Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Infinity Sound System stekker
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2016 om 19:32 #17274280
Hoi iedereen,
Ik ben Stijn en kom uit België
Ik ben trotse eigenaar van een witte Opel Astra GTC met tal van opties waaronder het ISS (Infinity Sound System)Nu, zoals sommige onder jullie al wel weten, zijn hier wat problemen mee.
Omdat ik geen garantie meer heb, heb ik besloten om zelf hier een andere versterker te plaatsen.Om een lang verhaal kort te maken zoek ik een adapter om aan de originele bedrading van de versterker aan te sluiten, zodat ik hier niet aan moet knippen.
Ik heb al veel rond gevraagd en gekeken, maar ik kan dit nergens vinden.Om een idee te geven waarover het gaat geef ik de volgende link:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=697370″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Het gaat hier over de volgende stekkers:
X1 Audioverstärker T3
X2 Audioverstärker T3
X3 Audioverstärker T3Ook nog een foto van de stekkers:
http://i51.tinypic.com/712xhf.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Misschien dat iemand van jullie hier mij kan helpen?
Groet,
Stijn5 januari 2016 om 15:23 #18302311Ik heb daar ook al héééééééééééél vééééél problemen mee gehad. Er bestaat een gemodificeerde versterker waarbij de Noise Gate is uitgeschakeld. Achter op de deze versterker staat er “Software: NG_OFF” en dan zijn de schommelingen weg.
Bij mijn eerste wagen hebben ze bij de dealer zelf de versterker omgebouwd naar een niet originele omdat ik het streontbeu was en ze toen nog geen andere versterker hadden en Opel moeilijk bleef doen. Ik heb dit schema nog van toen waar het gehele ISS op staat. misschien ben je er iets mee.
6 januari 2016 om 00:39 #18302312Blijkbaar bestaan hier geen stekkers voor, overal gezocht (zelfs bij chevrolet, buick enz (zelfde aansluiting))
Je kan ze wel zelf maken, de mannelijke connectors zijn te koop, maar hier staat natuurlijk nergens bij of het wel past.
Ach ja, dan zal het knippen of solderen worden.Die schema’s van het ISS heb ik ook (heb OPELTIS thuis liggen, maar toch bedankt.
Over de nieuwe versterker van Opel, heb geen zin in al die zever, hier mag Opel winnen.
7 januari 2016 om 03:10 #18302313@Opel_Bjorn wrote:
Ik heb daar ook al héééééééééééél vééééél problemen mee gehad. Er bestaat een gemodificeerde versterker waarbij de Noise Gate is uitgeschakeld. Achter op de deze versterker staat er “Software: NG_OFF” en dan zijn de schommelingen weg.
Bij mijn eerste wagen hebben ze bij de dealer zelf de versterker omgebouwd naar een niet originele omdat ik het streontbeu was en ze toen nog geen andere versterker hadden en Opel moeilijk bleef doen. Ik heb dit schema nog van toen waar het gehele ISS op staat. misschien ben je er iets mee.
Bjorn,
Nog even een vraagje over toen dat je aftermarket versterker erin zat
Was die gewoon aangesloten met de orginele bekabeling van de infinity versterker?
En kon je de piepjes van parkeersensoren, richtingaanwijzer, brandstof bijna op, deur open en gordel niet vast horen? Waren deze luider dan normaal en/of volume afhankelijk?Bedankt
Groet, Stijn7 januari 2016 om 10:49 #18302314Daar hadden ze bij mij problemen mee. Ik had een 4 kanaals versterker en daardoor gingen de piepjes van de achteruitrijsensoren zeer stil. De rest van meldingen hoorde je toen wel perfect. Ik denk dat je gewoon best een 7 kanaals versterker neemt en die erin steekt. Ze hadden toen achteraan de stekker van de de kabelboom geknipt en daar alles van afgetakt. Er liepen ook 2 cinch kabels naar voor die van de radio zelf kwamen. Problemen waren er ook dat er véél ruis in de speakers zat waardoor ze speciale filter hebben moeten plaatsen.
Dit hebben ze toen onder garantie gedaan bij Garage Barto in Hoogstraten. Misschien moet je daar is naar bellen. Daar is een mekanieker die er meer vanaf weet.
Maar voor je begint te knippen zou ik toch eerst gaan horen voor een gemodificeerde versterker. Denk dat het op het einde véél goedkoper uitkomt en u minder kopzorgen bezorgd. Ga horen of je er één vast krijgt. Een nee heb je en een ja kan je krijgen. Geluid klinkt dan hetzelfde als nu maar dan ben je tenminste van die vervelende schommelingen vanaf.
Dit is mijn gemodificeerde versterker die ik in mijn huidige wagen heb zitten. (mee overgenomen van men vorige Astra met Infinity ;) )
7 januari 2016 om 13:23 #18302315Bedankt voor je antwoord Bjorn,
Ik heb thuis nog een 5 kanaals versterker liggen dus ga het eerst zo proberen, ik hou wel van een uitdagingEn als het niet lukt heb ik nog altijd de keuze om te horen achter die nieuwe oem versterker.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.