Indicatielampje uitlaatgassen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Indicatielampje uitlaatgassen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Iliyae
    Deelnemer

Beste allemaal,

Bij mijn Vectra GTS uit 2002 is het Indicatielampje uitlaatgassen gaan branden (zie voor het gemak: http://image.hondatuningmagazine.com/f/10319046/htup_0807_01_z+honda_check_engine_light_aka_mil_cel_or_idiot_light.jpg). Uit laten lezen bij de garage, het schijnt de krukas- of de nok as sensor te zijn. Nu verteld de beste man van de garage mij dat het een defecte sensor kan zijn, maar net zo goed kan dat de distributieketting uitgerekt is en aan vervanging toe is.
      Nu vind ik dit een vreemde conclusie aangezien het om het uitlaatgassen lampje gaat. Iemand hier ervaring mee?

Dank alvast, ik hoor het graag!

Groet,
      Sander

bart-gsi
      Deelnemer

is geen uitlaatstoring.. dat lampje van de link is een motorstoring…
        welke foutcode geeft hij aan met uitlezen??
        een ketting die aan vervanging toe is is hoorbaar.. als deze nog niet hoorbaar is aan het ratelen.. dan is deze niet aan vervanging toe.. is ook prijzig.. tussen de 1000 a 1500 euro… dus ik denk dat deze monteur je een rib uit je lijf wil vragen ipv het probleem wil oplossen…
        als je niemand van hier in de buurt kan uitlezen kun je altijd langs de dealer.. uitlezen kost tussen de 45 en 50 euro..
        die kunnen je hiermee veel beter helpen en je ook vertellen welke sensor met de code standhoudt en aan vervanging toe is…

en het lampje voor je uitlaatstoring komt (alleen) voor bij diesel met een diesel partical filter.. als deze verzadigd is gaat je motor bij de juiste reinigingstemperatuur regenereren.. kan je motor niet zelf een regeneratie proces starten dan gaat het lampje van uitlaat storing branden

http://digicar.nl.server33.firstfind.nl/images/roetfilters/Beeldmatriaal/DPF%20lampje%20-%20waarschuwingslampje1.jpg
        dit lampje is voor je uitlaatstoring…

Iliyae
        Deelnemer

Hoi Bart, dank voor je reactie! Gisteren heb ik ‘m bij een andere garage uit laten lezen, de foutcode is P0340 – sensor A nok as sensor. Bij deze garage kreeg ik hetzelfde antwoord; of de sensor is kapot, of de ketting is uitgerekt. Ze hebben een reset gedaan en de melding is weg. Ik kreeg het advies mee om het even aan te kijken, mocht de storing weer terug komen dan noteren wat er op dat moment gebeurde en dan kunnen ze verder kijken. Verder merk ik niets aan de prestaties of het rijgedrag, iets wat ze bij de garage wel bevreemden, dus we hopen op een sensor storing. Als er iemand verder nog tips of opmerkingen heeft, dan hoor ik het graag! Groet, Sander

bart-gsi
          Deelnemer

wellicht is het nuttig om dit topic eens door te lezen..

fout code : P0340 – Nokkenaspos.sensor, storing in circ

wanneer en bij welke km stand is de ketting ooit vervangen??

Opeltje17
            Deelnemer

Wat voor motor hebben we het over???

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.