Indicatie lampje blijft aan

Forumindex Forums Modellen Astra Indicatie lampje blijft aan

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264902
    Astra GTC 07
      Lid sinds:
      23 March 2014

      Ik heb een Astra GTC uit 2007 op G3. Tijdens het rijden ging soms het oranje lampje met de auto afbeelding en de steeksleutel branden i.c.m. een oranje versnellingsbak lampje. Motor even uit en weer starten, probleem verholpen. Staat zelfs aangegeven in het boekje (???) Niet leuk op linker rijstrook met 120 km/u. Nu brand de oranje auto met sleutel constant. Loopt de auto onregelmatig en reageert soms niet op het gaspedaal. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en wat reparatie gaat kosten ? Bedankt, Fred.

      #18226010
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Laat hem eerst eens uitlezen, dan weet je waar je moet zoeken

        #18226011
        Astra GTC 07
          Lid sinds:
          23 March 2014

          @Nick-GSI wrote:

          Laat hem eerst eens uitlezen, dan weet je waar je moet zoeken

          Bedankt voor het snelle bericht. Dit is al gedaan en geeft een gasklep storing aan. Gebeurt zowel op benzine als op gas.
          Informatie geeft aan, dat er geen gaskabel in zit, maar een sonde ofzo, die via de computer de brandstof regelt ?
          Voor mij een raadsel. De garage gaat dinsdag aan het werk, maar ik hoopte op herkenning van het euvel en het blokkeren van gaspedaal bediening.

          #18226012
          robbie
            Lid sinds:
            12 July 2004

            Misschien een lambda sonde kapot idd. Maar kan ook de boordcomputer (ecu) zijn die een lambdasonde kapot maakt. Heb ik ook gehad, duurde ong jaar voordat ze achter het probleem waren.
            Om een lang verhaal kort te maken, na een jaar zoeken/proberen verder, 4 verschillende garages verder en een hoop geld lichter!! hebben ze uiteindelijk de ecu gereviseerd en weer een lambda sonde vervangen en het probleem is verholpen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.