Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Info over een Vectra B 2.0i CD uit april 97
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juli 2009 om 04:25 #17210688
Beste Vectra liefhebbers,
Zelf heb ik een Astra, tot zeeeer groot genoegen moet ik zeggen, en nu wil een maat van mij misschien een Vectra gaa kopen.
Ik heb hem beloofd wat na te vragen over deze wagen, dus hopelijk kunnen jullie me iets meer vertellen hierover…Het gaat om een vectra B station uit april ’97, een CD uitvoering.
CD zou heel goed moeten zijn heeft hij zich laten vertellen (iets met full options ofzo?)
Er zit een X2.0XEV Ecotec motor in die 209k gelopen heeft
De verkoper wil er 2800 voor hebben.Kunnen jullie iets meer vertellen over deze auto / versie?
Is meer dan 2 ton vaak een beetje einde verhaal, of kan hij nog ff mee? Is de X2.0XEV een beetje goeie motor?
Klopt het dat deze motor 100 kW (136 pk) geeft, want daar is niet elke website eenduidig over?
En de belangrijkste vragen: zijn er bekende problemen / aandachtspunten voor deze auto, en is de prijs een beetje OK?
AutoDNA zegt 2400 euro (voor dat prijsverschil kan er mooi een beurt, APK en distrie riem in ;)…Ik ben jullie heeel dankbaar voor alle bijdrage!
15 juli 2009 om 12:56 #17500239op http://www.opelvectra.info kun je in ieder geval al meer info
vinden, zoals aankooptips en dergelijke15 juli 2009 om 13:38 #17500240de X20XEV is een van de betere motoren voor de B vec en (mits goed onderhouden) loopt makkelijk naar de 3+ ton
ik rij zelf het kleinere broertje van (de X18XE is gelijk aan de XEV maar kleiner geboord:P) en deze heeft nu een 2 ton op de klok … rijdt nogsteeeds SUPER
verder .. als er niet teveel roest opzit … heb je hier een hele leuke auto aan denk ik
de CD is net neit de fully loaded Vectra … dat is de CDX maar met een CD kom je ook niet tekort hoor :) standaard elec. spiegels&ramen, radio stuurwiel bediening … lederen stuur, airco, midden arm steun etc dus aardig leuk uitgevoerd zou ik zeggen
15 juli 2009 om 13:54 #17500241Klik op Info-corner, en dan op aankooptips :angel
Als ik kijk naar de gemiddelde prijzen voor een gelijkwaardige kandidaat, is de prijs redelijk.
Als de Vectra verder in goede staat is, en je kunt er een beurt, een APK en een distri-riem bij kletsen dan gaat het nog….maar er zijn goedkopere te vinden (ook duurdere natuurlijk)15 juli 2009 om 17:03 #17500242De CD-uitvoering heeft origineel geen airco!!
vaak wel bijgekozen
Willem
15 juli 2009 om 19:15 #17500243Bedankt voor de tips alvast!
Ik zal het allemaal even vertellen vanavond, benieuwd wat hij er van zegt.
Hij rijdt nu nissan, dus je wint sowieso al als je overstapt naar opel ;)De links zijn super handig, thenx!
15 juli 2009 om 20:52 #17500244lol dan gaat ie er ten alle tijden op vooruit ;) …
16 juli 2009 om 09:21 #17500245Hoi,ik heb zelf ook de cd uitvoering.Ik heb er airco in zitten ( climat control ) , is idd een optie.De mijne is een 2.0 diesel,gekocht voor 2400 euro met 2 ton op de klok . Binnen een maand 900 euro aan onkosten mee gehad,o.a regelklep turbo,en pomp onder koppelingspedaal is vervangen,remblokken + grote beurt . Grote beurt is natuurlijk geen onkosten post.Dat doe je uit voor zorg.Maar dan rij je wel een heerlijke vectra he.Elk merk heeft voor en nadelen,maar het hoort erbij.Veel succes met de eventuele aankoop:thumbup
16 juli 2009 om 10:37 #17500246Hejj,
persoonlijk vindt ik ruim 200.000 km op de teller wel veel.
Er zijn er ongetwijfeld die al veel meer hebben gelopen en geen of weinig onkosten hebben gehad maar hoe hoger de kilometerstand hoe meer kans op onkosten.
Dus: pas op!suc6 met de aankoop!
16 juli 2009 om 16:46 #17500247origineel gepost door new guy
Hoi,ik heb zelf ook de cd uitvoering.Ik heb er airco in zitten ( climat control ) , is idd een optie.De mijne is een 2.0 diesel,gekocht voor 2400 euro met 2 ton op de klok . Binnen een maand 900 euro aan onkosten mee gehad,o.a regelklep turbo,en pomp onder koppelingspedaal is vervangen,remblokken + grote beurt . Grote beurt is natuurlijk geen onkosten post.Dat doe je uit voor zorg.Maar dan rij je wel een heerlijke vectra he.Elk merk heeft voor en nadelen,maar het hoort erbij.Veel succes met de eventuele aankoop:thumbupTja, zeker met deze diesels is het afwachten wat er komen gaat.
de een loopt probleemloos 400.000km, en de ander krijgt steeds problemen.
deze diesel hebben vaak minder problemen indien er veel lange ritten mee gereden worden, bij veel korte stukken willen deze motoren vervuilen door niet kunnen verbranden van roet vervuiling op verschillende onderdelen.
De X20XEV 2.0 16V benzine motor is op een paar kleine zwakke punten na een ERNSTIG betrouwbare motor.
Willem
16 juli 2009 om 16:51 #17500248origineel gepost door cees64
Hejj,persoonlijk vindt ik ruim 200.000 km op de teller wel veel.
Er zijn er ongetwijfeld die al veel meer hebben gelopen en geen of weinig onkosten hebben gehad maar hoe hoger de kilometerstand hoe meer kans op onkosten.
Dus: pas op!suc6 met de aankoop!
Cees, ik heb 5 jaar geleden een Vectra gekocht van toen 8 jaar oud, met 78.000km op de teller (nog geen 10.000km per jaar), ik moet je zeggen… ik heb nog niet zoveel problemen gehad als met deze auto, auto heeft na al watreparaties nu probleemloos gereden vanaf 150.000km tot de 195.000km waar de teller nu op staat.
hiervoor een kadett 1.6i gehad deze gereden van 170.000km tot 470.000km zonder noemenswaardige problemen
mijn astra 2.0i station die ik daarna had gekocht met 170.000km op de teller, deze heb ik in 2 jaar naar 255.000km gereden, nooit wat gehad, de eigenaar daarna heeft m tot 310.000km gereden, ook zonder noemenswaardige problemen.
Mijn broer zijn kadett diesel gekocht met 350.000km, deze onderlangs nog verkocht met 570.000km op de teller.
een hoge kilometerstand zegt mij geheel niks dus.
Willem
16 juli 2009 om 20:40 #17500249mijn diesel heeft 2 ton gelopen,zegt mij ook niks.Als je de boel goed onderhoud dan komt dat wel goed.En voor een diesel vind ik 2 ton wel mee vallen.En ben gek met mijn vectra,dus wat moet gebeuren,dat gebeurt.:)
16 juli 2009 om 21:20 #17500250115.000 tot 233.000.
De draagarmbussen zijn de grootste uitgaven die je niet meteen zou verwachten bij een auto voor mij.
Naast een brakke handrem doet hij het verder super :). Al komt dat ook omdat ik de handrem nooit gebruik.
En de afgelopen 2 brandstof tanks 1:15,6 en 1:15. Dat is over 50 tot 58 liter per tank.Je moet altijd wat geluk hebben. Ik heb pech met roest….. maar dat is nog lang geen echt probleem. En helaas financieel niet echt haalbaar om goed aan te pakken. Het eeuwig leven zal deze in ieder geval niet hebben vrees ik. Maar gaat op zich heel mooi zo.
17 juli 2009 om 05:28 #17500251Tja…de hoge KM stand is altijd een verhaal apart, het is inderdaad een kwestie van geluk…. alles wat 2 ton gedraaid heeft heeft ook 2 ton gesleten, maar of het kapot is, of te ver versleten is altijd maar de vraag…..
Blijft moeilijk….. ik heb mijn assie meer als 80k gereden met als enige reparatie een draagarmrubber. Ik heb ook golf gereden met veel minder KMs en veel meer reparaties…..blijft altijd een beetje koffiedik kijken…..
Maar de rvaag is dan meer of de KM stand in combinatie met de prijs goed is….17 juli 2009 om 14:03 #17500252joah die prijs klopt wel redelijk :) iets aan de hoge kant misschien maar ja het is een vraagprijs dus :P beetje pingel ruimte
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.