ingekort 6-cylspruitstuk op 2.2Cih

Forumindex Forums Techniek Cih ingekort 6-cylspruitstuk op 2.2Cih

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249597
    hinterachse
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2012

      Ik heb een ingekort spruitstuk van een 6-cy,l 3l, 12-klepper op mijn 2.2 Cih geschroefd. :D
      Als ik hem koud start, blijft mijn toerental op en neer pendelen zonder dat ik het pedaal aanraak. :???:
      Ook hoor ik hem af en toelichtjes ploffen in het open luchtfilter (K&N). :hmmz
      Even warm gelopen, reageert ie wel normaal op het gas maar loopt ie stationair op zo’n 1300 tpm.
      Wie heeft dit ook al eens gedaan en/of heeft tips?

      #18037103
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        vacuum lekkage

        ff met remmenreiniger controleren

        je heb toch een nieuwe spruitstukpakking gebruikt.

        #18037104
        hinterachse
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 January 2012

          Uhhhhh, dat van die remmenreiniger,kun je dat eens uit leggen? :???:

          #18037105
          ikrobert
            Lid sinds:
            19 March 2011

            Klinkt als valse lucht,

            Met remmenreiniger kan je de valse lucht opsporen,
            zodra het spruitstuk remmenreiniger opzuigt gaat de motor hoger lopen.
            kunnen ook de rubbers rond de injectoren zijn die lekken…

            #18037106
            ikrobert
              Lid sinds:
              19 March 2011

              Is er overigens een merkbaar verschil tussen een afgezaagd spruitstuk 6 cil en origineel 2.2 spruitstuk met die iets ovalere poorten???

              In andere topics las ik dat dat misbaksels zijn maar loont het om deze te wisselen ??

              #18037107
              hinterachse
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 January 2012

                Inderdaad, die truuk met de remmenreiniger werkt! :thumb
                De achterterste twee injectoren bleken het gevoeligst, het toerental reageerde daar meteen op, toen hij af dreigde te slaan! ;)

                Ik heb zowel de boutjes van de injectorenbehuizing eens nagetrokken als de bouten van het spruitstuk zelf en het toerental heb ik al een stuk lager kunnen zetten maar de motor blijft nog wel reageren op de spuitbus.
                Ik weet dus nog niet of het de pakking is van de achterste injectorenbehuizing of die van het spruitstuk. Of allebei, ook nog een optie.
                Wel weet ik, dat de enige pakking die vervangen is, die van de voorste twee injectoren zijn, die ging namelijk kapot bij het demonteren. :swear
                Ik denk dus dat nu die anderen aan de beurt zijn, dan blijven alleen de rubbers van de injectoren nog over.

                Bedankt voor de wijze les! :wors Scheelt een hoop gedoe! :thumbup

                En op de vraag of het echt merkbaar is kan ik nog niet antwoorden, alleen afgaan op de ervaringen van anderen.
                Het is een circuitwagen hè, dus zonder kenteken.

                Maar het verhaal hoorde ik uit meerdere hoeken van het land en meerdere malen wordt zo’n dicht gelaste, ingekort spruitstuk zo te koop aangeboden, dus denk ik dat toch wel verschillende personen die ervaring rijker moeten zijn.
                Meerdere malen kreeg ik de uitleg dat er gewoon meer lucht op voorraad is en dat je dat zeker merkt.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.