Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › infotaiment systeem intellilink
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2014 om 10:06 #17267964
hallo
Sedert maart 2014 rijden ook wij met de nieuwe opel Insignia 2014 full optie geleverd met een infotaiment systeem intellilink en navi 900
ook wij hadden de grootste problemen met dat infotaiment systeem, zoals onze radiozenders die niet bleven vast staan en enorm veel ruis hadden, steeds weer moesten we onze zender opnieuw zoeken.
regelmatig viel tijdens het rijden het hele software systeem uit, op het dashboard stond dan enkel nog de snelheid en zie instructieboekje, het systeem reageerde nergens meer op , niet aan het stuur of op de display, zelfs de volumeknop van de radio reageerde niet, we moesten dan stoppen , contact uitzetten , sleutel uit de auto , deur sluiten en alles terug opnieuw doen, zodat de software weer terug werkte.
Je kunt je voorstellen wat een ergernis dit is.
Doordat deze mankementen steeds erger werden en ik het vertrouwen kwijt was heb ik de wagen samen met een klachtenbrief naar de garage gebracht en geeist dat deze eerst in orde moest worden gebracht voordat ik er terug mee zou rijden.De garagehouder heeft contact opgenomen met de opel fabrikant duitsland.
De wagen is dus 2 dagen in de garage geweest , ze hebben de software er volledig afgegooid en vernieuwde software geplaatst.
En wat blijkt , het systeem werkt tot nu toe heel goed, ik zal niet zeggen perfect, maar de radio blijft staan , het systeem valt niet meer uit , de muziek werkt via iphone en via mijn sd card werkt ook goed , de usb heb ik nog niet geprobeerd.
Enkel het GPS systeem werkt nog niet optimaal maar ze hebben mij belooft dat tegen het einde van het jaar een nieuwe versie zou komen voor de GPS. De garage zou ons hierover berichten. Dus er is hoop
Dit zijn mijn bevindingen en ik raad eenieder aan om de update te laten uitvoeren.
Groeten18 januari 2015 om 12:34 #18251670Ik heb sinds afgelopen donderdag 15/01/15 een fonkelnieuwe Insigna en kijk(keek) erg uit naar het Intellilink-systeem.
Omdat ik zelf wat vragen had kwam ik op dit forum uit. In de handleiding staat zeer duidelijk het sms-icoon vermeld wat standaard op het home-scherm staat og eigenlijk zou moeten staan. Ik vind dit echter nergens. Heeft nog iemand deze ervaring? Ik veronderstel dat ik toch de meest recente softwareversie heb. Kan ik dit trouwens ergens checken? Hoe en waar ???
Tijdens de onderhandelingen voor de aankoop heeft geen enkele dealer met één woord gerept over mogelijke problemen met het systeem. Als ik het forum er nu op nalees dan blijkt het toch niet allemaal rozegeur en maneschijn te zijn….
Wat de auto op zich betreft ben ik toch wel tevreden.18 januari 2015 om 12:42 #18251671Uiteraard gaan verkopers hun producten niet afkraken.
Als dat wel zo zijn zal zou je helemaal geen VAG auto meer zien rijden :jerry
18 januari 2015 om 16:32 #18251672@haagen wrote:
Ik heb sinds afgelopen donderdag 15/01/15 een fonkelnieuwe Insigna en kijk(keek) erg uit naar het Intellilink-systeem.
Omdat ik zelf wat vragen had kwam ik op dit forum uit. In de handleiding staat zeer duidelijk het sms-icoon vermeld wat standaard op het home-scherm staat og eigenlijk zou moeten staan. Ik vind dit echter nergens. Heeft nog iemand deze ervaring? Ik veronderstel dat ik toch de meest recente softwareversie heb. Kan ik dit trouwens ergens checken? Hoe en waar ???
Tijdens de onderhandelingen voor de aankoop heeft geen enkele dealer met één woord gerept over mogelijke problemen met het systeem. Als ik het forum er nu op nalees dan blijkt het toch niet allemaal rozegeur en maneschijn te zijn….
Wat de auto op zich betreft ben ik toch wel tevreden.Zoals het er nu voorstaat komt de sms functie niet.
Ook de app functie niet.26 januari 2015 om 16:46 #18251673Hey,
Heb een nieuwe Insignia, zo goed als full option. Het intellilink systeem had ook zijn kuren maar is met de update van 2015 zo goed als opgelost. Maar het meest frustrerende zit er nog in. De wagen bezit namelijk een Display Instrument Driver Info. Super systeem waar ik eigenlijk het meeste mee doe. Alleen weigert hij soms op te starten waardoor zo goed als geen enkele bediening het doet! Garage en klantendienst laten op zich wachten toen ik het probleem opnieuw aankaarte. Heeft iemand ook hetzelfde probleem? Oplossing?
Grtz,
Bruno26 januari 2015 om 21:29 #18251674Als het een leaseauto betreft: schakel je leasemaatschappij in. Dat zet de boel in werking, let maar eens op.
Dat is mijn eigen ervaring: op eigen titel kreeg ik niets voor elkaar, maar via de leasemij wel.
Succes!2 februari 2015 om 09:57 #18251675zegt iemand dit al iets? of heeft iemand hier al meer informative over?
Änderungen der Ausstattung Modelljahr 2015,5
folgende Ausstattungsänderungen soll es mit Beginn des Jahres beim Insignia geben:
* Zweite USB-Schnittstelle und SD-Karten-
leser in Verb. mit Navi 900 IntelliLinkAusstattungsänderungen:
* Kühlergrill-Lamellen in Schwarz anstelle
Chrom bei allen Modellen
* Optimierte Grafik und Beschriftung auf den
Lenkradhebeln
* Fensterzierleisten in Hochglanzchrom
anstelle satinierten Chroms bei SportsDit is toch wel het belangrijkste nieuws voor intellilink gebruikers.
Navi 900 IntelliLink mit neuen Funktionen* SMS-Vorlesefunktion
* Rückruf oder Antworten mit einer vor definierten Nachricht möglich
* Anzeige der Nachricht aus Sicherheits- gründen nur bei stehendem Fahrzeug
* Aktivierung der Smartphone-Sprach- steuerung (z. B. Siri) über Lenkradfern- bedienung (langer Tastendruck)
* Optimierte Darstellung der Navigations-karten
* Update des Navigationskartenmaterials 1 xpro Jahr (bisher 2 x pro Jahr) über Zubehör
möglich
* Fensterzierleisten in Hochglanzchrom statt
satiniertem Chrom (nur bei OPC)
Quelle: OPEL-Niedersachsen.de
http://www.motor-talk.de/forum/aenderungen-der-ausstattung-modelljahr-2015-5-t5190927.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.