Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Informatie Corsa D
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2012 om 20:12 #17247630
Hee,
ik heb aantal vraagjes over Opel Corsa D. voordat ik allerlei beslissingen ga nemen.
Corsa D 1.4 16v motortje 90peekaatjes.Hoe is de trekkracht? koppel? is motor op te voeren door middel van chiptuning of andere dingen?
Waar moet ik op letten als ik 1tje wil aanschaffen? (roest weet ik maar specifieken plekken ofzo?)
Wat is meest normale prijs voor Corsa 2e hands? zie er al hoop van bouwjaren en prijzen dat ik even niet weet waar ik beste mee verder kan.
ze zuipen amper van benzine. te vergelijken met 1.8 125pk motortje die tank zo leegdrinkt. en corsaatje minder lijkt me.zijn er tips informatie of zo welkom met alles!! alle kleine dingen welkom.. positief hoor ik graag maar ook echt graag negatief. weet ik ook waar ik op kan letten met mankement of zo. vertel me jou ervaring!:D
Ik zit al tijdje te denken om mijn Astra Coupe te verkopen en Corsa D te gaan rijden om aantal redenen: ik ga zelf verzekering en belasting betalen (ouders doen da dan niet meer)(teduur) en keer huis uit ga moet ik dus ook even goede wagentje hebben voor komende paar jaar. dus jonge leeftijd en lage km-stand is heel belangrijk voor mij gezien dan. en ik krijg elke keer weer rugklachten van te laag instappen van de auto of te lang laag languit zitten/liggen. ik kan het gewoon niet meer. al word ik binnenkort 21. ik kan het gewoon niet meer aan. na 8jaar met die pijn gedaan te hebben wil ik nu ervanaf! ook een reden van.
WELKOM met tips:D er zal dikke big smile komen met alle informatie.
p.s. ik zoek ook heel forum door en daarnaast hier wa informatie winnen of vragen stellen.
14 april 2012 om 20:16 #18006568Roest weet ik :wtf Bij een Corsa D???
14 april 2012 om 20:18 #18006569hahah da bedoel ik niet. maar dat ik ernaar op moet letten als ergens 1 te vinden is ofzoXD
15 april 2012 om 18:11 #18006570Zou je alsjeblieft je beginpost even in normaal ABN willen doen? Bedankt! ;)
15 april 2012 om 18:53 #18006571ABN? (wat is dat als je even uitlegt kan ik zo ff gelijk verbeteren)
16 april 2012 om 11:43 #18006572Je moet van de motor niet teveel verwachten, die doet wat die moet doen.
Het is geen strepentrekker, maar hij loopt lekker zuinig met ECC aan.Vermogen opvoeren kan altijd, alleen chiptuning zou ik niet aanbeginnen, maar een turbo-ombouw kan altijd natuurlijk (naar 160pk of zo, http://www.dbilas.de).
Persoonlijk zou ik er alleen een K&N paneel filter instoppen en lekker ermee gaan rijden.16 april 2012 om 12:00 #18006573Ik snap je niet helemaal…
is motor op te voeren door middel van chiptuning of andere dingen?
in combinatie met:
te vergelijken met 1.8 125pk motortje die tank zo leegdrinkt
Opvoeren zal nooit ten goede komen van je brandstofverbruik. Daarnaast is pk’s geen maatstaaf voor hoeveel een motor verbruikt: Het zit ‘m vooral in je rijstijl en rechtervoet ;)
Zelf alleen ervaringen met een Corsa D Cosmo van 100pk. Rijdt erg lekker en vlot. Vind alleen de ‘directheid’ van de auto wat minder. Beetje lastig uit te leggen maar in vergelijk met mijn auto had ik het idee dat je zelf wat minder ‘voelt’ wat de auto doet in de vorm van de koppeling voelen aangrijpen e.d. Echter: in vergelijking met een peugeot 308 is het gewelig: Bij de pug trap je gewoon in een spons: net alsof je op afstand een auto bestuurt, maar dat terzijde.
Gewoon een proefrit maken en zelf ondervinden. Elke auto is verschillend. Al met al was het een fijne auto. Verbruik was ook prima. 1 op 15 haal je zonder dat je er bij op hoeft te letten. Met een bewuste stijl kan dit vast wel richting de 1 op 17; mits je niet alleen maar kleine stukjes rijdt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.