Inhouden en stotteren Zafira A OPC Z20LET

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Inhouden en stotteren Zafira A OPC Z20LET

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Rickyyy
    Deelnemer

Goedenavond,

Ik heb een Zafira A OPC Z20LET met een LEH turbo.

Sinds vanavond heb ik als ik gas geef en rond de 3000 tpm kom dat het motormanagement lampje gaat knipperen motor gaat inhouden en stottert bij gasgeven. Na een paar keer knipperen van het lampje blijft dit lampje branden.
      Na uitzetten contact en op nieuw starten gaat het goed totdat ik boven de 3000tpm kom.

Iemand een tip/idee?

Groeten Rick

NoFear1696
      Deelnemer

controleer je vacuumslangetjes en alle slangen na de turbo tot je tophat/inlaat.

Jerk
        Deelnemer

Ik had dit probleem ook en bij mij was het helaas de turbo

Rickyyy
          Deelnemer

Is dit met op-com uit te lezen?

Edit: @Jerk: Zat er bij jou toen olie in de intercooler of hoe merkte je dat het je Turbo was? Heb er denk ik een 6000km een LEH op zitten en rijd altijd rustig weg en laat de turbo rustig koelen.

Denk nu zelf dat het in de bobinebrug zit, maar om nu zo`n ding te kopen en blijkt niet zo te zijn. Zijn er mensen met een reserve welke ik eventueel kan testen?

Rickyyy
            Deelnemer

Vanavond een aantal inspecties gedaan.

Vacuumslangen zaten goed en geen droogtescheurtjes
              Intercooler droog, geen olie.
              Bougiegaten droog.

Ik had een setje Bosch F5DROP bougies liggen voor als m’n Zafira Phase 2 gerunde gaat worden. Deze er even in gezet en een testrondje gereden. Het schokken is helemaal over!

Kan het verder kwaad om met de F5DPOR bougies te rijden zonder phase 1 of 2?

predator
              Deelnemer

Ik rij met 280pk rond en gewoon met orginele bougies.
                Nergens geen last van.

NoFear1696
                Deelnemer

@predator wrote:

Ik rij met 280pk rond en gewoon met orginele bougies.
                  Nergens geen last van.

+1
                  ik rij met 300+ en de orginele bougies voor de leh. dure jongens trouwens :swear

Jerk
                  Deelnemer

@Rickyyy wrote:

Is dit met op-com uit te lezen?

Edit: @Jerk: Zat er bij jou toen olie in de intercooler of hoe merkte je dat het je Turbo was? Heb er denk ik een 6000km een LEH op zitten en rijd altijd rustig weg en laat de turbo rustig koelen.

Denk nu zelf dat het in de bobinebrug zit, maar om nu zo`n ding te kopen en blijkt niet zo te zijn. Zijn er mensen met een reserve welke ik eventueel kan testen?

Ik heb mijn auto toen uit laten lezen met Tech 2 en daar kwam uit dat het de turbo was
                    Toen nieuwe turbo gekocht en toen ik onderweg was naar dr Botter om de nieuwe turbo erop te zetten heb ik hem eens doorgetrapt tot de 7000 toeren, kijken of hij dan door zou gaan met hikken.
                    Toen kwam er echt heel veel witte rook uit mijn uitlaat, dat was echt een teken dat het de turbo was
                    En nadat de nieuwe turbo erop zat de oude LEH turbo open gehad en toen bleek er idd veel speling te zitten op het asje
                    Er zat geen olie in de intercooler

Dikkeminne
                    Deelnemer

denk dat je probleem ligt in je bougies en je bobine. ik heb hetzelfde gehad. auto boven de 4000rpm motormanagement lampje ging branden. auto uit en weg storing.
                      bobine vervangen en nieuwe bougies erin gedaan. geen storing weer gehad.

Rickyyy
                      Deelnemer

Ja er zitten nu nieuwe bougies in en de afgelopen dagen geen last meer gehad.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.