Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Injectoren afsluiten bij LPG inbouw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2011 om 09:04 #17235671
Hallo,
Hoe kan ik het beste de injectoren van een L-Jetronic (met voor weerstanden) 3.0 Senator A1.5 afsluiten?
Mij is verteld waar 1 dikke witten kabel over gaat naar 3 dunnere witte kabels om daar een schakel relais tussen te plaatsen. (dit 2x omdat er 2 dikke witte kabel zijn en deze beide overgaan naar 2x 3 dunnere witte kabels.)
Deze witte kabels zit in de kabel boom van de injectoren naar het schutbord.
Is dit allemaal correct?????
Mij is afgeraden om het hele injectie systeem uit te schakelen. Dit omdat als je van LPG naar benzine overgaat dit dan vlekkeloos gaat als allen de injectoren niet aangestuurd worden.
Heeft iemand hier ervaring mee. :wors
15 april 2011 om 09:30 #17855937Alleen de injektoren afsluiten werkt prima.
Maar heel het systeem uit is ook geen probleem.
Zelf heb ik bij de Senator 3.0E A1 van mijn zwager de aansturing van het hoofdrelais onderbroken.
De benzinepomp wordt aangestuurd via de luchthoeveelheidsmeter.
Aangezien deze nogal wat herrie maakt en mijn zwager vaak met te weinig benzine rondrijdt, heb ik deze ook onderbroken met een extra relais als hij op gas rijdt.
Hij heeft een systeem waar het systeem zelf van benzine naar gas overschakelt boven een bepaald toerental, dit gaat gewoon soepel. Ook het weer terugzetten op benzine gaat zonder problemen.15 april 2011 om 10:49 #17855938Anoniem
1 January 1970[rquote=1914421&tid=146428&author=kywieman]Hallo,
Hoe kan ik het beste de injectoren van een L-Jetronic (met voor weerstanden) 3.0 Senator A1.5 afsluiten?
Mij is verteld waar 1 dikke witten kabel over gaat naar 3 dunnere witte kabels om daar een schakel relais tussen te plaatsen. (dit 2x omdat er 2 dikke witte kabel zijn en deze beide overgaan naar 2x 3 dunnere witte kabels.)
Deze witte kabels zit in de kabel boom van de injectoren naar het schutbord.
Is dit allemaal correct?????
Mij is afgeraden om het hele injectie systeem uit te schakelen. Dit omdat als je van LPG naar benzine overgaat dit dan vlekkeloos gaat als allen de injectoren niet aangestuurd worden.
Heeft iemand hier ervaring mee. :wors[/rquote]
ik zou ook de brandstofpomp spanningsloos maken
op lpganders draait die maar wat rond te pompen;)
voor de juiste draad zou je het beste even
een schema kunnen raadplegenben zelf met n zoorgelijke klus bezig in een range rover;)
15 april 2011 om 12:15 #17855939ik zou ook de brandstofpomp spanningsloos maken
een schema kunnen raadplegenben zelf met n zoorgelijke klus bezig in een range rover;)
Het lijkt mij beter om alleen de injectoren spanning loos te maken.
Uit de elektronische schema haal ik niet veel wijsheid vandaar de vraag.
In ieder geval sterkte met de Range Rover.:thumbup
15 april 2011 om 15:40 #17855940Het makkelijkste is de stroom te onderbreken van het contact naar het injectierelais, dan valt alles zonder spanning.
15 april 2011 om 17:17 #17855941Dat klopt dan je…Maar dan werkt der helemaal niks:
geen stationair regeling..Ik heb dat gezeik ook bij mijn A1 in de winter loopt het ding veels te hoog stationair,ik heb gewoon een draad van de bobine afgepakt en deze op die stationair regel klep gezet,zodat egaal of LPG of benzine die klep gewoon werkt..Maar bij een A1,5-A2 werkt dit niet die hebben een ander stationair regel systeem..
15 april 2011 om 18:36 #17855942dat heb je bij gas toch helemaal niet nodig, daar stel je stationair op je verdamper af
15 april 2011 om 20:16 #17855943Mm als de gasklep dicht is,dan gaat stationair via de omloop klep
En dan gaat stationair zeker omhoog als de klep koud blijft in de winter maanden,in de zomer is der niks aan te merken maar in de winter als L-jetronic koud is loopt het goed op LPG maar als de motor warmer word en de klep blijft open,gaat stationair toerental omhoog,teminste ik vond dit verschrikkelijk omdat ik mijn injectie systeem helemaal lam legde,dit heb ik opgelost door de gewoon 12V van de bobine op te zetten,nu werkt het perfect.
16 april 2011 om 14:23 #17855944ik snap het.
eigenlijk ben ik ook niet zo’n fan van heel die LMM/luchtfilterkast gas installatie. ik rij liever met m’n gasstuk vlak voor m’n gasklep met enkel een luchtfilter ervoor (heel de LMM in de kofferbak zeg maar, voor het geval je zonder gas valt)16 april 2011 om 16:26 #17855945Ik ga er een terugslag klep plaatsen tussen het inlaat en lmm.
En hem op benzine starten. Hier mee wil het de meeste kans op backfire weg nemen.Misschien later nog een instelbare relais die bij bijv. 1500 toeren overschakelt naar LPG.
Maar de vraag was eigenlijk heeft iemand ervaring met het afsluiten van injectoren bij een L-Jetronic (met voor weerstanden) 3.0 Senator A1.5?
16 april 2011 om 17:25 #17855946Ja…
Onderbreek de plus draad die spanning op de injectoren zet..En je hebt ze lam liggen,of pluis ff injectie schema na en onderbreek de draad van de computer die naar – schakelt..
18 april 2011 om 15:19 #17855947Anoniem
1 January 1970[rquote=1914509&tid=146428&author=kywieman]
ik zou ook de brandstofpomp spanningsloos maken
Het lijkt mij beter om alleen de injectoren spanning loos te maken.
wat is daar de achterliggende gedachte van dan???
ik gooi in iedergeval van zowel de injectoren als de brandstof pomp
de spanning er afals je enkel de injectoren spannigsloos maakt
dan zal de pomp druk blijven houden op je gehele systeem
en de uren dat je op lpg rijd
(zal met de huidge prijzen wel t meest voorkomen)
draait en slijt je pomp dus wel terwijl je hem niet gebruiktwil je overschakelen
dan geeft je brandstof pomp meteen druk
zodra die spanning krijgt
dus dat mag geen probleem geven;)Uit de elektronische schema haal ik niet veel wijsheid vandaar de vraag.
In ieder geval sterkte met de Range Rover.:thumbup[/rquote]
19 april 2011 om 02:41 #17855948Vandaag de LPG toestand goed aangesloten en het werkt zonder overdrijven echt perfect! Had geen zin om de schema’s er bij te pakken dus ik het de beide massa’s van de injectoren met een relais geschakeld + de draad bij de computer voor de brandstofpomp. Schakelen tussen beide resulteert in een klein schokje, en vervolgens gewoon weer karren.
25 april 2011 om 18:53 #17855949Ja…
Onderbreek de plus draad die spanning op de injectoren zet..En je hebt ze lam liggen,of pluis ff injectie schema na en onderbreek de draad van de computer die naar – schakelt..
Dank zij dit schema is het nu gelukt:
http://img.mantacabrio.nl/elec/l-jetronic.jpg :wors :wors
Alleen was het verschil tussen 4 cil en 6 cil nog uit te vogelen. Wel handig van Opel dat zij voor de eerst 4 injectoren een voor weerstand pakken van een 4 cil en voor de laatste 2 injectoren nog een aparte voor weerstand pakken. Misschien hadden zij voor weerstanden voor 4 injectoren te veel. :hmmz
Maar goed het werkt nu naar behoren.
Ik heb 2 relais geplaatst tussen 10: Dubbel relais en 11: Voorschakel weerstanden. omdat dit hier dus gaat om een 6 cil moeten er 2 relais tussen. (ja over 1 relais waar voor 6 kabel aansluitingen op zitten.)
Nu nog de verdamper plaatsen en aansluiten dan moet het enig zins werken.
Na het omzetten de keuze schakelaar van benzine afzet werkt ie in iedergeval niet meer.
Ik verwacht dat dit niet erg is voor het injectie systeem omdat er in de vraagbaak staat: “de stekker verwijderen van de voor weerstanden bij het testen van het L-Jetronic systeem)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.