Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Info Pierburg 2E3-carburateur
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2011 om 17:37 #17237098
Hallo mensen,
ik ben opzoek naar wat extra informatie over een Pierburg 2E3-carburateur op een 16SV blokje.
Is er iemand die hierover informatie heeft in PDF of iets dergelijks?Groet,
Nybra
29 juli 2011 om 21:16 #17872627Hallo Bryan, daar heb ik geen info over.
Ik heb wel zelf met verschillende Kadett E en Ascona C ‘s gereden met de 16SV motor.
De 16SV is een heel goede motor met weinig problemen, de 2E3 carburator is heel goed,
moet nooit geregeld worden, maar als ze over de 100.000 km gaan moet je wel al de vacuumslangetjes en de benzineslangen vervangen.
Die kan je aan de meter kopen in de handel.
Meestal beginnen ze dan ook problemen met stationair draaien te krijgen, reden is dat aan het onderste vacuumslangetje ( op een koper pijpje) de regelopening verstopt raakt door koolaanslag.
Voorzichtig, met de hand, uitboren met een boortje van 0,5mm en het probleem is opgelost !
Grtz, John30 juli 2011 om 15:46 #17872628@jojonopel wrote:
Hallo Bryan, daar heb ik geen info over.
Ik heb wel zelf met verschillende Kadett E en Ascona C ‘s gereden met de 16SV motor.
De 16SV is een heel goede motor met weinig problemen, de 2E3 carburator is heel goed,
moet nooit geregeld worden, maar als ze over de 100.000 km gaan moet je wel al de vacuumslangetjes en de benzineslangen vervangen.
Die kan je aan de meter kopen in de handel.
Meestal beginnen ze dan ook problemen met stationair draaien te krijgen, reden is dat aan het onderste vacuumslangetje ( op een koper pijpje) de regelopening verstopt raakt door koolaanslag.
Voorzichtig, met de hand, uitboren met een boortje van 0,5mm en het probleem is opgelost !
Grtz, JohnKijk dat is nou de juiste informatie ;)
Bedankt,Bryan
3 augustus 2011 om 18:41 #17872629start de auto dan ook niet meer? anders moet ik dat ook eens proberen
3 augustus 2011 om 20:18 #17872630Heeft er niets mee te maken ! Startproblemen liggen
meestal aan de stroomverdeler, vuil en oxydatie in de delcokop !29 juni 2012 om 14:54 #17872631@jojonopel wrote:
Hallo Bryan, daar heb ik geen info over.
Ik heb wel zelf met verschillende Kadett E en Ascona C ‘s gereden met de 16SV motor.
De 16SV is een heel goede motor met weinig problemen, de 2E3 carburator is heel goed,
moet nooit geregeld worden, maar als ze over de 100.000 km gaan moet je wel al de vacuumslangetjes en de benzineslangen vervangen.
Die kan je aan de meter kopen in de handel.
Meestal beginnen ze dan ook problemen met stationair draaien te krijgen, reden is dat aan het onderste vacuumslangetje ( op een koper pijpje) de regelopening verstopt raakt door koolaanslag.
Voorzichtig, met de hand, uitboren met een boortje van 0,5mm en het probleem is opgelost !
Grtz, Johnhee john,
welk onderste vacuumslangetje bedoel je?? want de mijne loopt ook niet echt goed stationair.. ga ik dat met dat boortje ook is proberen.
een fototje erbij is altijd fijn ;)Gr Alex
14 juli 2012 om 21:57 #17872632Ik heb er zo meteen geen duidelijke foto van, en heb ook geen auto meer met
de 16SV erin, maar het is de aansluiting onderaan waar de gasklep zit, en het is
een KOPEREN pijpje ! ( Er is er maar een !!)29 november 2013 om 12:23 #17872633iemand toevallig ook nog een idee hoe de choke af te stellen?
bij mij bleek het choke regeldingetje(lekker duidelijk he? ;) )verkeerd te staan,dat is het plaatje die de choke open/dicht zet.
deze heb ik nu goed staan,maar bij een koude motor blijft de choke helemaal dicht staan,waardoor die niet goed wilt starten en slecht/laag stationair draait,na ong 1/2 min rijden,gaat t stationair te ver omhoog(1800rpm)en pas bij een goed warme motor loopt ie goed.
de vacuum slangetjes zien er allemaal nog goed uit30 november 2013 om 17:40 #17872634Effe googlen, kom je wss op een VW forum terecht, daar zijn deze cards sterker vertegenwoordigd
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
30 november 2013 om 17:44 #17872635Start je m door 1x gas intrappen en dan starten.
Dan start mijn 16sv ook slechter en verzuipt ie (pruttelen bij laag toeren).
1800 toeren is trouwens niet te hoog maar normaal.Ik start m door tijdens starten het gas niet verder dan half in te trappen, motor slaat fan gelijk aan, en loopt dan kort op 1100 toeren om vervolgens te klimmen naar 2000 toeren.
Geen problemen.Willem
Sent from my pierburg 2e3 met allemaal nieuwe vacuumslangen, en reinigings beurtje achter de rug, using Tapatalk
1 december 2013 om 09:11 #17872636voordat ik m start idd het gas onderin om de chokeklep weer dicht te laten gaan,dan starten,slaat ie gelijk aan,maar valt gelijk weer uit,als ik heel ligt met het gas blijf spelen,blijft ie wel lopen,moet dit 1 min doen,dan is er verder weinig aan de hand,maar dat hoort natuurlijk niet zo ;)
hier trouwens nog een goede link met info en afstellen gevonen
http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta/brandstofsystemen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;1 december 2013 om 22:20 #17872637ja ik start m nog steeds iedere keer door tijdens het starten gas tot MAX de helft in te trappen, dan slaat ie aan, blijft ie effe hngen op 1200 toeren, waarna hij doorgaatnaar 2000 toeren, na een enkel minuut tot hooguit 2 minuten (afhankelijk van hoe koud het is buiten) loopt ze weer netjes 800 a 1000 toeren.
Willem
2 december 2013 om 13:42 #17872638dat doet ie bij mij dus niet,loopt dus eerst heel rot,zodra die blijft lopen(zonder met t gas te spelen)zit ie op 800rpm en pas na 5 min gaat ie hoog lopen,en dit blijft ie dus doen totdat ie goed warm is :hmmz
2 december 2013 om 15:00 #17872639Allebij mijn Carbs doen hetzelfde, al start degene die in de voorraaf ligt beter als die er nu opzit, alleen die reed weer minder fijn, en duurder..
ook geld voor bijde dat de motor verzuipt als je m start volgens instructie boekje, en Prima start door tijdens starten gas MAX tot de helft intrapt.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.