Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Informatie rdw keuren Opel b c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2012 om 09:56 #17251680
Goededag!!!
Ben nu bezig om de Corsa rdw goed te maken heb al de olielekkages verholpen wiellager plus wielnaaf vervangen twee nieuwe voorbanden maar nu was mij de vraag
Er zit een katvervanger onder Corsa is uit 93 word de Co. Dan gemeten?
Weet niks van de geschiedenis van de ouwe motor ja kwam uit een Astra f is dit een probleem?Achterlichten zijn led lampen en voor angeleyes word hij hier op afgekeurd?
Decibel is nu te hoog word die ook gecontroleerd?
Voor de rest maak ik me niet echt zorgen alles is van m-tech plus dat de auto zowel voor en achter schijfremmen heeft van een Astra gsi een alle rubbers van het onderstel nieuw zijn
Groetjes Brian
25 augustus 2012 om 12:31 #18060418die schijven aan de achterkant gaan ze iig niet leuk vinden, dit ivm eventuele kans op overberemming en er mag niet later aan de as gelast zijn
kat is geen probleem, word alleen stationair meten
decibels gaan ze wel meten
fusee en stuurkogels worden gecontroleerd
lichtbeeld word gecontroleerden t belangrijkste: je moet de geschiedenis van de motor aan kunnen tonen door een kopie van t kentekenbewijs van de donor auto te laten zien
25 augustus 2012 om 15:00 #18060419Zou je met een aankoopbewijs van het blok ook wegkomen?
25 augustus 2012 om 15:41 #18060420Als daar een chassisnummer van de donor op staat wel
25 augustus 2012 om 16:08 #18060421Schijven achter wist ik dus niet!!!maarja proberen dan maar gegevens van het blok heb ik helemaal niet weet dat het uit een Astra gsi komt en meer niet wat kan ik daar aan doen dan?aangezien de bouwer van deze auto niet te vinden is (heb het op verschillende manier geprobeerd) heb ik dus eigelijk een probleem? :shock:
25 augustus 2012 om 16:12 #18060422Maar wat zou dan eventueel en oplossing zijn kwa het niet hebben van de blok gegevens moet toch wel wat voor te regelen zijn rdw kan toch ook wel begrijpen dat ik als nieuwe eigenaar deze papieren niet heb maar hem dan hoe dan ook als c20xe op kenteken wil hebben
25 augustus 2012 om 16:14 #18060423@Briancorsa wrote:
Goededag!!!
Ben nu bezig om de Corsa rdw goed te maken heb al de olielekkages verholpen wiellager plus wielnaaf vervangen twee nieuwe voorbanden maar nu was mij de vraag
Er zit een katvervanger onder Corsa is uit 93 word de Co. Dan gemeten?
Weet niks van de geschiedenis van de ouwe motor ja kwam uit een Astra f is dit een probleem?Achterlichten zijn led lampen en voor angeleyes word hij hier op afgekeurd?
Decibel is nu te hoog word die ook gecontroleerd?
Voor de rest maak ik me niet echt zorgen alles is van m-tech plus dat de auto zowel voor en achter schijfremmen heeft van een Astra gsi een alle rubbers van het onderstel nieuw zijn
Groetjes Brian
Geen kat bij dat bouwjaar = lambda demonteren + afpluggen, co mag dan hoog zijn = probleem opgelost.
Ledlampen mag, maar moet wel een reflector op zitten, eventueel losse rode plakreflectoren op je klep of bumper plakken
Angel eyes geen probleem, mits lichtbeeld goed.geschiedenis van je motor is ook niet zo van belang. Ik heb toen zelf een los onderblok gekocht en alles er los bijgehaald dus dan weet je nooit waar het vandaan gehaald is :vertag Gewoon zo verteld bij de rdw en er was niets aan de hand.
Achterremmen wordt spannend…die dingen remmen snel te veel van achter. Al is de mijne niet echt gekeurd op remverschil, gewoon een remtest op de weg werd gedaan.
25 augustus 2012 om 16:23 #18060424Super bedankt voor deze informatie allemaal ga nu eerst twee weken naar Griekenland vakantie vieren en dan daarna gelijk naar de rdw hou jullie daar van op de hoogte!!! :thumbup
25 augustus 2012 om 16:47 #18060425anders voor achter verstelbare rembekrachtig erop zetten.
http://www.qspraceware.nl/qsp-producten/remdruk-1.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
25 augustus 2012 om 19:12 #18060426Heb je er dan niet 2 nodig? ivbm links en rechts achter appart achter.
Voor mn racer in aanbouw heb ik er 1 klaar liggen, maar daar ga ik mee remmen met een onbekrachtigde pedalbox en maak ik dus een tstuk op de achteras.
25 augustus 2012 om 20:24 #18060427ja dan heb je er idd 2 nodig was ik vergeten erbij te zetten
25 augustus 2012 om 20:27 #18060428Oke welke raden jullie dan aan je had er een met hendel draaiknop en nog eentje volgens mij
26 augustus 2012 om 12:49 #18060429schijfremmen achteras gaat gezeur geven bij de rdw…kom je met bekrachtigers te werken op je achteras en een corsa die te heftig remt op een achteras is nooit fun.., je krijgt een trektest, decibel meten ze alleen stationair, voor de rest word er gekeken of het allemaal netjes ingebouwd is en je niet te zwaar op de vooras bent…
26 augustus 2012 om 14:07 #18060430Maar een ding snap ik niet zijn vanochtend om te checken :jerry
Op een lege carpool plaats gaan rijden en de remmen gaan testen was lekker nat het asfalt dus ideaal!!!blijkt dat de wielen voor slippen tijdens het remmen en achter niet dus voor word duidelijk meer geremd daarna op de brug maar niks te vinden kwa aanpassingen denk dat ik morgen naar een APK garage gaat hem daar op de remmentest bank zet en dan op de uitslag gaat wachten
26 augustus 2012 om 14:43 #18060431rij gewoon naar het rdw toe! hebben ze wat te zeuren, dan pas je het aan. hebben ze niks te zeuren, houd je mooi wat geld in je zak :thumb
26 augustus 2012 om 15:14 #18060432ik ga volgende week ook even naar de RdW om hem op kenteken te zetten
we zullen het wel zien en anders aanpassen ja
26 augustus 2012 om 15:18 #18060433Vriend van mij ze pa heeft eigen garage dus daar gooien we hem op de rembank lekker gratis haha
26 augustus 2012 om 15:26 #18060434zal van de week ook nog even remmentest doen weet ik zeker dat dat goed is
26 augustus 2012 om 15:31 #18060435Beter hoor als die Opel kenteken als 2.0 staat maat van mijn rijd al 3 jaar met en 2.0 Corsa rond die op papier als 1.4 staat vind dat ie bizar veel lef heb heb nu een maandje zo gereden maar iedere x als ik een politieauto zag hield ik me hart vast laat staan als je en aanrijding of dergelijke krijgt!!!
26 augustus 2012 om 16:07 #18060436ja daar houd ik ook niet van als je wat krijgt ben je de lul en het kost ook nog bijna niks om een 2 liter op kenteken te zetten
dsu waarom zou je het dan niet doen
26 augustus 2012 om 16:42 #18060437Schijfremmen op de achteras is geen probleem. Maak je niet druk. Heb het zelf ook, die kerel ging er een stukje mee rijden en alles was gewoon goed. Terwijl ik er nog niet eens remdrukbegrenzers tussen heb.
Iedereen zegt dat het snel blokkeerd, ik heb de auto volledig leeg op 2 omp stoeltjes na, voordat achter blokkeerd moet er heel wat gebeuren hoor!
Ik laat het echter niet zo natuurlijk, het gaat nu goed, maar met een noodstop wil je niet dat achter blokkeerd.
Verder moet je niet te zwaar wegen aan die keuring. Ik had een goeie kennis die me goedgeefst ingelicht, het valt allemaal hard mee.
26 augustus 2012 om 16:51 #18060438Binnenkort ga ik er met de corsa ook een keer heen om hem om te laten keuren. Wat ik me alleen af vraag, ik heb wat roest gaten achter de achterste schokbrekers. Ik heb nog een half jaar apk, als ik nu naar het RDW ga, en hun zien dit.. Ben je dan ook je APK kwijt totdat ik hem weer kan tonen?
Verder motorisch, qua remmen, ombouw en onderstel maak ik me geen zorgen.
Trouwens twee maal aan de telefoon gehangen met verschillende keurmeesters van het RDW en die zeiden dat de historie van het motorblok een erg belangrijk punt is!
26 augustus 2012 om 21:00 #18060439Bij sommige rdw stations doen ze wel moeilijk als de papieren van de motor er niet bij zitten
In waddinxveen ben ik nu zelf 8x geweest en ze ebben nog nooit voor iets gevraagd behalve wat de motorcode wasRoest boeid niet, ze mogen alleen naar relevante ombouw dingen kijken dus de motorsteun enzo
27 augustus 2012 om 12:00 #18060440Schijfremmen achter heb ik geen probleem mee gehad bij het rdw, ze hebben toen niet eens een test gedaan.
Ook geen trektest.
Alleen gewogen, visuele inspectie en uitlaatgassen getest.Ze vroegen ook naar gegevens van de motor en ook die had in niet, heb ze via internet laten zien waar in zo’n blok zat en dat was voldoende.
Maar ik weet wel dat alle keuringsstations anders keuring voor dit soort dingen!!!!
Je moet gewoon zorgen dat je je auto goed voor elkaar hebt en helemaal APK goed is.
Daarnaast printjes maken van de autoweek site en wikipedia met informatie van de auto’s waarin je blok ooit gezeten heeft.
Zo kan je het vermogen en cilinderhinhoud aantonen.27 augustus 2012 om 12:55 #18060441hmmm,dan heb ik toch echt een makkelijke gehad.
gekeken of alles deugdelijk was ingebouwd,gewogen.en even op de brug gehad.
geen gastest,geluidstest,remmentest e.d gehad.
enige waar hij over viel was mijn spoorbreedte.paar originele velgjes erop gezet,en het was goed.
hoefde ook niks te overleggen van de motor.had er namelijk geen papieren van.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.