Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › inhouden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2010 om 11:01 #17218892
ik heb een vectra a hatchback met een c20ne blok
alleen nou sinds een week of 4 als ik vol gas geef houd deze heel erg in (bij normaal optrekken niks aan de hand)
het volgende heb ik al gedaangasklep schoon gemaakt
luchtfilter schoon gemaakt
bouchies vervangen + de kabels ( 1 was kapot)
brandstof filter vervangen
heb laten testen of misschien de koppakking kapot was
dit was niet het gevalik krijg verder ook geen storingen van het motormagament
weet iemand waar ik verder zou kunnen zoeken
ik ben al bij de opel garage geweest maar die zeiden dat ze alles moesten doormeten en aangezien dat best hoog in de kostten kan lopen probeer ik het eerst op deze manieralvast bedankt voor de hulp
groeten Kees
20 maart 2010 om 11:18 #17632864wat je ff kan doen is je brandstofdruk meten.
en als dat goed is verdenk ik je luchtmassameter20 maart 2010 om 12:41 #17632865de brandstofdruk is 2,5 bar is dit genoeg ??
zo ja als het dan de luchtmassameter is is die te maken of is het beter deze te vervangen ??alvast bedankt
Kees20 maart 2010 om 17:16 #17632866ja 2.5 bar is goed probeer ook ff tekijken wat hij doet als je gas geeft dat dan niet de brandstof druk in elkaar zakt.
en die luchtmassa meter kan je weinig aan doen is allemaal gevoelige electronica.
probeer van iemand anders ff te wisselen om te proberen of de motor dan wel goed loopt.
want nieuw of gebruikt zijn ze best duur en het is niet cker dat dat het is.20 maart 2010 om 17:21 #17632867bij volgas wordt de lambda uitgeschakeld dus die kunnen we al uit sluiten.
Verder zou ik zeggen of je lmm of je gaskleppositie sensor.Heel misschien je bdp sensor.. Maar dan zou je ook andere ellende moeten hebben.
Brandstofdrukregelaar heb ik met de orginele nog geen ellende gezien..
Kun je wel boven de 6000 rpm komen met gewoon gasgeven????20 maart 2010 om 17:59 #17632868dit probleem ook eens gehad bij een auto met een c20ne.
probeer de gaspositieschakelaar of de luchtmassameter maar eens te wisselen.
kan bijna niet missen dat het een van deze twee is..20 maart 2010 om 18:16 #17632869Let op, indien verkeerde gasklep gemonteerd is kan de motor ook niet lekker lopen.
Er zijn c20NE’s met gasklep schakelaar (gaslos Deellast volgas), en er zijn C20NE’s met gasklep positie sensoren (trapoloos / pot meter).
Willem
20 maart 2010 om 23:55 #17632870origineel gepost door corsaboy
bij volgas wordt de lambda uitgeschakeld dus die kunnen we al uit sluiten.
Verder zou ik zeggen of je lmm of je gaskleppositie sensor.Heel misschien je bdp sensor.. Maar dan zou je ook andere ellende moeten hebben.
Brandstofdrukregelaar heb ik met de orginele nog geen ellende gezien..
Kun je wel boven de 6000 rpm komen met gewoon gasgeven????met gewoon gas geven kan ik gewoon zonder problemen boven de 6000 rpm komen
het probleem wat ik heb is dus als ik mijn gaspedaal de laatste centimeter of 1,5 indruk dan hou ie in
dus eerst niks aan de hand en dan laatste 1,5 cm valt ie erg terug
en je hoort ook aan het motor geluid dat ie eigenlijk wel wil maar door een bepaalde reden niet kan21 maart 2010 om 09:20 #17632871ga eens op zoek naar een andere gasklepschakelaar / gaskleppositiesensor.
Je kunt ze herkennen aan de grootte.. De een is een stuk kleiner als de ander…24 maart 2010 om 19:48 #17632872origineel gepost door ((gsi))
wat je ff kan doen is je brandstofdruk meten.
en als dat goed is verdenk ik je luchtmassameterik heb mijn luchtmassa meter vervangen voor een nieuwe, helaas zonder resultaat
24 maart 2010 om 19:51 #17632873is ook niet je lmm..
Want dan zou die in deellast ook kut lopen..Ga nu maar kijken naar je gaskleppositie sensor / schakelaar ding…
31 maart 2010 om 12:26 #17632874origineel gepost door corsaboy
is ook niet je lmm..
Want dan zou die in deellast ook kut lopen..Ga nu maar kijken naar je gaskleppositie sensor / schakelaar ding…
ik heb overal gezocht naar een gasklep positiesensor cq schakelaar maar die blijk ik dus helemaal niet te hebben omdat ik gewoon een gaskabel heb
dit zijn de woorden van een opel garagemaar in ieder geval heb ik eindelijk gevonden wat de oorzaak was
het lag aan mijn verdelerkap
die heb ik een jaar geleden ongeveer vervangen maar blijkbaar is er een haarscheurtje ingekomen waardoor mijn hoogspanning niet goed wasin ieder geval bedankt voor de hulp en het meedenken allemaal
groeten Kees
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.