Info over deze corsa: 1.6I 16V GSI 1994 JT-TD-01

Forumindex Forums Modellen Corsa Info over deze corsa: 1.6I 16V GSI 1994 JT-TD-01

• Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    streamline

Hallo Medeforumers,

Na een tijdje rondkijken op marktplaats is mijn oog gevallen op onderstaande Corsa GSI.
      Volgens de verkoper zou de corsa 154.000 kilometer hebben gedraaid en de motor pas gereviseerd
      waarbij onder andere de distributie riem en waterpomp vervangen zijn.

Enkel stel ik mij nu de vraag waarom bij deze kilometerstand de motor al gereviseerd is.
      Misschien dat de corsa al bij meer medeforumers is opgevallen en deze hier zijn wezen kijken of meer van de geschiedenis weten.
      De auto oogt op de foto’s netjes en origineel, en gezien ik mijn zoektocht gezet heb op een GSI met GSI optic viel deze op.
      Genoeg verteld hierbij wat foto’s:

Wie kent deze Corsa en weet iets over het verleden van deze auto?

McKaamos
      Deelnemer

Joh, het is een GSi, en daar zit de beruchte X16XE (of C16XE) in.
        Als die niet gereviseerd is bij die stand moet je raar kijken…
        Na 1 ton is er prima kans dat het blok meer olie zuipt dan een dakloze alcohol zuipt.

Ik zou liever een bij 1.5ton gereviseerd blok willen hebben dan een ongereviseerd blok met maar 1 ton op de teller.

Edit:
        En ja, ze kunnen dus olie zuipen.
        Het is afhankelijk van hoe je ‘m behandeld wanneer precies. Met een nette rijstijl kan je onvermijdelijke prima uitstellen, maar olie gaat hij sowieso verbruiken.
        Ergens tussen 1 en 2 ton is zo’n beetje de regel.

kaneelschep
        Deelnemer

Hmmm.. Soms is het natuurlijk alleen voor een fietsenrek of de buren die niet kunnen parkeren ofzo.
          Maar als ik een trekhaak onder een klein snel snel snel autootje zie.. :hmmz
          Helemaal als het blok bekend is om olie te gaan gebruiken, wil je er misschien geen 1 die dan ook nog allemaal karren heeft moeten trekken.

wagnas
          Deelnemer

Mijn Corsa B GSi staat op 135000 km en verbruikt geen druppel olie (X16XE blok). Scheelt wel dat ik nogsteeds 1e eigenaar ben en auto altijd goed warm rijdt.

Maar het is wel uitkijken daar deze auto’s genoeg in handen komen van mensen die met koude motor een steen op het gas leggen.

streamline

Dit is ook de reden dat ik vraag of er iets bekend is over het verleden van deze auto.

150.000 kilometer lijkt mij nog geen logische stand om een motorblok te reviseren, als het netjes behandeld is moet het
              hoop kunnen hebben zoals Wagnas ook al aangeeft.
              Het valt mij verder wel op dat de corsa en op de foto’s redelijk netjes verzorgd uit ziet en nog niet afgetrapt.
              Enkel valt het mij op dat de auto al ongeveer 3.5 maand te koop staat of zal dit aan de prijs liggen? (1.449,-)

wim-v6
              Deelnemer

Als enkel de kop los is geweest kun je er vanuit gaan dat ie olie zuipt..
                als de kop nog nooit los is geweest kan dit nog ernstig meevallen.
                Dit geld ook als het onderblok meegenomen is in de revisie..

@ Mckaamos: Ik kan er zo een paar aanwijzen waarbij 200.000km de kop nog niet los is geweest, en geen olie zuipen!!!
                ook hebben we er een in de direct omgeving, welke 1 liter olie op de 7000km verbruik met bijn 2ton op de klok, en dit ovm enkel versleten kleprubbers.

Kwam van de week wel een Tupperware Tigra tegen welke Constant!!!!! blauw pluimde, zowel met rijden als voor een stoplicht staan..
                Deze reed samen met een Civic welke PRECIES hetzelfde deed..
                Denk dat deze jongens HEEELLLL zuinig zijn op hun motortjes :jerry :jerry :jerry :jerry :wtf :wtf :puke :puke king: king:

Willem

Looney
                Deelnemer

Tigra hier reed tot over de 2 ton vrijwel zonder olieverbruik… 1 liter op meer dan 5000 km. Toen ging het plots binnen ZEER korte tijd van 1:1000 naar zelfs 1:100 :jerry Die periode zijn we ook maar overgestapt op action olie haha. Kop is er ruim daarvoor een keer af geweest, dus op zich zegt dat niets.

Inmiddels is die helemaal aangepakt en is er ruim 15000 km gereden met 1 liter verbruik :wors Maar je ziet het gauw zat. Als die echt olie verbruikt dan wil je er niet achter staan met je schone kleding. De spetters vliegen je letterlijk om de oren!

robert_corsa

hier een corsa gsi uit 95 zonder noemens waardig olie verbruik. 210.000 gelopen.
                    laatste eigenaar heeft er een jaar of 3 in gereden, reed nog geen 15.000 in het jaar.
                    ze controleerde nooit het olie pijl.
                    in de uitlaat zit wel wat zwarte roet, en de olie is ook zwart.

@ topic starter:
                    de auto staat wel langer dan 3.5 maand tekoop.
                    houd al langer gsitjes in de gaten.
                    ziet er wel erg netjes uit.
                    als het meevalt met de roest, vind ik het het geld nog wel waard.
                    zeker als het blokje nog lekker fris is.
                    wees eerlijk, waar vind je nog een orginele gsi?

let wel even op als je langs gaat, voorbumper zit niet recht gemonteerd.
                    kijk daar wel even naar.

streamline

Dat is inderdaad ook iets ook iets wat mij al op viel Robert, ook zit de wielkast rand achter niet lekker vast (kier er tussen)
                      Heb je ook n ideetje hoelang die dan al te koop staat?, Ten naam stelling zegt 3.5 maand ieder geval..

Een originele GSI is inderdaad moeilijk meer te vinden vandaar dat ik momenteel aan deze zit te denken.
                      Hoor van iedereen verhalen over het olie verbruik, maar waar kan je dit aan merken behalve witte walmen.

Tevens zie ik op de foto van de teller het tempratuurmetertje wat iets naar rechts lijkt te staan.
                      Hierbij denkend aan de ‘gereviseerde’ motor en de bumper zou het hier niet om een warmloper kunnen gaan?, of hoort de meter hier te staan?

joop1970
                      Deelnemer

Als de motor lang stationair heeft gedraaid kan die wat warmer worden.
                        Die voorbumper hangt zo slecht nog niet, hebben meerdere corsa’s last van, die spleet bij het spatbord. Oude gsi’s hebben vaker ook wat ruimte tussen de bumper bij de gril en de motorkap.

Wel grappig dat er zijknipperlichten opzitten, niet vaker gezien bij de oude corsa’s

Wel een van de mooiere kleuren bij de oude gsi. Felrood is ook wel kicke

corsaracer
                        Deelnemer

meterstand is normaal.

de bedrijfstemp van een corsa gsi zit rond de 95 graden

McKaamos
                          Deelnemer

@streamline wrote:

Dat is inderdaad ook iets ook iets wat mij al op viel Robert, ook zit de wielkast rand achter niet lekker vast (kier er tussen)
                            Heb je ook n ideetje hoelang die dan al te koop staat?, Ten naam stelling zegt 3.5 maand ieder geval..

Een originele GSI is inderdaad moeilijk meer te vinden vandaar dat ik momenteel aan deze zit te denken.
                            Hoor van iedereen verhalen over het olie verbruik, maar waar kan je dit aan merken behalve witte walmen.

Tevens zie ik op de foto van de teller het tempratuurmetertje wat iets naar rechts lijkt te staan.
                            Hierbij denkend aan de ‘gereviseerde’ motor en de bumper zou het hier niet om een warmloper kunnen gaan?, of hoort de meter hier te staan?
                            [plaatje]http://www3.picturepush.com/photo/a/12124111/640/12124111.jpg[/plaatje]

Sowieso niet aan witte walmen ;)
                            Wit is (koel)water, blauw is olie. Stinkt bij de uitlaat dan ook flink naar verbrande olie trouwens.

Temperatuurmeter staat prima zo. Zeker als je even stil staat met een draaiende motor, loopt hij op naar ongeveer 95 en dan slaat de ventilator op de radiator aan. Niks mis mee dus. Je moet je pas zorgen maken als hij oploopt naar 100.
                            Koelvloeistof kookt dan nog niet, maar het is er vlak bij. Koelvloeistof heeft een iets hoger kookpunt dan gewoon water.

Mijn GSi zuipt trouwens ook olie. Staat slechts 185dkm op de teller. Dat motorblok gaat hopelijk dit jaar ook van onder tot boven open.
                            M’n Calibra die inmiddels de 210dkm is gepasseerd verbruikt nog geen druppel.

streamline

@joop1970 wrote:

Als de motor lang stationair heeft gedraaid kan die wat warmer worden.
                              Die voorbumper hangt zo slecht nog niet, hebben meerdere corsa’s last van, die spleet bij het spatbord. Oude gsi’s hebben vaker ook wat ruimte tussen de bumper bij de gril en de motorkap.

Wel grappig dat er zijknipperlichten opzitten, niet vaker gezien bij de oude corsa’s

Wel een van de mooiere kleuren bij de oude gsi. Felrood is ook wel kicke

Klopt, heb eind augustus net mis gegrepen op n Corsa B GSI ook met gereviseerde motor met 75.000 kilometer.
                              Als ik de reacties zo n beetje bekijk is gewoon het beste om te gaan kijken en te kijken naar de staat (rotte plekken etc.) en
                              te kijken naar het olieverbruik.

wim-v6
                              Deelnemer

@joop1970 wrote:

Niet originele, zal wel ivm trekhaak zijn..

Vind ik wel vreemd, ze hebben bij mij nooit gezeurd over het ontbreken ervan, terwijl ik op alle 1e auto’s een trekhaak heb gehad.

Willem

joop1970
                                Deelnemer

Is dat verplicht oid met een trekhaak? Kan we er wel wat bij voorstellen aan de ene kant,,

wim-v6
                                  Deelnemer

Ik zou het niet eens weten eigenlijk, ben er nooit voor staande gehouden, of afgekeurd door het ontbreken ervan..

Nu heeft de Vectra standaard zijknippers, maar mijn Kadett’s en de Astra-F hadden geen zijknippers, en wel een trekhaak..

Willem

McKaamos
                                    Deelnemer

Zijknippers zijn volgens mij niet verplicht in NL. In ieder geval niet tot een bepaald jaartal.
                                      In duitsland wel. Dan moet je, als je van achter aan komt rijden en langszij komt te staan, onder een bepaalde hoek en afstand een knipperlicht kunnen zien. Als je het knipperlicht voor kan zien, hoef je geen zijknippers te hebben en anders wel.

BlackDevil

Zijknipperlichten zijn in Nederland verplicht voor auto’s die na 31 december 1997 eerste toelating hebben. De zijknipperlichten op deze Corsa zijn er achteraf opgezet. Zijn geen originele en zaten er origineel niet op, aangezien de Corsa dateert van vóór 1998.

wim-v6
                                        Deelnemer

> Dat het geen originele zijknippers zijn dat zie je ook meteen, dit zijn die 4kante Hella dingen.
                                          – De originele corsa’s zitten op een HEEL andere plaats, en hebben een HEEL andere vorm:

Op de foto een smoke exemlaar, origineel is deze Oranje:

Wat me opviel is dus dat auto’s voor 1jan 1998 met trekhaak! veelal zijknipperlichten hebben.

nu na wat onderzoek te hebben gedaan Blijken deze pas verplicht als je er werkelijk een aanhanger aan hangt..

Dan ben ik al knap wat in overtreding geweest.. :vertag

Willem

BlackDevil

Vraag me af waar die verplichting op berust om bij auto’s met toelating vóór 1-1-1998 en trekhaak zijknipperlichten verplicht te stellen. Puur voor de zichtbaarheid of wellicht dat de knipperlichtinstallatie aanpassing behoeft om ervoor te zorgen dat de knipperfrequentie binnen de wettelijk vastgestelde frequentie ligt.

Heb ooit eens gelezen dat je het relais moet wisselen als je het aantal knipperlichten uitbreidt, anders verstoorde knipperfrequentie. Vergelijkbaar met snel knipperen bij een defect lampje.

wim-v6
                                            Deelnemer

nee hoor, knipperfrequentie veranders alleen als je Te weinig stroom afneemt (minder als 2x 20watt)..
                                              Ik heb nog nooit een knipperautomaat gewisseld ivm trekhaak.
                                              Op mijn knipperautomaat in de Combo stond dan ook het volgede:
                                              2x / 3x 21watt + 5watt
                                              6x 21watt / 2x 5watt

Kon ie dus gewoon hebben

Verplichting bij voertuigen voor 1998 ligt alleen als er een aanhanger aan zit.. zo niet is het niet verplicht en dus geen afkeurpunt op de APK, ook als je een trekhaak hebt.

Willem

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.