Inhouden en vermogen verlies 19cdti

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Inhouden en vermogen verlies 19cdti

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Dubbelhuis
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Sinds twee weken een motorisch probleem met mijn Zafira 19Cdti (Z19DT, Bj 2006). Het begon met vermogen verlies, voornamelijk in zijn twee maar later ook in andere versnellingen. Dit gebeurde daarna steeds vaker en daar kwam bij dat hij begon in te houden. Dit allemaal steeds van korte duur waarna hij ook gewoon weer normaal reed, het inhouden was meestal als ik moest afremmen en gelijk weer gas bij gaf. Bij de laatste keer ging lampje met sleutel branden. Ik ben toen gelijk naar de garage waar ik de auto in onderhoud heb gereden (geen opel garage, wel oud opel monteur in dienst) en is hij aan de computer gegaan en hier kwam uit dat de EGR klep niet goed functioneerde. EGR klep vervangen. Auto weer opgehaald en na 5 min rijden weer hetzelfde probleem, auto weer terug (geen storing). Nu is ook de druk sensor vervangen en monteur heeft hierna een flink stuk gereden en niks meer kunnen constateren. Auto weer opgehaald en jawel 5 min na het rijden weer hetzelfde probleem. Ben toen terug gereden naar de garage en monteur is bij mij ingestapt om mee tekijken/luisteren. Wat wil nu het geval er is een bijkomend probleem bijgekomen, volgens de monteur kan hij de overdruk van de turbo niet kwijt (het is een beetje schurend geluid uit de voortrein en ik hoor af en toe een ratelend geluid hierbij alsof er een klepje niet helemaal goed werkt). Ik heb zelf mijn OP-ComII eraan gehangen en kreeg storing P0243. Ik heb deze gereset en tevens de ECU gereset. Alle storingen zijn eruit, P0243 is niet meer terug gekomen maar inhouden en schokken doet hij nog steeds, maar niet continue. Auto gaat maandag weer terug en dan gaan ze ermee naar de Opel garage! Heeft iemand een idee wat het euvel kan zijn, zodat ik dit kan vermelden als ik de auto naar de garage breng (momenteel al aardig lichter in de buidel, maar nog steeds dezelfde problemen en het schurend geluid wat daarbij is gekomen).
      Auto had altijd probleemloos gelopen tot 2 weken terug, momenteel 173000 gelopen. Reinigingsmiddel hebben ze ook al bij de brandstof toegevoegd, geen verschil hiermee.
      Alle suggesties zijn welkom
      Groetjes

Dubbelhuis
      Deelnemer

Nou vandaag is ie naar de opel garage gebracht, Turbo naar de knoppe :puke
        Vreemd dat ie het de ene keer wel goed doet en de andere keer niet! :hmmz

Turbo wordt vervangen :swear

OA-H
        Deelnemer

ik heb het zelfde probleem
          zodra het oranje lampje met de auto en sleutel gaat branden is de vermogen ook weg acceleren gaat dan oo trager. zodra het lampje uit gaat doet het weer normaal.

heb inmiddels de turbo druksensor schoongemaakt samen de gasklephuis en inlaatbuis. Deze waren bijna dicht geslipt,
          als ik de rem en gaspedaal ingetrapt houd(met de contact aan) krijg ik de melding ECN 050074 op het display.

morgen eens de opcom eraan hangen bij de volgende melding.

Dubbelhuis
          Deelnemer

Nou de auto is na 5 dagen weer in ons bezit! Turbo is vervangen! Na het ophalen weer ff stukje gereden en tot nu toe wereld van verschil, hij pakt goed op en loopt motorisch veel rustiger! Morgen gaan we nog ff een flink stuk rijden! Grote klasse voor onze garage, zijn ons flink in de kosten tegemoet gekomen (zijn dan ook al jaren vaste klant, maar toch)! Laat na het weekend nog ff weten hoe het gaat. Hopelijk is het inhouden en vermogen verlies verleden tijd!
            Bedankt voor de reactie.
            Prettig weekend en ik plaats nog ff een update.
            Groeten

OA-H
            Deelnemer

Heb je nog een update?

Dubbelhuis
              Deelnemer

Ja sorry, druk geweest! Hier nog een update! Inmiddels 600 km verder en auto rijd weer als nieuw!!! :thumb
                Heeft al met al een bak geld gekost, maar ontzettend gematst door mijn eigen garage!!! :wors
                Bedankt voor de reacties :thumb
                Groeten Dubbelhuis

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.