Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Injector mod vectra diesel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2012 om 16:18 #17249350
Had even vraagje over die injector mod.
Zie dat de 1.9 een 3e injector mod heeft gehad. Iemand enig idee of er ook zoiets is geweest bij de 6-cilinders?
7 juni 2012 om 16:27 #18034145Hey Kimmie, nog niet van gehoord. Ik weet wel dat bij de Y30DT ventielen om de 150 KM afgesteld dienen te worden. Bij de Z30DT hoeft dat weer niet die zijn zelf stellend.
Heb ook nog ff gezocht naar die niet te verklaren foutcode bij het uitlezen maar kan er niks over vinden. Komt ie weer terug na een reset?Groet jraaf
7 juni 2012 om 17:28 #18034146Ventielen?? En om de 150 km :-|. Of bedoel je 150 dkm?
7 juni 2012 om 18:15 #18034147:mrgreen: LOL! Ik vertaal ‘t uit ‘t Duits. Zijn dan de kleppe toch? 150 duizend ja.
Groet jraaf8 juni 2012 om 09:52 #18034148Jupzz zijn de kleppen inderdaad..
Willem
8 juni 2012 om 12:38 #18034149Kan dat aanleiding geven tot inhouden?
Inhiuden gebeurt weer tussen 2000 en 2500 toeren, eenmaal er voorbij trekt ie weer als een speer..
Krijg zelfs steeds meer de neiging naar de turbo, omdat als je rustig optrekt hij er weinig last van lijkt te hebben en als je in een keer het pedaal indrukt, hij het dus niet aankan ineerste instantie.. Je hoort de turbo dan ook stuk harder fluiten en wanneer die eenmaal de turbo wel kan gebruiken schiet ie weer als een speer.
8 juni 2012 om 14:40 #18034150Ik heb al vaker gelezen over die 3e injector mod. echter ik heb geen idee wat dit is?
Waar kan ik dit vinden? Iemand een linkje o.i.d. voor mij? En als ik naar de vod ga en vraag om zo’n 3e injector mod. weet ie dan wat ik bedoel? En wat kost deze mod. ongeveer?
Ik zit namelijk al een tijdje met een iets inhoudende 1.9 CDTi (120 pk) bij rustig optrekken in lage toerengebied. Hier wil ik erg graag vanaf!
De EGR mod. van Fiat heb ik wel laten uitvoeren. Wat een verbetering zeg!Mzzl!
STiGGEL8 juni 2012 om 16:54 #18034151Moet je kijken of er een blauw kabeltje naar je 3e injector loopt, zo nee heb je de mod niet.
Alleen hoe of wat kan ik je verder niet vertellwe, maar hier zijn meerdere topics over.
9 juni 2012 om 22:08 #18034152Kan ook een vervuilde EGR zijn Kim.
dan gaat de 3.0 diesel ook nog wel eens hikken bij 2500 toeren
Of de Schoepen vast van de turbo, Keertje Serieus gaan rijden met t apparaat kan ook nog wel een helpen (effe De duitse baan op, en dan Voll_Gas
Van het nederlandse verkeersbeeld gaan die 3liters alleen maar Kapot..
Zo’n Beest van een motor moet eigenlijk Regelmatig even lekker losgelaten worden, anders word de boel niet voldoende warm en Koolt alles dicht.
Willem
10 juni 2012 om 08:45 #18034153Heeft iemand nog een handleiding / instructie linkje voor de 1.9 150 pk, 3e injector mod?
10 juni 2012 om 19:42 #18034154ALs ik zo van Frank Gubbels vernomen heb wat het probleem lijkt het verdacht veel op de Diesel opvoepomp op de motor…
Daarvan gaat een Klepje inwendig kapot, waardoor deze onvoldoende druk kan opbouwen bij vragen van motorvermogen..
Willem
11 juni 2012 om 06:40 #18034155Sinds gister staat ie weer stil in ehv, bij optrekken alles kwijt..
Toeren omhoog laten gaan bij stoplicht om ff 2 meter weg te komen om vervolgens meteen alle druk en gas weg te halen, waardoor die niet meer wilt en snel door naar de 5 om uberhaupt terug naar het huis in ehv te komen, nog ff snelweg geprobeerd gehad in 3 schiet ie wel door, maar bij alle overige versnellingen weer hetzelfde, druk weg, gas reactie weg…
Eerste mail gaat zo de deur uit om te dumpen… ben het zo spuugzat
11 juni 2012 om 09:01 #18034156@wim-v6 wrote:
ALs ik zo van Frank Gubbels vernomen heb wat het probleem lijkt het verdacht veel op de Diesel opvoepomp op de motor…
Daarvan gaat een Klepje inwendig kapot, waardoor deze onvoldoende druk kan opbouwen bij vragen van motorvermogen..
Willem
Opvoerpomp iets anders dan brandstofpomp?
12 juni 2012 om 12:45 #18034157Enig idee waar ik die toevoerpomp kan vinden op de Y30DT??
12 juni 2012 om 13:57 #18034158onder de bank denk ik . In de tank !
12 juni 2012 om 14:44 #18034159Gaan we daar vanaaf eens naar proberen te kijken…
12 juni 2012 om 22:13 #18034160Druk opvoerpomp op de motor is meestal de oorzaak..
Willem
13 juni 2012 om 18:00 #18034161Mijn foutcode’s van mn vectra c2 3.0 v6 zijn allemaal weg..
Alleen begint ie nou te trillen bij 1500 toeren..
Ik heb me laten vertellen dat het de wervelkleppen kunnen zijn, brandstofpomp(dan gaan er kleppen verkeerd open?)
ben bij de opel dealer geweest en die kunnen het ook niet vinden.. Nou als die het niet kunnen vinden is dit toch een bizar verhaal.13 juni 2012 om 19:27 #18034162Iedereen die de v6 rijdt kan wss op den duur wel brandstofpomp vervangen..
Wilde em eruit donderen, maar Gupy is met EDSL in gesprek voor me..
Dus ga em wss toch fiksen, heb echt vette moeite met het idee hem weg te doen, maar is het meer dan alleen de pomp moet de vec en ik vooral er echt aan geloven, maar dan moet ie er toch uit..13 juni 2012 om 21:25 #18034163@Oarikje wrote:
ben bij de opel dealer geweest en die kunnen het ook niet vinden.. Nou als die het niet kunnen vinden is dit toch een bizar verhaal.
Die vinden wel Heel vaak iets niet, wat anderen (individuelen) wel binnen enekele minuten vinden..
De Dealer is echt niet heilig, in tegenstelling zelfs, dat merk ik meer en meer…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.