Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › inhouden bij lage toeren , bobine kapot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 augustus 2013 om 13:24 #17260270
Hallo
ik heb een zafira a 1.8 z18xe sinds een jaar. Ik heb het idee dat deze al vanaf het begin in lage toeren wat inhoud maar de laatste tijd steeds erger. Vooral met koude motor. eind vorig jaar is LPG ingebouwd maar denk niet dat het hier iets mee te maken heeft omdat hij met koude motor nog gewoon op benzine loopt.
Een tijdje terug is krukassensor kapot geweest maar verergering was paar weken daarvoor begonnen. kan dit iets metelkaar te maken hebben ? ik las ook ergens dat bij sommige autos je beter ook de nokkenassensor kunt vervangen als krukassensor kapot is. moet dat bij deze motor ook ?
Ik heb bougies al vervangen en gasklephuis schoongemaakt en opgeboord, maar probleem blijft.
Ik heb een opcom maar hier staan geen foutmeldingen in. Wat ikgelezen heb hier zou het aan de bobine kunnen liggen, kan ik dit testen ? Ik heb hier ook gelezen dat je bobine kunt testen medoor met 50 in 5 terijden en dan plankgas. Hier merk ik niet veel vreemnds als ik dit doe.gr
28 augustus 2013 om 16:21 #18170164Heb je een EGR zo ja eerst deze schoonmaken en afdoppen.
28 augustus 2013 om 18:27 #18170165@Opeltje17 wrote:
Heb je een EGR zo ja eerst deze schoonmaken en afdoppen.
Hoi
Ik ben niet de meest technische , waar zit deze? En kun je hierbij zonder brug?
Gr
28 augustus 2013 om 19:17 #18170166Heb al een how to gevonden, zal morgen eens kijken of er een egr opzit.
Is zon blinde pakking gewoon bij de vod te halen?28 augustus 2013 om 21:32 #18170167Ja kan je bij de VOD halen,maar de link die ik poste in mijn bericht was de how to voor een Z18XE.
29 augustus 2013 om 06:49 #18170168sorry had je link niet gezien, maar heb vanmorgen even gekeken en volgens mij zit er geen EGR in op die plex zit een rond plaatje met 2 bouten.
enig idee wat ik dan nog kan proberen ?29 augustus 2013 om 06:59 #18170169Het kan ook aan het gas systeem liggen, de meeste starten op benzine maar schakelen vrij snel over. Inhouder kan best veel zijn, maar zou eerst zorgen dat die niet meer overschakelt en kijken of je op benzine hetzelfde probleem hebt. Bobine testen kun je het beste gewoon doen door een andere te monteren. Inhouden kan ook zijn dat die gewoon te weinig brandstof krijgt op benzine en of lpg. De z18xe heeft ook een luchtmassameter welke wel eens roet in het eten kan gooien. Makkelijkste is met uitleesapperatuur kijken wat de waardes zijn van de sensoren.
29 augustus 2013 om 07:44 #18170170heb hem al handmatig langer op benzine gezet en dan doet hij het ook.
Ik heb een opcom kan ik dan de waardes van de lmm uitlezen ? wat zouden deze moeten zijn ?gr
1 september 2013 om 19:49 #18170171Op een Z18xe zit geen EGR.
Vaak is het de luchtmassa meter of het stuurapparaat , maar idd eerst even uit laten lezen en een testprocedure uit ( laten ) voeren.1 september 2013 om 20:15 #18170172kan ik zelf iets uitlezen met een opcom ?
1 september 2013 om 20:21 #18170173@T56 wrote:
Op een Z18xe zit geen EGR.
Vaak is het de luchtmassa meter of het stuurapparaat , maar idd eerst even uit laten lezen en een testprocedure uit ( laten ) voeren.Op sommigen zit geen EGR, maar op de meeste Z18XE’s zit gewoon een EGR dus wat je zegt is onzin.
@onyx666: Met de op-com kan je nagenoeg alles uitlezen.1 september 2013 om 20:37 #18170174Ok jij zal het weten , ik heb het ff nagekeken in de EPC maar in een zafira-a Z18xe zit echt geen EGR.
1 september 2013 om 20:43 #18170175Ik weet het ook ;) De één heeft hem weer niet en de ander weer wel.
1 september 2013 om 20:47 #18170176Volgens mij zit er geen in, ik kan hem niet zien in elk geval. Hij is geimporteerd uit frankrijk mischien daarom.
Kan iemand angeven welke waardes ik met opcom uit moet lezen en wat ze zouden moeten zijn?
Gr
1 september 2013 om 20:55 #18170177Zijn geen exacte waardes, maar je ziet wel wanneer het niet klopt als je gas gaat geven of gaat rijden.
22 oktober 2013 om 16:13 #18170178Toch nog maar even mijn topic terughalen, heb tot nu toe gewoon doorgereden omdat het wel redelijk ging, maar nu begint het inhouden in lage toeren (in zijn 1 en 2) ergere vormen aan te nemen. Hij slaat nog net niet af. Ook bij hogere snelheden al je gas even loslaat en dan bij lage toeren weer een beetje gas geeft voel je hem ook een beetje inhouden.
Omdat ik niet zomaar een bobine of lmm kan omruilen om te testen begin ik maar met vervangen.
Op ebay duitsland kost een a merk van beide ongeveer hetzelfde.
Welke kan ik het beste eerst vervangen ?Gr
22 oktober 2013 om 20:05 #18170179Is er al gekeken of hij niet ergens valse lucht trekt?
Viergastester aan gesloten?
Heeft er al een monteur naar gekeken?
Storing codes aanwezig?
Het is zonde om zomaar onderdelen te wisselen.
Ik neem aan als een monteur hier naar kijkt dat hij het defect wel kan vinden.22 oktober 2013 om 20:18 #18170180@perror wrote:
Is er al gekeken of hij niet ergens valse lucht trekt?
Viergastester aan gesloten?
Heeft er al een monteur naar gekeken?
Storing codes aanwezig?
Het is zonde om zomaar onderdelen te wisselen.
Ik neem aan als een monteur hier naar kijkt dat hij het defect wel kan vinden.Er zijn geen storingcodes, ik weet niet wat een viergastester is, maar ze hebben pas wel een meter in uitlaat gehad om uitlaatgassen te meten , is dat een viergastest?
Overigens rijd de auto op lpg en doet hij dit zowel op lpg als benzine.
Er heeft verder nog geen monteur naar gekeken, maar uit eerder reacties en andere forummeldingen ging ik uit van lmm eof bobine. Als ik naar garage ga zijn deze en heel stukje duurder dan op ebay.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.