Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › inhouden vectra B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 december 2010 om 21:55 #17229709
Hallo, ik heb een vectra-b automaat uit 1998, V6-2.5 24V,
heb de EGR klep al vervangen maar de motor houd in als hij op bedrijfs temperatuur is tussen de 80 en 100 km/u (en harder), het is net alsof er geremd wordt en dan weer de rem losgelaten wordt, alsof hij aan een elastic zit, hij reageert wel als ik kickdown intrap (versneld dan) maar bij 150 km/u gaat alles erg trillen en weer inhouden, iemand ervaring met dit probleem?, het lijkt of hij een cylinder over slaat, maar stationair en koude motor geen last.b.v.d.
28 december 2010 om 10:38 #17776425niemand een idee wat het probleem is?
28 december 2010 om 10:41 #17776426Kun je een filmpje of omschrijving geven van het geluid wat je hoord als het gebeurd? Of hoor je geen bijgeluiden? Want dan denk ik eerdere aan de bak als motor als het motorblok geen andere geluiden maakt als normaal.
30 december 2010 om 13:48 #17776427Er zijn geen geluiden hoorbaar, het is de motor die inhoud, ik heb het gasklephuis al schoon gemaakt en de vacuum slang aansluiting opgeboord met 1 mm, dit heeft iets geholpen, als ik nu van koude motor rond de 100 km p/u blijf rijden duurt het langer voor het probleem zich weer voordoet, maar het is nog niet opgelost.
30 december 2010 om 14:08 #17776428vervang de Bougiekabels en Bobine maar.
Dit probleem had je echter beter in het Vectra Gedeelte kunnen zetten, daar een Vectra 2.5 V6 vrij weinig met iets wat op OPC lijkt te maken heeft.
en er in het vectra gedeelte meer mensen aanwezig zijn met de kennis van deze Vectra en de 2.5 V6 motor (zijn zat Vectra-V6 rijders hier op het forum (waaronder ikzelf)).
Willem
1 januari 2011 om 12:42 #17776429Dankje Wim, ben dan wel een ex automonteur die met plezier in die Vectra rijd en ook zelf alles doet aan de wagen, maar van forums heb ik weinig kaas gegeten dus, probeerde al persoonlijk contact te maken met je omdat ik veel goede adviezen van je had gelezen hier, maar dat lukte dus niet echt.
Heb intussen de onderdelen besteld via een duitse site wat me ongeveer 150 euro scheelde met nederland, dus kan je nog niet vertellen of het heeft geholpen, maar het probleem lijkt er idd op dat hij zo nu en dan een cylinder overslaat zoals ik al vermelde, en met de snap-on computer kon ik het er niet uit halen omdat hij stationair perfect loopt en het ooit begon met één keer overslaan op de A27, daarna tijd geen last gehad maar dat kwam omdat ik 3 km van mijn werk zat in die tijd, dus werd hij niet echt warm, nu ik in Hilversum werk meer last, hoewel ik als ik mijn rechter voet beheerst op het gaspedaal zet ik het toch voor elkaar krijg om rond de 100 zonder overslaan er te komen, dus zodra ik de bobine en de kabels heb vervangen zal ik je op de hoogte houden.De beste wensen trouwens voor 2011, en dat je veel adviezen mag geven, want ik denk dat je er veel liefhebbers mee helpt.
Groeten Rob
1 januari 2011 om 13:27 #17776430Gaat vast goed komen.
Had hetzelfde probleem, en op
advies van Wim de kabels vervangen.
Loopt vanaf die tijd weer als een zonnetje.2 januari 2011 om 13:48 #17776431Hallo,
Ik heb dit zelfde probleem ook gehad. Bij mij deed ie het in de eerste en tweede versnelling. En dan alleen als ik begon te rijden, wanneer de motor nog warm was. Probleem was hier het systeem dat het stationaire toerental controleert. Laten vervangen en nu gaat het beter, hoewel hij het af en toe nog wel eens doet.
8 januari 2011 om 22:11 #17776432Gisteravond de auto uit laten lezen…Foutcode P1405 & P0170.
Vandaag de auto naar de garage toe gebracht.
– Egr gereinigd
– Gasklep gereinigd
– Nieuwe bougies ( waren nat van de olie)
– Kleppendeksel-pakking vervangen (vandaar de natte bougies)
– Luchtfilter vervangen
– Oliefilter vervangen + nieuwe olie
Resultaat:Eindelijk geen inhouden en stotteren meer!!!!!!
Lekker fel weer en goed doortrekken!!!!Gr. Ralph
8 januari 2011 om 22:28 #17776433stop gelijk een blindplaat tussen die EGR klep
ben je gelijk van het gesodemieter af.24 januari 2011 om 23:33 #17776434Kan dat ook bij mijn uitvoering dan? Hoor namelijk ook dat dat niet mogelijk zou zijn.
x1.6xel uit 1999Gr. Ralph
27 januari 2011 om 22:49 #17776435Heb vandaag reactie gehad van de VOD en die zei me dat dat bij mijn mototrtype niet mogelijk zou zijn.
Dit omdat ze de EGR storing niet uit kunnen programmeren, dus helaas….:(Gr. Ralph
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.