Inductie kit Astra G 1.6 16v meer vermogen?

Forumindex Forums Modellen Astra Inductie kit Astra G 1.6 16v meer vermogen?

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266479
    Chaserr
      Lid sinds:
      13 June 2014

      Hallo allemaal!

      Ben er laatst achtergekomen dat mijn luchtfilter buis naar de Gasklep gescheurd was, waardoor ik soms heel plots vermogen verlies had.

      Nu heb ik dus een nieuw filter kit besteld, namelijk een inductie kit, sportfilter speciaal voor mijn type auto namelijk : Opel Astra G 1.6 16v
      Mijn vraag nu dus, of ik er ook echt op vooruit ga qua vermogen.

      Ben zelf namelijk een aantal dingen op gaan zoeken en heb wat rond gevraagd.
      De ene conclusie werk de ander tegen.

      1. Omdat het een sportfilter is neemt het filter meer lucht op.
      2. Spreek meteen 1 aan, de Lucht massameter die neemt zoveel lucht op die die nodig heeft, de rest gebruikt die niet.

      Welke is nou waar ? En ga ik er nou op vooruit ja of nee ? Is dit beter dan het standaard filter ?

      Dit is trouwens het Filter dat ik besteld heb : PIPERCROSS inductie Kit Opel Astra G 1.6 Linkje : http://www.ltec-shop.nl/contents/nl/d126_Astra_sport_luchtfilter.html#p646″ onclick=”window.open(this.href);return false;
      En als jullie enige tips hebben hoor ik het heel graag!

      Met vriendelijke Groet!
      Thijs.

      #18238862
      KRSA2000
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2009

        @Chaserr wrote:

        Ben zelf namelijk een aantal dingen op gaan zoeken en heb wat rond gevraagd.
        De ene conclusie werk de ander tegen.

        1. Omdat het een sportfilter is neemt het filter meer lucht op.
        2. Spreek meteen 1 aan, de Lucht massameter die neemt zoveel lucht op die die nodig heeft, de rest gebruikt die niet.

        Welke is nou waar ? En ga ik er nou op vooruit ja of nee ? Is dit beter dan het standaard filter ?

        *1. Een sportfilter heeft in principe minder weerstand, dus zou meer lucht kunnen doorlaten.

        *2. De naam zegt het al, luchtmassameter. De LMM meet de hoeveelheid lucht wat de blok in gaat en past de inspuiting daarop aan. (Ff kort door de bocht: meer lucht, meer brandstof.)
        Meer doet ie niet… Heeft geen invloed op de hoeveelheid lucht dat aangezogen wordt!

        Open luchtfilter? Zo goed als altijd vermogen verlies.

        Er wordt teveel warme lucht aangezogen, winst haal je alleen uit een gesloten systeem die koude lucht kan aanzuigen.

        Zoek maar de term “heat sink” op.

        Een inlegfilter in de ori. filterbak doet het vaak beter… ;)

        Sent from my GT-P7510 using Tapatalk

        #18238863
        TedMechanic
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2007

          Dat er meer lucht per minuut doorheen KAN, wil nog niet zeggen dat dat ook gebeurt. Het enige wat van invloed is op de hoeveelheid lucht die je aanzuigt is het slagvolume van je motor (compressors buiten beschouwing gelaten). Het enige wat het luchtfilter zou kunnen doen is de weerstand verlagen.

          Als jij van je fietspomp de slang eraf haalt, verplaats je ook niet ineens meer lucht, je verlaagt alleen de weerstand.

          Maar! Vaak is de lokatie van het open luchtfilter zo ongelukkig (Vlak naast het uitlaatspruitstuk) dat je alleen maar meer warme lucht aanzuigt, waardoor je er alleen maar vermogen op inlevert.

          #18238864
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Hier zijn al zoveel topics over geweest op het internet. Bij verschillende tuning forums noem maar op. Maar het echte resultaat is het ziet er mooi uit onder de motorkap voor de looks. Maar kost allemaal veel geld. Het levert misschien 2PK meer op als je geluk hebt. En daar merk je helaas in de praktijk niks van. Met alleen een andere luchtfilter heeft gewoon geen zin voor meer vermogen.

            Het is wat je zelf wilt natuurlijk. :thumb

            #18238865
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Een astra-G 1.6-16v heeft alleen een Luchtmassameter als het een z16xep is, en zelfs daar ben ik nog niet zeker van.

              Een LMM neemt geen lucht die meet alleen maar.

              Management gaat daar weer op in door meer benzine in te spuiten.

              Meeste sport inlgfilters houden meer lucht tegen dan dat je ermee wint.

              Getest op de testbank bij Miruni.

              (K&N was zelfs 7pk en 4Nm inleveren op de V6 motor.

              Door WIM-V6, vanaf de teledinges
              let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

              #18238866
              Silence
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 December 2005

                Mocht je je filter willen aanpassen kan je het beste een coldair intake monteren deze zuigt gegarandeerd koude lucht aan omdat het een gesloten systeem is.

                Een open lucht filter zuigt alleen maar warme lucht aan omdat hij direct naast de motor gemonteerd word.

                #18238867
                Baas J.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2008

                  Volgens mij hoop poen voor nagenoeg onmerkbaar verschil…zonde van je geld… king:

                  #18238868
                  BadBert
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 December 2008

                    @Baas J. wrote:

                    Volgens mij hoop poen voor nagenoeg onmerkbaar verschil…zonde van je geld… king:

                    Het geluid wat je er van krijgt is anders HEERLIJK :P

                    en met de bijgeleverde “buis” die je zelf op de juiste plek en wijze moet monteren, zeker geen PK verlies (rollerbanktest gaf “zelfs” 4 pk erbij, en 2 nm. Dit was wel op de astra H 1.8 hoor)

                    IK heb em vooral voor het geluid…

                    #18238869
                    KRSA2000
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 February 2009

                      @BadBert wrote:

                      @Baas J. wrote:

                      Volgens mij hoop poen voor nagenoeg onmerkbaar verschil…zonde van je geld… king:

                      Het geluid wat je er van krijgt is anders HEERLIJK :P

                      en met de bijgeleverde “buis” die je zelf op de juiste plek en wijze moet monteren, zeker geen PK verlies (rollerbanktest gaf “zelfs” 4 pk erbij, en 2 nm. Dit was wel op de astra H 1.8 hoor)

                      IK heb em vooral voor het geluid…

                      Op de rollenbak met open motorkap en dikke ventilator(s) ervoor zeker…

                      Het is idd lekker!

                      Sent from my GT-P7510 using Tapatalk

                      #18238870
                      BadBert
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 December 2008

                        @KRSA2000 wrote:

                        Op de rollenbak met open motorkap en dikke ventilator(s) ervoor zeker…

                        Het is idd lekker!

                        Sent from my GT-P7510 using Tapatalk

                        Nee, dichte motorkap, blowers simuleren een rijwind tot 90 km/h, en de auto trok door tot 130 :)
                        Is geen pretbank, maar een serieuze locatie.

                        Met motorkap open kwam er 7 pk bij en 4 nm :) (in plaats van de waardes met dichte motorkap dus)

                        Zonder de luchtbuis/slang kwam ik op dezelfe PK waarde, en 1 nm minder als met origineel filter (met motorkap dicht)

                        maar voor de pk’s hoef je het niet te doen… alleen voor het geluid!
                        een CI systeem is ook niet altijd beter overigens (ook allerlei testen mee gedaan met mx5jes).

                        Open filter icm chippen helpt wel beter als met origineel filter overigens, mits een luchtslang/buis wordt gebruikt om rijwind naar het filter te sturen :)

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.