Info X20xer…..Max aantal toeren ?

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Info X20xer…..Max aantal toeren ?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    NoFear1696
    Deelnemer

@wagnas als je een beetje verstand van een opc 1 hebt weet je dat een toerenteller tot 8000rpm gaat .dus dat filmpje van jou is geen standaard opc 1

blackX20XER

Mijn opc1 kan ik doortrekken tot +/- 7600 tpm dan komt de begrenzer er in, ik heb hem zo gekocht dus weet niet waar/of hij gechipt is. Maar mijn tante had in 2000 een nieuwe opc 1 gekocht waar ik wel eens in mocht rijden toen ik net mijn papiertje had, en ik weet idd uit ervaring dat die niet verder ging dan 7000 toeren.

Overigens kan toeren maken echt geen kwaad hoor, koppakingen ploffen naar mijn mening door niet rustig warm rijden of achterstallig onderhoud of juist door nooit hoog in de toeren te gaan en wanneer het dan ineens wel gebeurd gaan ze stuk.

Met mijn vorige auto met 1.5 liter blok (Honda civic) reed ik onderweg op vakantie ook uren lang 180km/h ruim 5000 tpm, ook ging die regelmatig tot de begrenzer. Had die gekocht met 59000km en heb de auto gesloopt voor onderdelen met 230000 op de klok, blok verbruikte geen druppel olie en geen lekkages. Wél belangrijk bespaar niet op onderhoud aan je motor is miin mening!

Gr Rolf

blackX20XER

Maarre een opc rijden en nooit tot +6500 toeren door gaan is gewoon een zonde! :wtf

Gaan met dat ding daar zijn ze voor gemaakt!!

dj_lifestyle
          Deelnemer

@blackX20XER wrote:

Maarre een opc rijden en nooit tot +6500 toeren door gaan is gewoon een zonde! :wtf

:thumb :thumb
            Idd gister nog ff lekker over de weg gezweeft.

JoSchaap

@blackX20XER wrote:

:thumb

kan prima inderdaad, mijn XER gaat ook al meer als 2dkm mee inmiddels (nu 4,5 jaar in mn bezit) en zodra de winterbanden eraf zijn komt ie toch echt wekelijks de begrenzer tegen.

belangrijkste blijft gewoon goed onderhoud, regelmatig even controleren, en goed warmrijden :)

5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.