Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Info voor aanschaf Vectra 2.0 DTI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2012 om 16:58 #17240075
Hallo mensen,
Ik wil een Vectra B station aanschaffen met een 2.0 DTi motor.
Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten voor aanschaf, wat aandachtspuntjes, zoals km stand, distributieriem of ketting e.d..Groeten en bedankt,
Ben Diekema
14 februari 2012 om 17:01 #17905013bij 2 ton problemen met de brandstof pomp duur grapje moet je ook geluk bij hebben denk ik maar komt vaak voor
14 februari 2012 om 19:40 #17905014OK, da’s duidelijk. En wat betreft de distributie, is dit een ketting of een riem? Voor de rest ziet de auto er strak uit, vol opties, climate control, traction control , cruise control. Lekker volgehangen dus..
14 februari 2012 om 20:22 #17905015Mijn vorige auto was een dergelijke Vectra en deze had een distributieketting: Ideaal!
Nooit problemen gehad met de brandstofpomp, echter toen bij 310.000 km. de uitlaat eronder weg viel en de aircopomp defect was heb ik ‘m ingeruild.
Echter fijne wagen aan gehad (2.0 DTH Business ed. station uit 2000 met dezelfde opties).Mzzl!
STiGGEL@BenVectra wrote:
OK, da’s duidelijk. En wat betreft de distributie, is dit een ketting of een riem? Voor de rest ziet de auto er strak uit, vol opties, climate control, traction control , cruise control. Lekker volgehangen dus..
14 februari 2012 om 20:31 #17905016Tja idd de brandstof pomp heb er al enkele versleten en toeval of niet allemaal rond de twee ton
Verder hele fijne auto maar naar mijn idee net te weinig vermogen en dus 2.2gekocht (lekker die 25 extra pk-tjes en 30nm :afro )Maar ja ieder zijn eigen wensen zal ik maar zeggen :D
14 februari 2012 om 22:46 #17905017@gwriemersma wrote:
Tja idd de brandstof pomp heb er al enkele versleten en toeval of niet allemaal rond de twee ton
Verder hele fijne auto maar naar mijn idee net te weinig vermogen en dus 2.2gekocht (lekker die 25 extra pk-tjes en 30nm :afro )Maar ja ieder zijn eigen wensen zal ik maar zeggen :D
is op te lossen met een chip :D
rij zelf ook met een 2.0dth met meer dan 362.000km vind het een fijn rijdende vectra. let ook op roest bij de slotvanger achterdeuren en wielranden. maar als zo,n diesel goed onderhoud krijgt heb je een beer van auto. brandstofpomp zou ik mij niet druk om maken
17 februari 2012 om 17:49 #17905018Ik zat ook al te denken aan een andere chip, maar twijfel nog een beetje over het extra nut ervan. Ben geen scheurijzer meer, maar heeft het wel een positief effect voor het verbruik, op de lange afstand dan?
Verder heb ik hem gisteren gekocht en wordt ie dinsdag afgeleverd!!
17 februari 2012 om 22:02 #17905019Ik heb een 2.0 DI Astra G (x20DTL) heb de astra laten chippen van 82PK met 185NM naar 110PK met 245NM het rijd veel lekkerder en nog eens zuiniger ook. :thumb Inderdaad de dieselpomp gaat gemiddeld bij 180.000 en 200.000KM kapot. Maar voor rest zijn het zeer betrouwbare blokken natuurlijk met daarbij wel de onderhoudsbeurten. En wat erg handig is dat deze motor ook een ketting heeft dus onderhouds vriendelijk.
17 februari 2012 om 22:41 #17905020@BenVectra wrote:
Ik zat ook al te denken aan een andere chip, maar twijfel nog een beetje over het extra nut ervan. Ben geen scheurijzer meer, maar heeft het wel een positief effect voor het verbruik, op de lange afstand dan?
Verder heb ik hem gisteren gekocht en wordt ie dinsdag afgeleverd!!
eerst, vele veilige km gewenst :thumbup
de motor gaat er veel beter door lopen, heb zelf even met een powerbox gereden(niet aan te raden) maar dit verschil merkte ik al behoorlijk, reed beter soepeler.
gr teun
18 februari 2012 om 09:25 #17905021En wat betreft onderhoud met een chip, moet dit dan vaker gebeuren of kan ik de gewone intervallen aanhouden?
18 februari 2012 om 13:53 #17905022Als je gewoon blijft rijden zoals je normaal doet, is er niks aan de hand. Kan je de normaal onderhoud schema aanhouden.
19 februari 2012 om 12:16 #17905023Wel grappig dat niemand vraagt welke versie van de 20DTI hij wilde kopen ivm olieverbruik?
X20DTH tov Y20DTH, ivm niet zo goede honing kan de X versie last hebben van hoog olieverbruik namelijk.
Aan de lijve ondervonden in een Astra met een X20DTL erin, welke olie je er ook in mikte, elke 2000 km een liter erbij.19 februari 2012 om 19:04 #17905024zit de y niet in een c vectra
en ik heb een x2.0dth maar half liter olie op de 20.000, dus weet niet wat er met jou blokje was
19 februari 2012 om 19:18 #17905025Y20DTH ligt ook in de vectra-B
Y20DTH heeft vaak ook een betere (nieuwe type) Dieselpomp
Willem
19 februari 2012 om 20:23 #17905026Je moet gewoon geluk hebben met ieder motorblok. Want ik rij nu met mijn x20dtl al met bijna 300.000KM op te teller.
En olie verbruik 0,5 liter op 15.000KM. Dus de opmerking dat een x20dtl olie verbruikt neeee. Ik heb 10w40 als olie.Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. En heb met dit blok al zelf nu ruim 100.000KM gereden. :thumb
@Corsa_GSi wrote:
Wel grappig dat niemand vraagt welke versie van de 20DTI hij wilde kopen ivm olieverbruik?
X20DTH tov Y20DTH, ivm niet zo goede honing kan de X versie last hebben van hoog olieverbruik namelijk.
Aan de lijve ondervonden in een Astra met een X20DTL erin, welke olie je er ook in mikte, elke 2000 km een liter erbij.20 februari 2012 om 09:29 #17905027@Corsa_GSi wrote:
Wel grappig dat niemand vraagt welke versie van de 20DTI hij wilde kopen ivm olieverbruik?
X20DTH tov Y20DTH, ivm niet zo goede honing kan de X versie last hebben van hoog olieverbruik namelijk.
Aan de lijve ondervonden in een Astra met een X20DTL erin, welke olie je er ook in mikte, elke 2000 km een liter erbij.Ik zou niet weten welk blok ik erin heb liggen in de 2.0DTi, weet wel dat het een hogedruk turbo is, ben er nog niet zo in thuis…
20 februari 2012 om 09:46 #17905028als je de nummerplaat weet van de auto (of die op foto hebt staan van de verkoper) dan kun je die zo opzoeken op de website van de RDW.
https://ovi.rdw.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
20 februari 2012 om 09:49 #17905029@Corsa_GSi wrote:
Wel grappig dat niemand vraagt welke versie van de 20DTI hij wilde kopen ivm olieverbruik?
X20DTH tov Y20DTH, ivm niet zo goede honing kan de X versie last hebben van hoog olieverbruik namelijk.
Aan de lijve ondervonden in een Astra met een X20DTL erin, welke olie je er ook in mikte, elke 2000 km een liter erbij.maakt geen bips uit
mn zwager had een Astra G uit 2002 met een Y20DTH en die verbruikte ook 1 liter olie op 2000 km.het is maar net hoe de vorige MISbruiker er mee om gegaan is.
21 februari 2012 om 13:11 #17905030Geloof me heb met beide motoren ervaring x20DTL en y20DTH.
En allebei in een lesauto en allebei tot zo’n 4 ton gereden.De eerste Astra G met de x versie allemaal ellende met het olieverbruik.
De andere ook Astra G met de y versie totaal geen olieverbruik, nog geen kwart liter op de 15 dkm!Er zit dus daadwerkelijk verschil in de motoren. Naar wat ik toendertijd gehoord heb een andere honing van het blok.
Het kan zijn dat die motoren er in de Vectra B (oom van had er 1 met ee x20dth met 250 dkm verkocht) die ook maar 1 liter op 15 dkm verbruikte.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.