Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Injectierelais Monza CIH 2.2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juli 2012 om 17:49 #17250326
Er zit bij mijn 2.2CIH een zgn injectierelais.
Daar schijnt, volgens een wegewachter :puke, de injectoren mee aangestuurd te worden.
Uit een schema van Mantablog haal ik dat er ook een tijdafhankelijke schakeling in zit.
De brandstofpomp wordt bij mij door een aparte schakelaar (circuitwagen) aangestuurd.
Wat is dan nog het nut om de groene draad (afkomstig van de bobine) daar op aangesloten te houden?7 juli 2012 om 23:49 #18045178Die zit daar niet op, die gaat naar je injectie computer.
…en het is geen injectie relais, het is een gecombineerd relais, ook je brandstofpomp aansturing zit daar in, maar die kan je rustig weglaten door dat anders te doen, maar dan staat dat ding constant te jengelen, anders alleen maar zodra je hem start.
8 juli 2012 om 10:39 #18045179Je relais stuurt de injectoren niet aan dat de computer deze tackelt deze naar de -.
Dat tijdsding want derin het relais zit is om de zaak ff op druk te pompen zodra je de auto op contact zet.
Dat relais voorziet je systeem van spanning en regelt je brandstofpomp.
8 juli 2012 om 18:41 #18045180Oké, er komt dus spanning op die groene omdat je het kontakt aanzet, die schakelt het relais dan in om je brandstofpomp aan te schakelen, en weer af als die enige tijd heeft gedraait zonder dat de motor heeft gelopen, right?
Dan zou dus in mijn geval dat relais weggelaten kunnen worden, als ik dan de voeding die op het relais zit doorverbind met de draad waar het relais hem mee doorschakeld.
Immers, daar het een circuitwagen betreft, heb ik geen kontaktslot maar een hoofdschakelaar, zo’n verplichte rode, en moet ik mijn brandstofpomp op het dashboard handmatig inschakelen.En verder begrijp ik dan dat de injectoren dus konstant aan de plus hangen, na inschakelen kontakt, en massa geschakeld worden door de computer, mijne heren?
En wat doet dan die rood/zwarte daar die van de startmotor afkomt?
8 juli 2012 om 20:12 #18045181Nee, in combinatie met een LE-jetronic systeem kan dat relais niet weg, ondanks dat je de brandstofpomp apart inschakelt, heeft het systeem deze wel nodig, de draden lopen ook richting je computer.
de zwart/rode zit tussen je start schakelaar en de startmotor, de zwarte zit tussen je contact schakelaar.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.