Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › info voor aanschaf
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2011 om 16:09 #17230684
Hallo
Ik wil een tigra aanschaffen en wilde eerst wat info verzamelen aangezien de auto wat mankeerd.
radiateur/visco fan slaat niet aan,verbruikt veel koelvloeistof,verbruikt olie,kachel wordt soms niet warm,motor wordt als gevolg ook warm.Zelf heb ik geconstateerd dat er geen koelvloeistof in de olie zit.
De tigra staat morgen voor mn deur zodat ik m zelf even kan nakijken/doormeten maar aangezien ik mn bmw ook zelf onderhoud/repareer lijkt t me dat ik deze grappige tigra ook wel kan fixen.t gaat om een 98er met 120dkm op t klokje
alle informatie is van harte welkomalvast bedankt
8 januari 2011 om 21:55 #17791809Dat hij olie verbruikt is redelijk normaal, al is het op 120dkm redelijk vroeg (zal wel afgetrapt zijn).
Tis even afwachten op een reactie van de experts, anders wim-v6 even een berichtje sturen die weet alles :P8 januari 2011 om 23:36 #17791810Zijn ook zat tigra’s zonder problemen te koop ;)
Weet je zeker dat dit ALLE problemen zijn die de tigra heeft? Is er bijv niet lang mee doorgereden met een te warme motor etc?9 januari 2011 om 23:42 #17791811ROEST! haha
WIELKASTEN controleren (kan doormiddel van de klepjes in de kofferbak
te openen en ff te kijken met een zaklamp)KOFFERBAKSLOT (rubber opzij doen)
OPEL LOGO MOTORKAP (goed kijken)
TANKDOP (openen en kijken)
UITLAAT (check voor roest plekken)
—
Rubbers
RAAMRUBBER (achter.. check voor scheurtjes enz)
DAKRAAM RUBBER (indien aanwezig check ook scheurtjes enz. invb met lekkage)
—
Speling
WIELEN (check speling door het wiel van links naar rechts
te duwen horizontaal en ook bij 45graden)STUUR (bij draaiende motor stuur bewegen links/rechts
en kijken of er speling opzit en/of rare geluidjes hoort)—
Vering
ACHTER + VOOR (ff op en neer bewegen)
—
Waterlekken
LEKKAGE DAK (controleer op vlekken op de hemel onder de antenne)
GOOTJES (bij de punten van het achterraam als ie openstaat
zitten er 2 gootjes die water afvoeren.. kunnen verstopt zitten en zo water in je auto laten..)—
en zo zijn er meer dingen haha.. zal kijken of ik
het nog kan aanvullen en anders zal iemand anders
dat vast nog doen..kunt ook met de paperclip methode de foutcodes uitlezen
(dacht ik) dan weet je ook gelijk of er meer mis is?Lekkage onder de motor (olie)
10 januari 2011 om 11:40 #17791812Hallo
Bedankt voor de info, ik heb helaas besloten dit karretje niet te nemen.
reden iervoor is dat de vorige eigenaar al een tijdje met maar 2.5 ltr olie in de motor rondreed en er gewoon water in de radiateur zat.olie was zo dik als stroop dus de motor al aardig aan de kook geweest en er uiteraard al schade aan krukas en lagerschalen zal zijn.om nog niet eens de nokkenas te vergeten.
wat me wel opviel is dat dit karretje gewoon door domheid gesloopt is en compleet niet nodig was(petje,air max)
ventje was 20 en al 7 autos vesleten en geen vermoeden hebben waar t aan ligt?????????:hmmz:o
en nu wilde die bmw…..zuchtiig bedankt
10 januari 2011 om 16:32 #17791813tja.. sommige mensen.. ;)
12 januari 2011 om 08:00 #17791814Wat zonde…
12 januari 2011 om 08:28 #17791815een schande voor hun eigen auto,, dat soort mensen moet je geen waarde in handen geven ze verwaarlozen het gewoon :(
12 januari 2011 om 09:10 #17791816toen ik je verhaal las dacht ik meteen al: Laten staan die auto.
het is wel min dat het autootje zo ge/misbruikt wordt ja.12 januari 2011 om 09:25 #17791817Die Tigra is ge raped door die gast als ik het zo hoor……:argue
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.