inhouden Astra G 2000

Forumindex Forums Modellen Astra inhouden Astra G 2000

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    ronran

Mijn Astra G van 2000 houdt in als ik optrek in eerste- en soms ook in de tweede versnelling (dus bij hoog benzineverbruik) en…. alleen als de benzinetank ver leeg is (kwart tank of minder).
      Bij een volle tank zijn er geen problemen.
      Als hij inhoudt en het gas blijft ingedrukt schokt de hele auto, laat ik vervolgens gas los en ga daarna langzaam gas bij geven rijdt hij weer normaal. In de hogere versnellingen heeft hij nergens last van.
      Wie weet waar de oorzaak van het probleem kan liggen? Tot nu toe alleen benzinefilter vervangen (zonder resultaat)

oeshkar
      Deelnemer

gokje: residu in de tank (troep)? Als je niet vaak je tank ver leeg rijdt dan komt er onderin wat troep te zitten…

wim-v6
        Deelnemer

Vervang het Benzine filter eens, anders zal je eens moeten kijken naar de Benzine pomp en zijn huis, in de tank (bereikbaar via achterbank).

het wil wel eens voorkomen dat het benzine pomp huis los komt in de tank, en dan kan hij bij lage benzine standen niet goed benzine aanzuigen.

er kan ook water of dieselresten in de tank zitten, heb ik hier al gehad met een Corsa-A, die ging hikken en inhouden vanaf ongeveer 1/8e tankinhoud, bleek de er nog diesel in de tank te zitten (ooit verkeerd getankt door een eerdere eigenaar denk ik).

Willem

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.