Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Ingebouwde speaker dashbord Opel Vectra C
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2012 om 08:30 #17245461
Hoi allen,
ik heb kortgeleden een Pioneer X3 klapscherm met twee versterkers ingebouwd in mijn Opel Vectra C uit 2002.
Heb alle deurspeakers vervangen en een sub erin gezet.Een 4 kanaals versterkers voor de deurspeakers en een monoblock voor de subwoofer.
Nu is het geluid gewoon prachtig. Helaas zit ik nog met enkele storingen, die hopelijk verholpen kunnen worden.
Ben erachter gekomen dat er voorop in het dashbord een speaker zit, waarschijnlijk daar ingebouwd vanuit de fabriek.
Die speaker stoort dus ontzettend. Zodra ik de radio erin zet, hoor je een getik. Twee keer kort na elkaar, en zo gaat dat constant door.
Zodra ik dan me lichten ook aan zet, hoor je een constant gebrom erbij.Ik heb zo de indruk dat dat allemaal uit die voorste ingebouwde speaker komt.
Heeft iemand anders dit ook ervaren zo?Kan ik het beste de speakerkabel doorknippen uit de stekker die uit de auto komt? En weet iemand toevallig welke dat is dan?
Is er nog een andere manier om dit te voorkomen?
Alvast bedankt!
Roopesh21 oktober 2012 om 09:54 #17977579Hey Roopesh,
Als die center speaker ‘t probleem is kun je het best gewoon dat bovenste rooster er uitwippen en met een klein schroevedraaiertje het speakertje los schroeven en het stekkertje loshalen. Zo hoef je ook niet te knippen. Die speaker wordt gebruikt voor de UHP BT module als die aanwezig is. Komt het geluid van een inkomend gesprek door.Mag ik van deze gelegenheid gebruik maken om te vragen naar de inbouwmaten van de speakers voor en achter?
Diameter voor van mid/laag en inbouwdiepte.
Heb je de tweet in de spiegelafdekplaat gedaan? Welke diameter past daar in?En achterdeuren de zelfde vraag :afro
Groet jraaf21 oktober 2012 om 10:03 #17977578hoi voorin 165 speakers en achterin ook 165 wel ringen gebruiken voor+achter gr baboe
23 oktober 2012 om 20:12 #17977577Hoi Jraaf,
bedankt voor je tip.
Ik had vandaag niet zo veel tijd, maar had toch even snel gekeken.
Ik kon in ieder geval het voorste roostertje makkelijk eruit halen, dus waarschijnlijk zit die speaker daar dus onder. Wordt wel een priegel karwei, want je hebt niet veel ruimte vanwege de voorruit die er best dicht op zit.
Ik ga der zaterdag mee aan de slag; daarna volgt nog wel hoe et gegaan is.Over de inbouw, inderdaad net wat baboe aangeeft, zowel voor als achter de 16,5 cm.
En verder is er ruimte zat. De filters kan je lekker achter de deurpanelen plaatsen ed.
De tweeters zitten in de achterdeuren in de hendel zeg maar. En voorop naast de zijspiegel.
Maar alles paste zonder problemen.Inbouwdiepte heb je ook genoeg.
Ik heb zelf deze ingebouwd, zowel voor als achter:
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/122l-16-5-cm-speakers/7159d-mtx-t6s-652/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dan heb je in ieder geval een indruk van wat er sowieso zonder problemen in past.
Groetjes,
Roopesh -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.