indicatie verlichting

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum indicatie verlichting

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220545
    neetje
      Lid sinds:
      28 April 2010

      Hallo ik heb sinds een maandje een vectra c 3.2 gts en nou hoor ik van verschillende mensen om me heen dat het indicatie lampje van een “auto met een steeksleuteltje” alleen te zien is als er een storing in de auto zit.
      Volgens de plaatselijke dealer hoort het lampje te gaan branden als je het contact aan zet en na het starten weer uit te gaan(wat idd ook zo gebeurt) maar ik ga toch steeds meer twijfellen door de reacties van mensen uit mijn omgeving.

      Wie o wie geeft mij het verlossende woord?
      Als er echt een storing inzit ga ik terug naar de dealer maar ik moet het wel zeker weten.
      Verder een fantastische auto rijd perfect en de automaat schakeld perfect.

      Laat het me aub weten
      Groet neetje.

      #17664115
      Gts32v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2008

        Het is tijd voor een onderhouds beurtje lijkt me.Bij mijn vec brandt het lampje niet als ik hem op contact zet.

        Gr. Gts32v6

        #17664116
        CORSAGSI
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Bij mij brandt hij ook niet als ik hem op contact zet !

          greetz,

          #17664117
          GTS Power
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 May 2008

            idd voor een beurt!

            #17664118
            Silverspeed
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 June 2009

              hoort dat lampje niet te gaan branden dan bij contact aanzetten? voor zover ik weet hoort het zo… of is dat alleen bij de oudere veccie’s?

              #17664119
              arjontje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 March 2006

                Bij mijn ma brand dat lampje bij het starten ook voor 1 sec. en gaat daarna uit.
                Met als alle lampjes. En wanneer hij voor een beurt moet dan staat er INSP bij de kilometerstand.

                Maar dit is een corsa c.

                #17664120
                Silverspeed
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 June 2009

                  bij mij brand hij ook als het contact erop gaat en zodra de motor aangaat gaan alle lampjes weer uit..

                  #17664121
                  neetje
                    Lid sinds:
                    28 April 2010

                    nou in ieder geval bedankt voor de snelle reacties.
                    Maar ik heb ‘m bij een opel dealer gekocht en daar heeft hij bij aflevering een grote beurt gehad en de distributie is vervangen.
                    Hij heeft net 100000 op de teller en is van 2003.
                    Dus ik neem aan dat ie uitgelezen is maar idd de mensen om me heen zeggen dat het niet hoort.
                    Ik vertrouw het daarom niet helemaal en ik wil uitsluiten dat er bij hun een storing wellicht bekend is maar dat ze dat er even niet bij vertellen.
                    Maar nu lees ik weer 2 verhalen en weet ik het ook niet meer.
                    Vertel verder aub:thumbup

                    #17664122
                    Navy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 August 2005

                      Vraag een second opinion bij een ander Opelgarage.

                      #17664123
                      yzf1kr
                        Lid sinds:
                        3 January 2005

                        origineel gepost door neetje
                        Hallo ik heb sinds een maandje een vectra c 3.2 gts en nou hoor ik van verschillende mensen om me heen dat het indicatie lampje van een “auto met een steeksleuteltje” alleen te zien is als er een storing in de auto zit.
                        Volgens de plaatselijke dealer hoort het lampje te gaan branden als je het contact aan zet en na het starten weer uit te gaan(wat idd ook zo gebeurt) maar ik ga toch steeds meer twijfellen door de reacties van mensen uit mijn omgeving.

                        Wie o wie geeft mij het verlossende woord?
                        Als er echt een storing inzit ga ik terug naar de dealer maar ik moet het wel zeker weten.
                        Verder een fantastische auto rijd perfect en de automaat schakeld perfect.

                        Laat het me aub weten
                        Groet neetje.

                        Is het een lampje, of is het een melding op het matrix display?

                        Dat is namlijk nogal een verschil. Een melding op matrix display hoort niet.

                        #17664124
                        neetje
                          Lid sinds:
                          28 April 2010

                          Het betreft idd een melding op de matrix display.
                          Ik ga vandaag weer even bij ze langs
                          Bedankt voor alle info:thumbup

                          #17664125
                          yzf1kr
                            Lid sinds:
                            3 January 2005

                            In dat geval geeft het aan dat een foutcode in het geugen zit opgeslagen.

                            Na 20 keer starten verdwijnt de melding vanzelf (als de fout zich niet opnieuw voordoet), maar toch even goed om te laten kijken wat de foutcode inhoud.
                            Kan goed zijn dat ze in de garage zijn vergeten de code te wissen na het onderhoud.

                            Een onderhoudsbeurt wordt trouwens aangegeven met een oliekan en sleutel, en niet auto met sleutel.

                            #17664126
                            Berthuss
                              Lid sinds:
                              5 November 2009

                              Het hoort niet dat deze brand.
                              In de handleiding van de auto staat dat als je een automaat heb deze op een noodprogramma loopt.

                              Bij mij vectra C uit 2005 1.9 cdti (geen automaat) ging het lampje ook aan. Ben naar de VOD gegaan om hem uit te laten lezen en hieruit bleek dat er een storing in de buitentemparatuur meter zat.

                              Hierna hebben ze de buitentemparatuur meter herstart en het probleem was verholen. Deze heeft als taak te meten hoe warm het buiten is en daar past hij de diesel toe voer op aan. Bij koude temparaturen heeft hij meer nodig dan warme temparaturen.

                              Dus zou zeker je dealer je auto laten uitlezen.

                              greetZ Berthuss

                              #17664127
                              neetje
                                Lid sinds:
                                28 April 2010

                                Allemaal super bedankt voor de reacties.
                                Ik ben idd terug geweest en ze hebben em opnieuw uitgelezen.
                                Nadat ze een weekje terug een landa sensor? hadden vervangen zijn ze vergeten om alles te resetten.
                                Dat hebben ze gelijk gedaan en nu is de storing dan ook weg.
                                Ze hebben wel tijdens het uitlezen een storing in de radio 2013 gezien en die gaan ze dinsdag aanstaande nakijken.
                                Ik was al eerder terug geweest omdat nu al een paar keer de kachel spontaan bij het starten op volle toeren aan ging en niet meer uit te krijgen was met de bediening en na het uitzetten van de motor en opnieuw starten doet ie het pas weer.
                                De storing konden ze niet vinden omdat hij het niet constant doet maar vandaag(na het resetten) had ik het zelfde probleem met de radio.
                                hij reageerde op geen enkele knop en deed het pas weer na uit en aan zetten van de auto.

                                Na vandaag denk ik wel dat de dealer oprecht is want de service was goed dus ik ga ervan uit dat ze serieus opzoek gaan naar de storing.

                                Nogmaals bedankt iedereen voor de reacties en ik denk dat jullie het allemaal goed hadden gezien het verschil met het oudere model vectra en de nieuwere.
                                toppie bedankt;):thumbup

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.