Ineens 3 problemen met Astra H Cosmo (2009)

Forumindex Forums Modellen Astra Ineens 3 problemen met Astra H Cosmo (2009)

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268582
    M1965
      Lid sinds:
      14 October 2014

      Beste allen,

      Sinds kort heb ik met mijn Opel Astra H Cosmo (bouwjaar 2009) van de een op de dag de volgende 3 problemen:

      1 Automatisch dimmende spiegel doet het niet meer.
      2 De ruitenwisser reageert niet meer op de regensensor, dat wil zeggen, hij heeft nu in de eerste stand een vaste intervalstand van ongeveer 3 seconden.
      3 Mijn lichtschakelaar staat standaard op Auto. Als ik overdag de motor start, gaat ongeacht hoe licht/donker het buiten is, toch gewoon het dimlicht branden.

      Toen ik bij de garage aanklopte, wist ik op dat moment alleen nog maar dat de spiegel niet meer dimde. De ander 2 problemen ontdekte ik later pas. De garagemonteur beweerde nadat hij de zekering had gecontroleerd, dat er geen spanning op de spiegel stond, en het vermoedelijk een draadbreuk zou zijn, en dat mogelijk de hele hemelbekleding daarvoor losgemaakt zou moeten worden. Kortom, een dure reparatie.

      Op diverse Opel-fora kwam ik inbouwverslagen tegen van mensen die zelf een dimmende spiegel en/of een regensensor in hun Opel hadden ingebouwd. Een van de laatste stappen die zij noemden was, dat de sensor en/of de schakelaar moest worden aangemeld bij de autocomputer.

      Nu is mijn vraag, zouden die 3 problemen van mijn auto niet veroorzaakt kunnen zijn doordat de computer op de een of andere manier die apparaten kwijt is geraakt in zijn instellingen? En zou het dan niet gewoon een kwestie zijn van opnieuw aanmelden, en klaar is Kees?

      Dank voor het meedenken!

      #18257088
      zlatan1411
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 March 2010

        Nee dat is niet mogelijk. Zou toch de zekeringen nog eens goed nakijken
        De twee onderdelen licht en regensensor liggen vrij ver uit elkaar. namelijk dashboard en dak.

        #18257089
        Nessuno
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 July 2014

          Worden volgens mij wel door de zelfde module (bcm) aangestuurd.

          #18257090
          Spacejam
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2006

            Licht en regensensor is hetzelfde ding achter je voorruit, misschien even meten of je nog spanning hebt bij de spiegel, daar worden die 3 dingen geregeld.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.