Inhouden/hikken astra 1.4 turbo 2013

Forumindex Forums Modellen Astra Inhouden/hikken astra 1.4 turbo 2013

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    ericbijs
    Deelnemer

Beste opelrijders,

Ik heb sinds een tijdje last van een hikkende en stotterende auto.

Bij het dooraccelereren ‘hikt’ de motor regelmatig. Als ik dan verder ‘doortrap’ begint de motor echt te bokken en soms krijg ik dan een esp storing in beeld waarbij ook het motorlampje gaat knipperen.

Na op nieuw starten is alles weer weg.

Soms heb ik het idee dat de turbo niet lekker ingrijpt. De auto rijdt gewoon niet vlot.

Waar kan dit aan liggen?

Corsa_GSi
      Deelnemer

Is de auto al uitgelezen en zo ja wat zijn de storingscodes?

ericbijs
        Deelnemer

<p style=”text-align: left;”>De auto is uitgelezen en bevat geen storingen….</p>

Nick-GSI
          Deelnemer

knipperend motor lampje wil vaak zeggen een misfire op een cilinder, beste is idd even uitlezen

the-duke
            Deelnemer

Ik heb dat (exact hetzelfde en ook een 1.4 turbo) ooit gezien toen een katalysator verstopt zat / inwendig verbrand was.
              Wellicht dat het dat is of een andere blokkade in de uitlaat.

Je kan dit eventueel testen met de lambdasensor eruit, verloopje erin met een drukmeter en dan rijden. Hebben we toen ook zo gedaan.
              Auto doet dan wel een beetje raar en er zullen wel even wat lampjes branden, maar gewoon tot 6000 toeren doortrekken in bijvoorbeeld zijn tweede versnelling. Wanneer dan bij 6000 toeren de (tegen)druk onder de 0.5 bar blijft, zit er waarschijnlijk geen probleem in je katalysator en verdere uitlaat. Redelijk simpele manier en goedkoop uit te voeren.

Gr,
              The Duke

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.