inhouden van c20xe

Forumindex Forums Modellen Calibra inhouden van c20xe

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228054
    mauricecorvers
      Lid sinds:
      9 June 2011

      Beste mensen,

      Ik zit met een lastig probleem, hopelijk kan iemand mij helpen…
      Mn calibra met c20xe houd in, en eigenlijk alleen met rustig gasgeven en laaggetoerd…bv met 50 km/u in de 3de of 4de versnelling.
      ik heb de auto nu al 3 x weggebracht voor reperatie en soms bleef het zon 2 a 3 weken helemaal weg maar het blijft nu weer terugkomen.
      Het volgende is ondertussen vervangen…nieuwe benzine pomp, benzine fliter, benzine relais, temperatuur sensor, luchtmassameter…benzineleidingen zijn schoongeblazen, injectors laten reinigen, gasklephuis gereinigt, bougies vervangen…ook is hij uitgelezen en geeft geen foutcodes en storingslampje blijft uit.
      verschillende stekkers nagekeken op losse contacten…
      Langzaam aan word ik dr hopeloos van, en na de dealer brengen lijkt me een dure zaak als ze een elle lange zoektocht gaan houden…

      iemand tips ideeen??

      alvast bedankt…!

      Grt Maurice

      #17754333
      drakos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 December 2010

        heb je de lambda al een losgetrokken? deze kan hele vreemde dingen veroorzaken als hij kapot is
        e.v. uitlaat/kat verstopt? (dit zou je moeten horen als hij loopt)

        verder is je lijst aardig compleet kwa oorzaken en kan ik zogauw niks verzinnen.

        succes/sterkte ieder geval

        #17754334
        mauricecorvers
          Lid sinds:
          9 June 2011

          nu je het zegt viel het me pas in, mn kat rammelde idd erg, deze is dus ook vervangen door een pijp…kat compleet eraf gehaald dus…
          lambdazonde heb ik idd nog niet vervangen of nagekeken.
          trouwens op het moment van posten vanmiddag heb ik de luchtmassameter vervangen, en tot nu toe houd hij nog niet in(al kwam dat vaker voor na het vervangen van iets) maar nu brand het motorstoringslampje opeens.
          zou die weer gaan inhouden ben ik eerst vanplan om het gasklephuis te vervangen erna eventueel de tank eens door te spoelen…
          gelukkig heb ik een kennis met autogarage die verschillende c20 xe’s heeft liggen en kan ik onderdelen gratis uittesten. :wors
          alleen best frustrerend als je na een week denkt; dat en dat was het en hij opeens weer begint in te houden…

          Bedankt voor het meedenken!

          #17754335
          drakos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 December 2010

            ff je accu min of 10 losgooien. dan verdwijnd je foutmelding waarschijnlijk wel, zo niet zit er ergens wat fout (draadje los oid)

            als het inhouden terugkomt eerst de lambda ff losgooien, hierdoor gaat hij op standaard “maps” lopen en heb je dus niet het risico dat de lambda verkeerde waardes doorgeeft waardoor je inspuiting niet klopt.
            als je het ter beschikking heb uiteraard gewoon andere in schroeven.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.