Injector stottert!?

Forumindex Forums Modellen Kadett Injector stottert!?

• Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    wim-v6
    Deelnemer

Daarom, meestal is de injector zelf gaar.

Onderbrekingen zijn de onderbrekingen van de toerenbegrenzer op duidelijk 6000 a 6200toeren.

Willem

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Vinci
      Deelnemer

Ja, die zie je heel vaak voorbij komen met ‘Z’ motoren, bijna altijd de injector rot…

Ardrock

Hoeveel toeren het precies is weet ik niet,
          ik probeerde er achter te komen met m’n storobscoop lamp,
          maar wat ik ook doe, die blijft 0 aanwijzen :hmmz
          Ik vind het ook eigenlijk helemaal niet interessant,
          Het is DUIDELIJK NIET een dusdanig hoog toerental om de begrenzer in te gaan.

Die ECU repareren lijkt me ook wel een grappig klusje Vinci !
          Waar zit die ECU eigenlijk?? :angel

Vinci
          Deelnemer

De ECU zit in het voetenruim bijrijderskant rechts, achter de plastic kap, die heeft twee dopjes die je er met een scherp gereedschap uit kunt wippen een stuk en dan deurrubber even los trekken op die plek en dan trek je hem er zo tussen uit…

Succes!

Vinci
            Deelnemer

Een ding, als de toerenbegrenzer wel op het juiste moment ingrijpt dan is het zinloos om het kristal te vervangen…

wim-v6
              Deelnemer

Ken het geluid van deze motoren als geen ander, het is duidelijk volle poet!!!

Durf er best een toerenteller aan te hangen, omdat ik weet dat mijn gehoor niet slecht is.

Heb zelf 3 achtkleppers in bezit, weet hoe volle pot aan toeren klinkt, ook op een filmpje.

Wil je m meer laten draaien komen vanzelf de kleppen bij de zuigers op bezoek, en kan je dat arme onschuldige motortje op een hoop flikkeren

Ardrock

wim-v6…
                  volgens mij ben ik op dit forum met een doel,
                  dat doel is bij iedereen grotendeels hetzelfde: elkaar helpen
                  Als ik zeg dat die Kadett bij lange na NIET de toeren haalt wat hij eerst wel deed
                  dan mag je dat terust van mij aannemen.
                  Het is geen grapje ofzo!
                  Het klinkt misschien op het filmpje alsof het oorlog is,
                  maar dat komt omdat de uitlaat er voor de helft los onder hangt.

Ik kan ook zeggen: oke, je hebt gelijk. er is eigenlijk helemaal niks aan de hand met die auto.
                  probleem opgelost. tot ziens.

Maar aangezien er ook mensen zijn met informatie waar ik wél in geloof, ga ik daar op af.

M’n plan is om eerst die ECU uit te wisselen.
                  Dan weet ik dus zeker of dat het probleem is.
                  Daarna kan m’n broer besluiten of we die, of een andere,
                  ECU kunnen overnemen voor een schappelijke prijs.
                  Of de huidige ECU proberen te repareren.

gose91
                  Deelnemer

Maar je weet het zelf ook niet zeker?! Als een stroboscoop niet werkt, zet er dan een echte toerenteller op! En als jij denkt dat hier verwarring ontstaat over het geluid doordat de uitlaat loshangt, zet die dan weer (provisorisch) vast en maak een nieuw filmpje.
                    Je zal er ongetwijfeld meer verstand van hebben dan ik, maar iemand “aanvallen” om verkeerde info terwijl je zelf geen zekerheid kan geven gaat je ook niet helpen om meedenkers op dit forum te krijgen
                    Amen

P. Rutser

Deze ecu kost op de sloop geen hol als ze hem nog hebben liggen.

wim-v6
                      Deelnemer

Hang er eerst maar een toerenteller aan, dan kan je verder naar je probleem gaan kijken….

Uitlaat of niet, toerental kan je prima horen als je het geluid van deze torretjes kent.

Let op, door een losse uitlaat klinkt het als je zelf bij de motor staat juist wel als minder toeren.

De aanbieding staat nog hoor, dat ik even met een toerenteller langs komt om te laten zien dat ie zijn max toeren haalt, dit omdat ik 100% zeker van mijn zaak ben, en daarom je op en juiste manier wil helpen.

Zoals eerder gezegd droom ik deze motortjes.

Test ecu hebben we ook nog wel liggen.

Ardrock

hey mensen,
                          ff een update…
                          m’n broer had ff een andere ecu bij de sloop vandaan gescoord.
                          gemonteerd en starten maar
                          …..
                          niet dus, :hmmz

met die ecu hou ik hem niet eens aan de praat.
                          Maar aangezien we er nu dus 2 hebben, durf ik het wel aan om er 1 open te schroeven en dat kristal ding te vervangen!
                          Wie weet waar je die dingetjes kunt bestellen??

verder schiet het dus nog niet echt op met het kadettje….
                          ik ga sowieso alle sensoren die invloed hebben op het ontstekingstijdstip nog ff nalopen.
                          Als er nog iemand tips of ideeen heeft, hoor ik het graag :angel

Vinci
                          Deelnemer

Ik zou eens beginnen met wat Wim aanraadt, de injector zelf vervangen…

Vinci
                            Deelnemer
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Vinci
                                Deelnemer

Of je koopt gewoon de hele multec:
                                  http://www.ebay.de/itm/Ansaugbrucke-Opel-C16NZ-z-B-Opel-Astra-F-G-Vectra-A-Multec-/321352926795?pt=DE_Autoteile&hash=item4ad220864b” onclick=”window.open(this.href);return false;

Garandeer overigens niet dat al het bovenstaande 100% past, dat ga ik niet tot op de bodem voor je uitpluizen nu.

Ardrock

als de motor gaat stotteren dan stottert de ontsteking ook mee.
                                    ik ga dus niet de injector vervangen omdat dat mij zeer onwaarschijnlijk de oorzaak van het probleem lijkt.
                                    evengoed bedankt voor de reacties en het meedenken hoor :thumb
                                    als iemand verder nog ideeen heb? kom maar op!

ik ben niet echt actief meer bezig met deze auto wegens tijdgebrek en andere prioriteiten.
                                    maar ik hou jullie op de hoogte

Vinci
                                    Deelnemer

Ik denk dat jij de symptomen en oorzaken door elkaar haalt. Jij constateert een probleem, en denkt met jouw testje, onbelast tegen de oorzaak aan gelopen te zijn.. terwijl je gewoon de toerenbegrenzer bereikt. De symptomen die dat geeft zijn inderdaad het afkappen van injectie en ontsteking.

Terwijl de oorzaak van het tekortschieten van power tijdens belasting, tijdens het rijden waarschijnlijk peut tekort is, en dat is dan toch echt de injector. Wat eigenlijk, zoals Wim al zei in bijna alle gevallen de oorzaak is bij deze dingen.

Ardrock

hey mensen.
                                        ff een up deet
                                        zaterdag ff bij een sloperij geweest.
                                        compleet gasklephuis en complete ontsteking aangeschaft.
                                        thuis meteen de motorkap open en sleutelen maar, mooi weertje erbij.
                                        begonnen met de injector erop te schroeven…
                                        ik was erg benieuwd, maar helaas merkte ik geen verschil

toen ontsteking vervangen,
                                        behalve de verdelerkap omdat degene die erop zit nieuw is.
                                        ik zat ff te knoeien voordat ik hem op tijd kreeg en de motor lekker reageerde op gasgeven.
                                        uiteindelijk reageerde de motor lekker fel, maar ik kreeg af en toe een backfire…
                                        toen nog maar iets later gezet.
                                        het probleem was nu ineens dat de motor heel snel stationair bleef lopen,
                                        terwijl de gasklep vrijwel helemaal dicht stond…
                                        Toen ff een stukje gereden om te kijken of het vermogen weer terug was.
                                        Met optrekken stotterde hij nog 1x, maar het vermogen was terug! :D
                                        toen ik de auto weer thuis op het pad zette bleef de motor ineens wel
                                        heeeel keurig stationair lopen. :hmmz
                                        hij start ook weer heel enthousiast

opzich wel leuk enzo, maar ik hou niet van auto’s die zichzelf repareren.
                                        evengoed alles weer gemonteerd en nu maar kijken hoelang de auto z’n best blijft doen.

Het zit me nog niet helemaal lekker, nog geen 100% vertrouwen…

Heb iemand een idee wat er nou aan de hand geweest kan zijn??

Ardrock

oja, ik had als laatste de gasklep positiesensor ook nog vervangen,
                                          maar daarna liep hij nog steeds te snel stationair.
                                          dus dat is het ook niet geweest.

wim-v6
                                          Deelnemer

Wennen van de computer, deze is deels lerend.

Als ie dus.een bepaalde afstelling gewend is, en je vervangt het een en ander, dan kan dit voorkomen

Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.