Indicator lampje Vectra-B 97

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Indicator lampje Vectra-B 97

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238012
    Verk
      Lid sinds:
      3 June 2010

      Forummers,

      Opel Vectra-B X2.0EV Automatic

      Mijn buren zitten met het volgende probleem :

      Een indicatorlampje (Een soort open zonnetje met een uitroepteken erin) blijft na de eerste keer starten branden en de auto komt dan nauwelijks weg in stand D.
      Als de auto wordt uitgezet en weer wordt gestart (Soms meerdere keren starten en uitzetten) dan verdwijnt de waarschuwing.
      De auto houdt onderweg in en ook is het gebeurd dat de auto onderweg uitviel.

      Kan iemand iets met deze hele korte info ?
      Met vragen van jullie kant kan ik naar de buren toe en verder vragen maar tot nu toe weet ik ook verder niets en weet ik niet eens wat het betreffende lampje inhoudt.

      Ik hoop dat er reacties komen.

      Remco

      #17882389
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        Automaatbak storing.

        Uitlezen bij dealer voor meer info. Kan de sensor zelf zijn, kan een serieuze storing zijn.

        Greetz Emiel

        #17882390
        yentl5552
          Lid sinds:
          23 September 2011

          hoelang is het geleden dat de olie uit de versnellingsbak ververst is? helpt vaak ook!

          #17882391
          Verk
            Lid sinds:
            3 June 2010

            Snelle reacties…bedankt !

            Auto wordt uitgelezen binnenkort.
            Probleem is al even aan de gang.

            Wanneer de olie is ververst is mij (en de buuf) onbekend.
            Heb jullie tips meegegeven dus ik ben benieuwd.

            #17882392
            TWA
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 June 2010

              Hoeft op zich niet, de olie. Kan nooit kwaad. Volgens service manual alleen bij heavy duty dus bv taxi gebruik (korte afstanden, veel schakelmomenten) of hulpdiensten (koude start, maar gelijk zwaar gebruiken).

              Begin bij uitlezen en je weet al heel wat :thumb

              #17882393
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Pizzapunt (Selector schakelaarop de bak) slecht Contact, als je zoeken doet hier op het Opel-forum en je zoekt Pizzapunt vind je hem wel..

                Willem

                #17882394
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Er zijn hier op het forum die het zelf gedaan hebben, vandaar dat ik verwijs naar de zoekmachine hier..

                  Dealer zal namelijk alleen aan jouw doorgeven dat ie vervangen moet worden, en dan word je niet vrolijk, want t apparaat kost geloof ik zo’n Dikke 2 a 300 euro..

                  Willem

                  #17882395
                  Verk
                    Lid sinds:
                    3 June 2010

                    Afgelopen week is de carburateur schoongemaakt en sindsdien valt de auto niet meer uit.
                    Dat probleem is dus opgelost.

                    De auto is nog niet uitgelezen en ik weet ook niet wanneer en of dat gaat gebeuren.

                    Maar omdat ik wel direct reacties op mijn vraag kreeg leek het me netjes hetgeen ik nu over mijn topic weet even te vermelden.

                    Nogmaals bedankt voor de reacties !

                    Remco

                    #17882396
                    sw_reijnders
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 October 2005

                      je zal de gasklep bedoelen aangezien er op de X20XEV geen carburateur zit (MP Injectie)

                      dan zou ik toch nog maar eens het carter-ontluchtings-gaatje controleren of die wel groter geboord is.

                      #17882397
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        @Verk wrote:

                        Afgelopen week is de carburateur schoongemaakt en sindsdien valt de auto niet meer uit.
                        Dat probleem is dus opgelost.

                        De auto is nog niet uitgelezen en ik weet ook niet wanneer en of dat gaat gebeuren.

                        Maar omdat ik wel direct reacties op mijn vraag kreeg leek het me netjes hetgeen ik nu over mijn topic weet even te vermelden.

                        Nogmaals bedankt voor de reacties !

                        Remco

                        Carterventilatie pijpje opgeboord??

                        viewtopic.php?f=150&t=157603

                        Willem

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.