Infinity Sound System Astra Sports Tourer heeft kuren

Forumindex Forums Modellen Astra Infinity Sound System Astra Sports Tourer heeft kuren

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234638
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      Ik rijd nu ongeveer een maand rond met men Astra Sport Tourer. Die rijdt gewoon zalig goed en plakt gewoon tegen de grond in de bochten. Ik heb deze ook laten uitrusten met het “Infinity Sound System”. Klinkt allemaal dus een beetje mooier en voller. Echter zijn er problemen met dit systeem. Ik heb ook een DVD800 die dus uitgerust is met USB, CD, AUX, Radio. Als men muziek afdraait dan gaat het volume op willekeurige momenten omhoog en omlaag. (en neen het ligt niet aan de radio die harder gaat spelen bij hogere snelheden want dat heb ik uitgeschakeld). Het systeem heeft dit bij USB, CD als bij de gewone radio. In het begin ergerde ik me er niet zo aan, maar nu krijg ik er toch stilaan genoeg van. Daarom heb ik Opel Belgium gecontacteerd om deze op de hoogte te brengen van het probleem. Ik ben niet de enige die dit probleem heeft met het Infinity Sound System. Andere Astra Sports Tourer rijders die ook dit Infinity Sound System hebben, hebben last van dit variabel volume op willekeurige momenten. Opel Belgium had me naar de dealer gestuurd om een update te doen van het systeem. Bij de dealer aangekomen blijkt er dus geen update voor het systeem te bestaan. Dus meteen Opel Belgium weer gecontacteerd. Ik moest van hun weer een afspraak maken bij de dealer die dan het probleem van nader gaat bekijken en Opel Belgium zou dit volgen. Nu moet ik morgenvroeg men Sports Tourer binnen doen.

      Zijn er nu eigenlijk nog mensen die het Infinity Sound System hebben in hun Astra, Insignia en die dit probleem hebben? Ik hoop echt dat er een oplossing wordt voor gevonden want voor een geluidssysteem dat 600€ extra kost en dan niet naar behoren werkt vind ik het toch maar kl*te.

      Voor de rest ben ik echt super tevreden over de wagen! Echt een zalige wagen die hééél comfortabel en baanvast is vind ik.

      #17843455
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        niemand? wss nog niet denk ik

        #17843456
        AsconaC20NE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 December 2004

          ik denk dat het met jou radio te maken heeft, niet zozeer met het infinity probleem. Is geen bekend probleem wat ik zo even heb nagekeken.

          Maar ookal is er geen update, ik zou in ieder geval even aller opnieuw laten programmeren (reflashen) om te beginnen

          #17843457
          Opel_Bjorn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2008

            Nee dat denk ik niet. Je hoort dat het de versterker is die uithaalt. Hij geeft ineens véél bass waardoor het volume lijkt te stijgen. Anyway… hij gaat volgende week maandag terug binnen voor alles nog eens te laten nazien, ze gaan proberen met nieuwe versterker en mss met nieuwe radio. Alles moet eerst goedgekeurd worden door Opel Belgium omdat het dure onderdelen zijn.

            #17843458
            Co-pel
              Lid sinds:
              17 December 2010

              Is inmiddels een probleem dat vaker voorkomt. Ik heb hierover al meerdere verhalen gelezen in Duitsland, Belgie en Engeland. Ik zelf rijd een Insignia van een maand oud en ook ik heb dit probleem geconstateerd. Met name nummers die veel “info” en veel bas bevatten geven dit probleem. De versterker gooit ineens het volume omhoog! Ik heb dit gemeld bij Opel Nld want de dealer gaf niet echt thuis (als het systeem werkt dan kunnen wij erniets mee).

              Opel Nld reageert heel correct en ze zoeken dit nu voor me uit en komen er bij mij op terug. Ik ga er vanuit dat dit passend wordt opgelost. Vooralsnog ga ik uit van het positieve. Overigens, het is een Infinity probleem. Mensen die dit systeem niet hebben, hebben dit probleem ook niet.

              #17843459
              Opel_Bjorn
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 May 2008

                In België zijn ze ook ermee bezig, ik moet dinsdag binnen voor het na te laten kijken. En idd tis vooral bij nummer waarin ineens bass komt, dan gaat het volume ineens omhoog. Ik heb nu een MP3 met 80’s muziek en daarbij heeft hij het beduidend minder, als ik er recente muziek insteek heeft hij er meer last van daar er meer bass in de nummers zit.

                En je dealer is niet correct! Het systeem werkt wel, maar niet correct! Ik heb al een nieuwe versterker en radio ge-eist en dat gaan ze nu nakijken. Ik heb daar geen 600€ extra voor bij betaald om een half werkend muzieksysteem te hebben

                #17843460
                Co-pel
                  Lid sinds:
                  17 December 2010

                  Helemaal eens; ik sla alleen dan liever de stap over met de dealer en regel het met Opel Nld. Ik vind ook dat het moet worden opgelost. Een nieuwe Infinity versterker lost het probleem alleen niet op. Of een andere merk versterker of een software verandering in het huidige systeem zolang dat in essentie de dynamiek van de muziekweergave niet aanpast! Daar heb ik een ervaring over gelezen en dat lijkt niet goed te gaan.

                  #17843461
                  WouterB91
                    Lid sinds:
                    19 February 2011

                    Is het mogelijk dat hier ook een soort snelheidsafhankelijk volume op zit?

                    Ik ken bijvoorbeeld bij Toyota Verso’s dat die een instelling hebben genaamd AFL (als ik het me goed herinner) die je kunt instellen op Off-Low-Medium-High.

                    De auto stelt dan afhankelijk van de snelheid de equilizer zó bij, dat de tonen helder blijven. Dit betekent de hoge tonen iets bij sturen, en de bassen wat meer. Dit klinkt veelal harder.

                    Zit er niet (kleine kans, gezien dat meer mensen het hebben) ergens een instelling in je systeem die dit beïnvloed?

                    Zo nee, laat me weten waar het nou aan lag!

                    Mvg,
                    Wouter.

                    #17843462
                    Opel_Bjorn
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 May 2008

                      Dat zit er ook op, maar dat heb ik uitgeschakeld en dan nog heeft hij de volume schommelingen. Opel Belgium melde mij dat als er niet meer dan 5% van de verkochte wagens terug kwamen met het probleem, het probleem niet erkend wordt door Opel als ware “fabrieksfout”. Dus al wie een Infinity Sound System heeft, klacht indienen bij Opel!!

                      #17843463
                      Spacejam
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 November 2006

                        Probeer het anders eens in het insignia forum te zetten, daar zijn er wellicht meer mensen die het ifinity sound system hebben.

                        #17843464
                        Opel_Bjorn
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 May 2008

                          Ik kom net weer van de dealer waar ze het systeem nogmaals hebben nagekeken. De dealer zelf heeft nu gehoord dat het volume efectief verhoogd op bepaalde momenten, en dat zou dus niet mogen! Enkel konden ze hier niets aan doen zeiden ze. Wss zal je moeten wachten op een update voor het systeem zeiden ze. Dus meteen weer een kwade mail naar Opel Belgium gestuurd dat ze er maar voor moeten zorgen dat het probleem in orde komt. Ze hebben een dossier van men wagen opgemaakt zeiden ze maar daar ben ik 2 keer niks mee daardoor is mijn probleem nog steeds niet verholpen. :argue

                          De dealer verwijt ik niks want die doet zen uiterste best, maar het is de lakse houding van Opel die me niet zint! Er komen te weinig wagens terug met dit probleem om er iets aan te doen is hun antwoord! Nu ik blijf ze lastig vallen tot er iets aan gedaan wordt en desnoods zullen we andere stappen moeten ondernemen.b:fy1

                          #17843465
                          Opel_Bjorn
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            4 May 2008

                            Ik heb ne keer die kl*te versterker gedemonteerd om te zien of er eventueel geen knopkes op staan die herzet kunnen worden waarmee eventueel het volume geregeld zou kunnen worden. Helaas was het gewoon maar een metalen kist. Wel zit er aan de onderkant van de versterker nog een poort die niet gebruikt word. Deze ziet eruit als een grote netwerkpoort (moet precies een hele grote telefoonkabel in) Weet iemand misschien waarvoor deze dient???

                            #17843466
                            Opel_Bjorn
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 May 2008

                              Nu heb ik dit gevonden op het internet wat het probleem zou kunnen oplossen.

                              http://www.acr-helmond.nl/shop/vmchk/31_electronica/processor/eq/re-q_3_mtx_re-q_3_-_hi/lo_converter_eq/processor.html

                              Zijn er mensen die bekend zijn met dit product???

                              #17843467
                              Spacejam
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 November 2006

                                dat is gewoon een module om een subwoofer op een speakeruitgang te zetten, lijkt me niet dat je zoiets nodig hebt en al helemaal niet op een originele installatie.

                                #17843468
                                Opel_Bjorn
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  4 May 2008

                                  Zou speciaal ontworpen zijn voor infinity en bose instalatie’s de geluidsschommelingen op te vangen.

                                  Omschrijving:
                                  Product Beschrijving MTX RE-Q 3 high level input > RCA device De Re-Q is ontworpen om het bas signaal te herstellen omdat de meeste OEM systemen de bas elimineren wanneer het volume toeneemt. De Re-Q lost dit probleem op, als er aftermarket versterkers aan een OEM systeem gekoppeld worden zullen deze beter functioneren. De Re-Q heeft input en outputs voor Front L+R & Sub. *Haal het meeste uit het standaard audio systeem wanneer u een versterker wilt installeren *Herstelt de bas roll-off van de fabrieks-af equalizer *Makkelijk te installeren *Ingebouwde subsonic EQ en low pass filter *Ideaal voor o.a. het Bose, Infinity en Ford audio systeem Specificaties: – Subsonic and Low Pass 40Hz – 200Hz – Remote out – Input: LF, RF, Sub – Summing: Mid, Tweeter, Sub – Input range: 250mV – 30V – Output: LF, RF, Sub – Output Type: Unbalanced RCA – Output Voltage: 2,5V RMS Full Range, 8V RMS Sub – S/N: >90dB – THD+N: <0,1% @ 1V output http://www.reqsound.com

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.