Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › inhouden c20ne
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2011 om 05:36 #17231318
hoi mensen ik heb namens een kameraad een vraagje.
hij heeft een calibra met een c20ne die nu ineens inhoud en stottert als een gek.
ik heb er mee gereden en als je zeer weinig gas geeft gaat het maar zodra je half of vol gas geeft houd dit ding gruwelijk in en stottert als een gek.
ik heb in eerste instantie mijn (goede) luchtweger er in gezet maar geen verandering.
ik zou bijna zeggen dat het lijkt als of hij soms niet goed vonkt.
hebben deze motoren ook bv een rotor in de verdeler kap of kunnen het nog andere zaken zijn hoor graag van jullie19 januari 2011 om 08:24 #17801092Brandstof druk misschien niet genoeg?
Vuile gasklep en/og bijbehorende sensoren?19 januari 2011 om 08:31 #17801093Controleer je brandstofdruk / Pomp. Bougies. En even uitlezen voor foutcodes.
19 januari 2011 om 14:27 #17801094hoe kan ik die druk meten of controlleren
19 januari 2011 om 15:02 #17801095druk regelaar op zetten van een werkende motor?
maar kan me niet voorstellen dat het daar aan licht
klinkt als een zwakke vonk (heb ik het idee)
bdp sensor?
19 januari 2011 om 15:03 #17801096bdp sensor???????????? waar zit dat ding dan
19 januari 2011 om 15:31 #17801097ja is maar gokje hoor, uitlezen zou natuurlijk de oplossing kunnen zijn mits de code opgeslagen is,
maar mijn cabrio doet dat soms ook met koude motor.
en mijn bobine, kabels, boegies, zijn recent vervangen, en de verdelerkap en rotor 3 jaar geleden (zien er als nieuw uit)
en daarom vermoed ik dat het bij mij een bdp sensor is,
dit is de senor die vlak onder de rechter motersteun zit (onder op het blok)
ook wel krukas sensor genoemd,ook sluit ik bij mij een massa probleem niet uit.
vermoed dat het bij jou net zoiets is.
maar het kan zo veel zijn, dus als je de auto dagenslijks nodig hebt) (ik niet) laat hem dan uitlezen ;)
19 januari 2011 om 15:35 #17801098ok thankx zal van het weekend een kijke naar die sensor en de massa strip ook wel zo slim denk ik
19 januari 2011 om 15:59 #17801099kan ik die sensor er trouwens zo uit halen zonder dat er een lakkage ontstaat en is deze door te meten voordat ik een nieuwe haal
19 januari 2011 om 16:06 #17801100hij komt wel uit op olie, dus er zit wel wat op, maar hij loopt niet direct helemaal leeg oid.
doormeten weet ik niet. gezien de moter het maar bij een bepaald toerental doet..
nieuw bij dealer is meen ik rond de 200 euro :S
ik zou ff langs de sloop gaan ;). gezien je / niet zeker bent dat dat het wel is.
denk er om er it wel een rubbertje omheen, die vallen er nog wel eens in, (zijn er wel uit te halen) maar moeten wel weer over de sensor heen worden geschoven voor montage.
het is maar een vermoede hoor, onderin haperen komt meestal door zwakke/slechte vonk, maar dit kan door meerdere dingen komen.
19 januari 2011 om 16:07 #17801101is je katalysator nog goed? als die vol gruis zit dan wil ie ook behoorlijk inhouden en smoren.
19 januari 2011 om 16:17 #17801102kat heeft hij geen meer
20 januari 2011 om 20:10 #17801103inlaatspruistuk pakking def?
valse lucht was bij mijnn het euvel:swear22 januari 2011 om 18:38 #17801104nou we hebben het nog steeds niet gevonden rotor verdeelkap al vervangen bougies nog geen resultaat hoop niet dat het de bdp sensor is duur kreng
22 januari 2011 om 18:43 #17801105ff remmenreiniger test. gasklep sensor afstellen miss.
22 januari 2011 om 18:46 #17801106kan zo een gasklep sensor dan zich zelf verstellen heeft altijd zeer goed gelopen en remmenreinigertest????????
25 januari 2011 om 18:04 #17801107nog niet gevonden heren rotor verdeelkap bougies kabels en benzine filter vervangen zonder resultaat.
heeft wel een mooie grote blauwe vonk als ik de kabels apart test en als ik de bobine apart test ook mooie blauwe vonk
iemand:hmmz17 maart 2011 om 15:02 #17801108dus je vonk is goed,
dan moet hij nog lucht hebben en benzine,
geen vacuum lek?
de remreiniger test waar ze het hierboven over hebben, remreiniger spuiten over het complete inlaat gedeelte gaat hij er beroerder van lopen dan zit het lek aar je op dat moment spuit.
benzine toevoer? leidingen niet verstopt?
ik modder zelf ook aan, en kom er maar niet uit.
of is het inmiddels al opgelost? zo ja wat was het?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.