Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Inbranden contactpunten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2011 om 18:37 #17240123
De motor gaat steeds beroerd lopen, contactpunten probleem, aangezien na het afschuren en weer opnieuw instaleren de 1.9s weer vrolijk en netjes loopt. Na elke 150 km kan ik dit weer doen, schiet niet dus op.. Nu denk ik dat mijn condensator stuk is, dus deze probeer ik te wisselen met een nieuwe. Wanneer ik deze instaleer dan gaat de motor rond en slaat niet aan.
Nummer condensator: 1 237 330 353Verkeerde condensator?..
13 juli 2011 om 18:58 #17905587Het lijkt erop dat de nieuwe condensator is “doorgeslagen”.
Als je met een multimeter de weerstand meet tussen de stekker en de behuizing van de condensator, mag er geen verbinding zijn.
Opschuren van contactpunten is ook een nood-oplossing. Na het opschuren lijken ze altijd sneller in te branden.
Als je een nieuwe condensator hebt geplaatst, zou ik ook direct nieuwe contactpunten monteren.
13 juli 2011 om 21:13 #17905588Hoi, met een doorgeslagen condensator loopt ie meestal helemaal niet meer, heb je per ongeluk geen bobine voor elektronische ontsteking er op zitten, die trekken een veel hogere primaire stroom namelijk, dan fikken je contactpunten ook in no-time op.
14 juli 2011 om 15:22 #17905589Is het een Bosch of Delco ontsteking?
14 juli 2011 om 15:53 #17905590@Keesjr wrote:
Hoi, met een doorgeslagen condensator loopt ie meestal helemaal niet meer, heb je per ongeluk geen bobine voor elektronische ontsteking er op zitten, die trekken een veel hogere primaire stroom namelijk, dan fikken je contactpunten ook in no-time op.
Hij schrijft dat op het moment van het installeren van de nieuwe condensator, de motor helemaal niet meer loopt……..
Dat van de verkeerde bobine heb ik ook aan lopen denken. ;)
Ik twijfelde alleen welke bobine nu de hoogste weerstand heeft in de primaire spoel………………….die voor de contactpunt-ontsteking of die van de electronische ontsteking :hmmz
14 juli 2011 om 17:09 #17905591Is een Delco ontsteking. Heb verder niks veranderd, enige nu contactpunten. Rij dan nu weer met oude condensator dus over 100 km weer wat schuren (rij dan wel niet veel..) Is het uberhaut wel de condensator (dat contactpunten inbranden?) Verder laatste half jaar niks veranderd aan de Manta.
Meet helemaal niks met de meter, dus dat zit wel goed.14 juli 2011 om 17:15 #17905592inbranden contact punten komt meestal door de condensator.
miss een andere bobine proberen.
16 juli 2011 om 08:42 #17905593Misschien geen gek idee om er een electronische ontsteking op te zetten ?
20 juli 2011 om 19:37 #17905594Heb nog geen tijd gehad om iets te ondernemen, druk bezig met bedrijf bouwen.. Elektonische ontsteking klinkt interssant, wie kan dat leveren?
25 juli 2011 om 11:05 #17905595heb denk ik wel een complete set liggen denk ik….
26 juli 2011 om 19:52 #17905596zou je dan even willen kijken en de prijs door willen geven. IIg alvast bedankt!
28 juli 2011 om 07:21 #17905597Heb hetzelfde probleem gehad, moest ook eerst de contactpunten opschuren, dan liep die als een zonnetje, de volgende keer starten was het weer drama. Toen de condensator vervangen. Toen ging het een kilometer of 3000 goed, toen brandden ze weer in. :argue
Tijd voor elektronisch… :thumb
29 juli 2011 om 18:30 #17905598okay , ik zal eens kijken , je hoort er nog wel van :thumbup
2 augustus 2011 om 08:00 #17905599Jou have mail…
12 augustus 2011 om 13:06 #17905600kijk ook even op http://www.hotspark.nl Daar heb ik mijn electronische ontsteking vandaan voor mijn 1.2 OHV blokje, maar ze zijn er ook wel voor jouw motor. Ding kost geloof ik 50 euro incl verzenden, 1x afstellen met de stroboscoop en je hoeft er nooit meer aan te verstellen ;)
29 december 2011 om 20:22 #17905601Hallo,
Je hebt inmiddels denk ik al een electronische ontsteking maar toch. Je Manta heeft al een kleine 40 jaar op contactpuntenonsteking gelopen en kan dat dus ook blijven doen als de afstelling en de onderdelen maar goed zijn is mijn mening.
Heb je de contactpunt afstand al eens weer afgesteld? Deze moet 0,35mm zijn volledig open, dus als een van de 4 nokjes op de verdeleras het buitenste contactpunt maximaal wegduwd. Het kan zijn dat deze afstand in de loop der jaren kleiner is geworden doordat de loper is afgesleten. Bij de Commodore had ik constante vong op alle bougies wat ik ook zeer vreemd vond. Ik had op de 6 cilinder 1 x sterkere vonk en 5 keer zwakke vonk. Dit op een enkele bougie tijdens 1 rotatie van de verdeleras. Ik weet nog niet zeker wat het was, maar na het afstellen van de punten en een andere bobine was het probleem weg. Had in eerste instantie ook een injectie bobine.29 december 2011 om 22:35 #17905602gaan de contactpuntjes niet bij 1 cilinder minder ver open door een versleten ontsteking??
5 januari 2012 om 17:10 #17905603@Commodore A wrote:
Hallo,
Je hebt inmiddels denk ik al een electronische ontsteking maar toch. Je Manta heeft al een kleine 40 jaar op contactpuntenonsteking gelopen en kan dat dus ook blijven doen als de afstelling en de onderdelen maar goed zijn is mijn mening.
Heb je de contactpunt afstand al eens weer afgesteld? Deze moet 0,35mm zijn volledig open, dus als een van de 4 nokjes op de verdeleras het buitenste contactpunt maximaal wegduwd. Het kan zijn dat deze afstand in de loop der jaren kleiner is geworden doordat de loper is afgesleten.DIt was allemaal goed, condensator was het probleem achteraf. Nu staat de Manta stil, te wachten tot ik tijd heb. Elec. ontsteking is prima, maar met de voeten op het asfalt is ook niks he..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.