Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Inhouden C20XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2010 om 11:29 #17217538
Mijn C20XE houdt in met een warme motor bij rustig rijden.
Koud is het goed.
Warm met vol gas en stationair geen problemen.
Wat ik al vervangen heb:
– BDP
– Hall
– ECU
– Bobine
– Temp sensor ( blauwe )
– Brandstof relai
– Bobine kabel naar verdelerVerder heb ik met warme motor wanneer hij in hield de lambda stekker los gehaald om te testen of dat het was, geen verandering.
De gasklep positie meter heb ik een maand terug nog getest, toen deed die het goed.
Wie heeft nog een suggestie voor me ?
16 februari 2010 om 11:31 #17616746Ik zou toch eens een andere lambda proberen Freek,
ik heb al een keer hele rare dingen mee gemaakt met een Lambda.p.s. ook ZONDER dat het motorlampje brand
succes
16 februari 2010 om 11:32 #17616747bougies of bougie kabels
16 februari 2010 om 12:07 #17616748origineel gepost door geert666
bougies of bougie kabelsDie zijn inderdaad niet de jongste, maar ik kan me niet voorstellen dat dit het probleem geeft.
Hij houdt met alle 4 cilinders gelijk tijdig op met verbranden, daarna is het opeens weer goed op alle 4 cilinders.
En ik denk dat hij het dan koud ook zou doen, toch bedankt voor het meedenken.
16 februari 2010 om 12:09 #17616749origineel gepost door Mr. Bone
Ik zou toch eens een andere lambda proberen Freek,
ik heb al een keer hele rare dingen mee gemaakt met een Lambda.p.s. ook ZONDER dat het motorlampje brand
succes
Ik kan me niet voorstellen dat als ik de stekker los heb, dat hij dan exact gelijk inhoudt als met stekker eraan van de lambda.
Een storing zonder fout meldcode ben ik wel gewend :P
16 februari 2010 om 12:27 #17616750origineel gepost door freek corsa
origineel gepost door geert666
bougies of bougie kabelsDie zijn inderdaad niet de jongste, maar ik kan me niet voorstellen dat dit het probleem geeft.
Hij houdt met alle 4 cilinders gelijk tijdig op met verbranden, daarna is het opeens weer goed op alle 4 cilinders.
En ik denk dat hij het dan koud ook zou doen, toch bedankt voor het meedenken.
meten is weten
Kabel vd bobine naar de verdeler
16 februari 2010 om 12:28 #17616751Ja die kan ik idd wel eens vervangen :thumbup ga ik doen
16 februari 2010 om 12:53 #17616752brandstof relais?
16 februari 2010 om 13:07 #17616753hij doet niet schommelen met stationair?
had ook zoiets bij een maat, maar die deed ook schommelen stationair, dat bleek de luchtmassameter te zijn (in de lmm zit een 2de sensor die luchtkwaliteit meet, die was toen kapot)
16 februari 2010 om 15:08 #17616754origineel gepost door carlover
brandstof relais?Nee die had ik ook al vervangen, was ik nog vergeten te melden.
16 februari 2010 om 20:14 #17616755Ik heb net de bobine en de kabel naar de verdelerkap vervangen, en tot zover heb ik de storing nog niet weer gehad.
Het is nu dus weer afwachten of hij wel of niet terug gaat komen.
19 februari 2010 om 20:15 #17616756Stekkers lostrekken heeft niet altijd het gewenste resultaat. Als een lambda slecht werkt of je trekt de stekker los en werkt helemaal niet zal dan +-450Mv aangeven zal hij ook niet beter van gaan lopen.
28 februari 2010 om 05:55 #17616757Hij hield vandaag weer in :swear
Maar vol gas is het wel goed, dat is zo raar :mad:
28 februari 2010 om 11:15 #17616758volgas word de lamba toch uitgeschakeld bij een c20xe…?
28 februari 2010 om 11:41 #17616759Dan ga ik die nu direct vervangen, ik ben er eigenlijk wel een beetje zat van :P
28 februari 2010 om 15:36 #17616760En???
Verbetering met een andere lambda?
28 februari 2010 om 16:36 #17616761soms rijdt freek dagen zonder storing.. en dan is hij er in eens weer dus is nu nog niet te zeggen,
28 februari 2010 om 18:35 #17616762Net weer thuis, geen storing gehad, op een kleine hapering en stottering na dan.
Ik had net op de terugweg geen laadspanning meer van de dynamo, mijn ampere meter stond in het rood :mad:
Ik heb geen tijd voor mijn vervoersmiddel, daarom stapelen de problemen zich nu op.
En dan gaat iedereen om me heen ook nog zeuren dat ik in een oud barrel rij ( als ik dat nog 1 keer hoor vandaag dan flip ik :fy1 ik heb tenminste een hobby, ik heb er nu alleen geen tijd voor door school )
Zo dat moest ik ff kwijt.
Lieve corsa A1 C20XE blijf aub nog even rijden tot de zomervakantie, dan heb ik weer tijd voor je :angel28 februari 2010 om 20:52 #17616763origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
soms rijdt freek dagen zonder storing.. en dan is hij er in eens weer dus is nu nog niet te zeggen,Dat het soms lang duurt om te zeggen of iets volledig weg is begrijp ik, daarom vraag ik ook of er enigzins iets is verbeterd tot nu toe. ;)
op de dynamo na dan.28 februari 2010 om 21:27 #17616764origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
soms rijdt freek dagen zonder storing.. en dan is hij er in eens weer dus is nu nog niet te zeggen,Dat klopt, maar ik rij alleen in de weekenden, en dan niet eens elk weekend word de auto helemaal warm.
Dus het storing zoeken gaat ook lastig.
28 februari 2010 om 23:18 #17616765origineel gepost door freek corsa
Net weer thuis, geen storing gehad, op een kleine hapering en stottering na dan.Ik had net op de terugweg geen laadspanning meer van de dynamo, mijn ampere meter stond in het rood :mad:
Ik heb geen tijd voor mijn vervoersmiddel, daarom stapelen de problemen zich nu op.
En dan gaat iedereen om me heen ook nog zeuren dat ik in een oud barrel rij ( als ik dat nog 1 keer hoor vandaag dan flip ik :fy1 ik heb tenminste een hobby, ik heb er nu alleen geen tijd voor door school )
Zo dat moest ik ff kwijt.
Lieve corsa A1 C20XE blijf aub nog even rijden tot de zomervakantie, dan heb ik weer tijd voor je :angeli know what u mean,
als het kan probeer meet sensoren dubbel te testen met bijv. een andere.kijk inductieve opnemers die doen het of niet,
hall gever kan soms ook nog wel eens moeilijk doen.
maar een lmm heeft echt een variable waarde.
net als een lamda en gas potm.bij mij is het bijv. ook er ongeloof waardig dat me lmm defect is (hijs zo goed als nieuw) maarja …..
ohja als je bijv volgas rijd kiest de ecu een vaste map uit.
maar wordt er niet door de klop sensor een terug stelling gedaan ? dat ie daarom even inhoud.
M2.5 stelt hem helemaal terug naar het basis punt.1 maart 2010 om 16:23 #17616766Als de gasklepschakelaar kapot is dan moet hij deellast gewoon goed lopen.
Werkt namelijk alleen stationaire en vollast.
Lambda-sonde kun je gewoon lostrekken. Hij gaat dan puur op de brandstofmap lopen zonder correcties.Test ff je vonkoverslag door een schroevendraaier in 1 van de bougiedoppen de steken en dan boven
het blok te houden. Door de afstand t.o.v. het blok te varieren kun je kijken hoe grootte vonk hij trekt.
Doet dit bij koude en warme motor. We hebben ons een keer rot gezocht bij mijn broers auto.
Deze liep koud perfect maar naarmate hij warmer werd liep ie steeds verrotter.
Dit bleek naar echt alles te hebben vervangen de rotor te zijn. Zat een scheurtje in.
Deze werd groter naarmate hij warm werd en ging dus overslaan:vertag1 maart 2010 om 18:24 #17616767Ik ga een nieuwe rotor plaatsen :D kost toch geen drol :P bedankt voor de tip.
De vonk heb ik al eens getest, toen was het 2 cm blauw paars.
1 maart 2010 om 21:24 #17616768je zou ook nog eens kunnen kijken of er niks mis is met je lucht massa meter heb er zelf ook al eens wat problemen mee gehad en toen ik er een nieuwe op heb gezet was het verdwenen dus je zou daar ook eens kunnen kijken;)
Gr Daniel
1 maart 2010 om 21:28 #17616769Welkom op het forum.
Ik heb een andere liggen, dus dat kan ik zeker ook even doen.
Maar is dit ook warmte gevoelig dan ? Dat kan ik me niet voorstellen omdat er altijd koude aanzuig lucht doorheen komt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.