Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › inhouden motor en lampje mm brandt(corsa b)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2015 om 20:21 #17274715
Geachte heren en dames,
Nu het project Corsa bijna is afgerond(foto reportage volgt wanneer hij volledig klaar is), diende deze eerst nog af te reizen naar Borculo(accb) om deze eens van binnen grondig te laten reinigen.Met een koude motor direct de snelweg op gegaan, om na +/- 180km de snelweg weer te verlaten.
Tijdens deze rit( snelheid constant rond de 110/120) geen problemen mogen ondervinden.
Maar na dat de snelweg ophield, en ik over moest gaan naar een B weg begonnen de problemen: stotterend vanuit zijn 1 optrekken( lijkt net alsof hij op drie poten loopt), op schakelen naar zijn twee, en dan met 50km/uur na zij drie….dan begint het gezeur nog erger te worden…met veel pijn en moeite naar de 60 toe en wanneer je dat normaal doet dan gaat het mm lampje branden.Nadat je het gas loslaat, lampje uit…doorschakelen naar zijn vier en dan rustig naar de 80 toe.Nu lees ik heel veel verschillende verhalen op het www:
1) Lmm kan het probleem zijn
2) egr klep kan vies zijn
3) bobine kan einde oefening zijn
4) lamdasonde kan einde oefening zijnVolgens mij kan, doordat de problemen pas blijkbaar ontstaan nadat de motor warm is, de bobine het niet zijn?
Persoonlijk denk ik aan de lamdasonde….?Wat is de mening van jullie hier?
De auto wordt pas maandag uitgelezen, maar dit is volgens mij wel een redelijk bekende kwaal van de opel corsa b.
Vorige week nog alle filters vernieuwd, bougies vernieuwd, olie, e.d.( grote beurt)Het betreft een opel corsa b van bouwjaar 1999( 1.2 16v strada)
Probleen twee: richtingaanwijzer links op het zijscherm en links achter werken niet meer, lampjes vernieuwd maar dat mag niet baten.
Zit hier het probleem in de connector bij de linker achterstijl, of moet ik het ergens anders zoeken??alvast bedankt voor het meedenken.
Groet,
Mischa.26 december 2015 om 01:02 #18305857Een kwaal is t niet hoor , eerder defecte onderdelen/onderhoud
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
26 december 2015 om 01:04 #18305858Je hebt geen lmm maar luchtmassa-meter maar zou t eerst proberen met een EGR klep schoonmaken beste is om m daarna gwn af te doppen,daarna verder kijken en je knipperlichten gwn even door meten of er stroom op komt te staan , klikt wel je knipperlicht relais continue?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
26 december 2015 om 06:25 #1830585926 december 2015 om 08:29 #18305860Nu de vraag, loopt ie op 3 cilinders of houd ie enkel in.
Met een klein beetje technische voertuig kennis is dit goed te onderscheiden.
Bobines geven vaak problemen met warme motor.
LMM geeft vaak problemen met warme motor.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
26 december 2015 om 11:11 #18305861Lucht temperatuur sensor wijsneus
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
26 december 2015 om 11:18 #18305862@wim-v6 wrote:
Nu de vraag, loopt ie op 3 cilinders of houd ie enkel in.
Met een klein beetje technische voertuig kennis is dit goed te onderscheiden.
Bobines geven vaak problemen met warme motor.
LMM geeft vaak problemen met warme motor.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Als hij warm is en stationair draait,lijkt het net alsof hij op drie poten loopt…(trillen en schudden van de motor en de auto, terwijl zo`n 1.2 een rustig naaimachientje hoort te wezen) wanneer je rijdt zou je dit wel moeten merken(denk ik), maar dat is niet ter sprake.
Vooral als je optrekt bij een stoplicht, lijkt het net alsof hij op drie poten loopt, het gebok en niet vloeiend optrekken verbaast me(heeft in dit geval niks met de bestuurder te maken)
Zodra hij gaat inhouden tijdens het gas geven(alleen dan), dan gaat gelijk het mm lampje branden en ben je je vermogen kwijt.
Gas los,lampje uit, en weer doorrijden.Zou hij met het uitlezen moeten aangeven of dat het de bobine of de lmm is, of zie ik dat verkeerd.
Ps: Wim, had jij niet een werkplaats of zoiets in nootdorp….anders schiet ik even langs bij jou( tegen betaling natuurlijk)…….ik kom daar toch langsAlvast bedankt voor de genomen moeite heren,
Mischa.
26 december 2015 om 12:14 #18305863@ivartje wrote:
Lucht temperatuur sensor wijsneus
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
:P
28 december 2015 om 18:00 #18305864Vandaag de auto wezen halen in Borculo,met een z.g.a.n. interieur waarna ik even een tussenstop heb gemaakt bij een Opel dealer….verhaal verteld en uit laten lezen.
Drie verschillende monteurs zeiden gelijk: Bobine, maar tijdens het uitlezen kwam lamdasonde naar voren.
Monteurs zijn zeer bekend met deze kwaal, en hadden er vorige week nog twee met hetzelfde euvel.( en dezelfde melding tijdens het uitlezen.
Bij deze auto`s zijn de bobines vervangen en was het probleem opgelost.
Morgen maar een eens een bobine ( Bosch) bestellen, en deze maar eens plaatsen.Het veel me op dat tijdens de terugreis de auto erg schokte, en tijdens de rit op de snelweg het ene moment super reed, en na +/- 50km weer in de noodloop ging…..daar wordt je niet vrolijk van als je 200km moet rijden :???:
Betreffende de richting aanwijzer aan de achterzijde(en voorscherm), blijkt dat het remlicht ook niet werkt,terwijl deze vorige week zaterdag nog gewoon werkte, dus zal of een slechte koppeling zijn met de connector( een paar keer los gehad en weer stevig aangedrukt), of een massa probleem…..morgen ook hier maar eens met een bypass aan de gang.
Verlichting kan nooit veel wezen, en hopelijk is het alleen maar de bobine.Van het weekend de laatste lijsten monteren, poetsen, nieuwe daklijsten plaatsen en dan is hij klaar voor de verjaardag van het vrouwtje :angel
2 januari 2016 om 13:50 #18305865Vandaag nieuwe bobine geplaatst en de motor loopt weer als een naaimachine….alleen blijft het mm lampje nu continu branden?
Dit deed hij niet met de vorige bobine, terwijl er wel weer een Bosch voor in de plaats terug is gekomen.
Dient de auto gewist te worden van storingen of is het iets anders?
Wie weet raad……groet,
Mischa. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.