dan een beetje branstof(4gaatjes waarvan 1 of 2 verstopt zitten) krijgen.
                          teweinig loopt je blok naar de klote.

                          [rquote=1848958&tid=139014&author=Vinci][rquote=1832736&tid=139014&author=cd-design]blauwe (m2.8) injectoren zijn beter dan de witte (m2.5) injectoren. Blauwe hebben 4 verstuivergaatjes en de witte 1. Het inspuitbeeld is dus beter. Dus de brandstof en lucht vermengen zich hierdoor beter…Waardoor er dus weer een heftiger explosie ontstaat in de verbrandingskamer.
                          [/rquote]

                          Als het helemaal goed werkt wel ja, maar heb hierover wel eens gelezen dat als van die vier gaatjes er één, twee of drie verstoppen je flinke problemen kunt krijgen…. En dat die daardoor moeilijk te doorgronden zijn wat er precies aan de hand is, kan je misschien beter één gaatje hebben zodat je ook weet wanneer die er mee nokt…[/rquote][/rquote]

                          Dat was dus bij diegene gebeurd waar ik het van had gelezen. Oververhitting in 1 cylinder merkte hij pas toen het blok vastliep. Hele onderblok naar de klote! Hij zweeeeert echt bij injectoren met één gat….

                          #17779626
                          wes155
                            Lid sinds:
                            27 April 2009

                            Heb ook recent blauwe injectoren in mn 2.5 gezet icm 3.0 bar drukregelaar!
                            Dit is eigenlijk de setup voor een m 2.8!
                            Mijn lambda waarden waren vantevoren veel te hoog door defecte injectoren!
                            Hij gaat toch inspuiten wat ie nodig heeft uiteindelijk!
                            Nu is dat weer netjes in orde.
                            Het opbrengst verschil is geloof ik niet meer als 1,4 cc …kan wat verschil inzitten weet t niet precies maar zoveel spuit ie niet meer in!
                            Heb ze laten reinigen dus de eerste tijd gaan die niet meer verstopt zitten hoor!
                            Ook ben ik ervan overtuigd dat alles wat te veel ingespoten word weer retour de tank in gaat!
                            Mijn auto loopt rustiger, is zuiniger en stink niet meer naar benzine en trekt in de hoge toeren aanzienlijk beter door!
                            Dus ik zeg….gewoon doen die blauwe injectoren met 3.0 bar regelaar!
                            Maar als je ze erin zet laat ze even ultrasoon reinigen!
                            Ken meerdere mensen met deze setup hoor nergens problemen gezien ….of je moet natuurlijk blindelings een paar vuile injectoren erin zetten dan kan idd het verhaal en mening van vincent een rol spelen bij t te arm draaien van 1 cilinder!
                            Al kan ik me niet voorstellen dat dit ongemerkt blijftMVG WESLEY

                            #17779627
                            Arjan Kuijper
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              Ook ben ik ervan overtuigd dat alles wat te veel ingespoten word weer retour de tank in gaat!

                              Uhm… Is dit nu wijsheid of niet logisch nagedacht?:hmmz Wat je inspuit ben je toch echt kwijt hoor:D

                              #17779628
                              sebastiaankadettcabriogsi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 November 2005

                                doelt hij niet op de retour leiding van de brandstof druk regelaar.

                                een computer “leert ook inspuiten” als de injectoren niet te groot zijn regelt hij dat wel bij na een paar honder km met die blauwe injectoren gereden te hebben.

                                enkel kan ik verschillende c20xe motoren die door meer brandstof, het bovenin wel beter deden, maar hun koppel, onderin een beetje kwijt raakten.

                                dit was wel icm een andere chip..

                                #17779629
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  Je zal het heus wel merken ja als er één cylinder te arm loopt, maar of je gelijk daar aan denkt? Schade heb je al gauw als dit gebeurt!

                                  #17779630
                                  Noordpoolgsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 March 2009

                                    Graag een adressje waar je ze kunt laten reinigen heb hier nog 4 liggen ….

                                    #17779631
                                    Fearless
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 January 2005

                                      plus en min op de injector gaat ie open

                                      Reiniger er door…

                                      of eventueel bij de revicieboer in de de ultrasoonbak

                                      #17779632
                                      Noordpoolgsi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 March 2009

                                        @fearless

                                        gewoon remreiniger of wat voor soort reiniger ?

                                        #17779633
                                        corsaracer
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 January 2005

                                          ja daar ben ik ook wel benieuwd naar…

                                          heb er hier nog zeker 8 liggen die ik schoon wil hebben…

                                          #17779634
                                          wes155
                                            Lid sinds:
                                            27 April 2009

                                            arjan doelde er idd op dat alles wat ie vraagt…ook gegeven wordt!
                                            De ecu leert hier vrijsnel mee omgaan..computer bepaald de inspuittijd ondanks er nu 3.0 regelaar inzit!
                                            Dus alles wat ie meer krijgt door de 3 bar regelaar gaat dus netjes weer de tank in !
                                            Had het idd wat anders moeten formuleren want ingespoten word idd niet meer terug gevoerd omdat t dan al verbruikt is!Voor de mensen die graag een adres willen hebben voor t reinigen….!!Heb t erg druk maar zal zo snel mogelijk het adres posten zodat meer mensen er iets aan hebben
                                            mvg wesley

                                            #17779635
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              te arm mengsel gaat ie waanzinnig stinken uit de uitlaat.

                                              Willem

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.