Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Info X20xer…..Max aantal toeren ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2013 om 21:39 #17260767
Ik vraag me toch welles af tot hoeveel toeren de X20xer standaard gaat..
ik hoor en lees verschillende reactie’s
de 1 zegt 6750 toeren, de andere zegt 7750 toeren..
ik heb net een sprintje gedaan, maar ik durf hem gewoon niet verder dan 5500 toeren door te trekken… ik ben gewoon te zuinig op mijn motor wat dat betreft, en ik ga het zeker niet uit proberen…
21 september 2013 om 22:20 #181748588000
21 september 2013 om 22:30 #18174859dat lijkt mij sterk
21 september 2013 om 22:33 #18174860Mijne gaat naar de 7000 toeren
Astra g x20xevX20xer gaat naar de 8000.
21 september 2013 om 23:22 #18174861@marijnl1988 wrote:
Mijne gaat naar de 7000 toeren
Astra g x20xevX20xer gaat naar de 8000.
het is 7000rpm.
http://www.thecaryoudrive.com/nl/0310560e590″ onclick=”window.open(this.href);return false;22 september 2013 om 06:43 #18174862:wtf
22 september 2013 om 08:53 #181748638000 rpm is extreem veel voor een fabrieksmotor. Normaal is idd rond de 6800 rpm.
Je motor niet durven door trekken omdat je er zuinig op bent is de grootste onzin. Kan die met gemak hebben.
22 september 2013 om 09:12 #18174864Toerenteller gaat tot de 8000rpm, maar zo ver krijg je hem niet.
Motor is begrenst op 7000rpm, verschillende keren met sprinten tegen de begrenzer gehad. Uiteraard wel met goed warme motor.
22 september 2013 om 09:19 #18174865Begrenzer is niet erg.
Kunnen ze wel hebben hoor.22 september 2013 om 09:33 #18174866Waarom is dat onzin??? Max 6000 heb ik hem in duitsland toen aangetikt..
Ik ben er gewoon niet weg van om tot me begrenzer te rijden, geen van allen bij ons doet dat. Zowel ook niet met bijde corsa c20lets..zoals de matzwarte die bekend is bij dhra!!
22 september 2013 om 09:34 #18174867@corsaboy wrote:
8000 rpm is extreem veel voor een fabrieksmotor. Normaal is idd rond de 6800 rpm.
Je motor niet durven door trekken omdat je er zuinig op bent is de grootste onzin. Kan die met gemak hebben.
Heu, hoe kan dat onzin zijn?? Hij geef alleen aan dat hij het niet durft. Hij zegt nergens dat de motor niet meer aan kan :wtf
22 september 2013 om 09:35 #18174868lol je was me al voor
22 september 2013 om 09:40 #18174869Haha.. Klopt ieder heeft zijn eigen ervaring en omgang met de motor.. Heb zelf van me pa geleerd die al bijna 30 jaar opel rijdt. En ook dikke bakken rijdt. Dat als je zuinig met je motor en auto omgaat dat zoiets ook lang mee kan gaan.
Alleen het ging me dus om ik hoor verschillende verhalen.. Over wat de maxx toeren is van de x20xer.
En 5500 is voor mij prima zat. :thumb22 september 2013 om 09:48 #18174870Uiteraard als dat jou een beter gevoel geeft, zeker aanhouden :thumbup. Ik zelf ga niet verder dan +-4000 toeren(x16xel) Volgens de vermogenskromme is mijn maximale vermogen bij dat toerental beschikbaar, erna zak alles in. Dus heeft het geen zin om door te trekken
en ja ik ben ook super zuinig met me blok. Rij voornamelijk rustig en ga zelden pedal to the metal
22 september 2013 om 09:55 #18174871Tja daar zit het verschil in mening.
Al mijn auto’s krijgen gewoon op de donder.Zelfs de diesel waar ik dagelijks mee rij.
Motor is gemaakt om te werken, 183k in 4 jaar tijd en ze geeft geen kick.Kwestie van goed onderhouden, goeie materialen gebruiken en ze snorren het uit.
Iemand die voluit gaat met zijn blok kan misschien nog wel zuiniger zijn als jullie op het blok.22 september 2013 om 10:56 #18174872idd per persoon is het een ander ervaring en heeft ieder zijn mening er over..
tot nu toe zijn er meer motoren met problemen geweest dan dat ik met mijn motor heb…
22 september 2013 om 12:00 #18174873een 7000 toeren is de begrenzer jah, dat is geen probleem voor een OPC hoor. Raak het heel soms wel is aan als ik hem is lekker doortrek, geen probleem verder.
Maarre hij begint pas echt te trekken rond de 4000 toeren dus als je dat doortrekt tot 6 of 7 heb je gewoon vermogen.Gisteravond laat nog in de europoort een lang recht leeg stuk weg ff het gas open gedraaid, in zijn 3 tot 140 en doorgaan, geweldig gewoon.
maaar uiteraard zo nu en dan om de motor lekker wakker te houden, normaal rij ik ook veel rustiger, maar niet te want anders kakt je motor is, het is en blijft een toerenblokje :)
22 september 2013 om 13:31 #18174874als je de specs goed hebt bestudeerd geeft de x20xer pas bij 6500rpm pas zijn maximale vermogen aan pk’s….als je hem dus niet verder doortrekt als 5500rpm heb je nog nooit die 160pk’s gevoeld die wel aanwezig zijn. de powerband van de x20xer ligt tussen de 4300rpm en 6500rpm.
alle OPC’s worden voor dat ze op de markt komen getest op de nurburgring. dat gaat als vogt: 10dkm achter elkaar trappen. dit is vergelijkbaar met 100dkm normaal gebruik.
alle delen die het geen 10dkm volhouden worden aangepakt/versterkt ect.als je je opc goed onderhoud en netjes warm rijdt vind hij het heerlijk als je hem af en toe goed op de staart trapt. daar gaat hij ook beter/mooier van lopen
22 september 2013 om 14:40 #18174875Oke,
Maar als ik toch uit ervaring mag spreken, waarom hebben 9 van de 10 opc’s allemaal de koppakkingen eruit gehad?
dat is toch of schijnt een kwaal te zijn van de x20xer?
22 september 2013 om 14:55 #18174876dat kan ik je niet zeggen, ik heb tot nu toe nergens last van lekkage of iets dergelijks, gebruik ook nauwelijks olie
22 september 2013 om 15:44 #18174877Nou dan zijn alle small block motoren ook afgetrapt als je jou beredenering aanhoudt.
Die gaan vaak standaard bij de 150k.
Zelfde geldt voor bijv fiat punto 1.3 gebakjes.Een pakking die gaat is dcht geen teken van trappen of weet ik wat. Wat ik zeg draai 45-50k per jaar. Nog nooit een pakking geklapt.
Dingen gaan nou eenmaal wel eens stuk.
En is relatief eenvoudig op te lossen.22 september 2013 om 16:35 #18174878@Gsifreak wrote:
Oke,
Maar als ik toch uit ervaring mag spreken, waarom hebben 9 van de 10 opc’s allemaal de koppakkingen eruit gehad?
dat is toch of schijnt een kwaal te zijn van de x20xer?
lekke koppakking is 9 van de 10x gassen met een koude motor…vergeet niet dat je motor pas na 20km snelweg op bedrijfs temp is..en dat geduld hebben niet veel mensen of je woont minder als 20km van je werk.
Edit: ik zie op mobile.de opct’jes voorbij komen met meer als 250dkm op de klok zonder problemen.
22 september 2013 om 17:09 #18174879c18xe wil de koppaking er ook wel uit en x20xev ook wel indd met koude motor ff gassen is met zo klaar
motor kan makkelijk in de begrenser zonder schade toe te brengen
heb een c18xe voor de cross gelijk aan x20xev of x20xer
komt een kleine 150 pk uit en gaat elke cross heel veel in de begrenzer
als ik hem ff aan het testen ben gooi ik hem ook zo in de begrenzer
sluit nu mijn 3e seizoen met het blokje af en loopt nog steeds als een malle
ik denk dat mensen die zuinig zijn (als een oud wijf rijden) meer problemen krijgen dan als je hem goed gebruikt
qwau sensoren en egr enz
heb 2 jaar in een astra x20xev gereden en goed gebruikt dagelijks begrenser aangetikt maar nooit een krimp gegeven
op tijd de peilstok eruit en de beurtjes geven kunnen ze heel wat hebben22 september 2013 om 17:30 #18174880[youtube:11uslkdm]http://www.youtube.com/watch?v=NjfhfUHd0fo[/youtube:11uslkdm]
Mooi voorbeeld van een X20XER die toch redelijk makkelijk de toerenteller uitgaat richting 7500 toeren.
22 september 2013 om 18:03 #18174881Ik eb zelf ook geen problemen met mijn motor..
Vandaar ik dus dit soort dingen allemaal vraag omdat ik veel gelzen had van mensen met een opc die koppaking eruit had.Want x20xer is voor mij nog niet zo in me kop gestampt als de ervaringen heb met de c20xe(let).
Daar weet ik wel veel over.Maar mooi dat er wat meer info komt over de x20xer
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.