Inhouden Astra F automaat

Forumindex Forums Modellen Astra Inhouden Astra F automaat

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Boon Rijswijk

Beste Kenners,

Mijn Opel c18nz uit 1993 start prima maar loopt slecht stationair. Toerental loopt langzaam terug tot ie gaat stotteren. Wanneer ik hem in zijn achteruit zet slaat ie vaak af. Bij het optrekken vanuit stilstand gaat de auto schokken en houdt ie in. Laatst op de snelweg ging ie inhouden op het moment dat ik 120km/h reed en het gas los liet. Een keer is het voorgekomen dat ik 20km/h reed en de motor geheel afsloeg. Starten daarna is geen probleem. Wanneer de motor warmer is (na 15 minuten) rijdt ie iets beter. Benzineverbruik is ook erg hoog, korte afstanden 1:7 / 1:8. Wie o wie kan mij helpen??

Groet

wim-v6
      Deelnemer

Benzine filter al een keer vervangen.

Vervang de motortemperatuursensor ook (2 draad sensor op inlaat tegen schutbord).

Willem

Boon Rijswijk

Beste Kenners,

Inmiddels benzinefilter en motortemperatuursensor vervangen. Motor slaat niet meer af en houd ook op de snelweg niet meer in, maar loopt nog wel onregelmatig stationair. Is daar nog iets aan te doen of moet ik dat gewoon accepteren?

Groet

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.