Inbraak auto, slot vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Inbraak auto, slot vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Lica

Helaas is er ingebroken in mijn Opel Astra van 2007.
      Raampje is ingetikt, maar voor die tijd is ook geprobeerd het slot te forceren. Het is zo verbogen dat er geen sleutel meer in kan.. nu wil ik naar de sloop gaan voor een nieuw slot. Maar werkt of kan ik mijn huidige sleutel daar op laten werken.. en ik hoor van veel kanten dat ik dan 2 sleutels nodig heb, 1 voor t contact en 1 voor de deur… ?

Hoe kan ik dit zo goed en natuurlijk zo goedkoop mogelijk oplossen?

Wie kan helpen?

opel-mark
      Deelnemer

een astra H heeft centrale vergrendeling op de sleutel zitten, dus in praktijk zul je de sleutel zelden gebruiken enkel de afstandsbediening.
        de sloop lijkt me het goedkoopst, maar dan heb je wel 2 verschillende sleutels.

bart-gsi
        Deelnemer

dit is misschien prijzig.. maar bij mijn broer met zijn ford zeiden ze dat ze ook een slot naar je sleutel kunnen maken.. ik weet ik niet of opel dat ook doet bij de dealers… en of deze los te verkrijgen zijn…
          dan behoudt je maar 1 sleutel…

Chris426
          Deelnemer

Misschien verklaren jullie me voor gek, maar als je niet met twee sleutels wil zitten zou ik een compleet setje sloten en contactslot op de sloop scoren, en de handzender van de ene naar de andere sleutel omzetten.
            Dan is alles weer zoals het hoort.

De goedkoopste oplossing is idd een slot halen op de sloop, in je deur zetten en dan twee sleutels gebruiken, eentje voor je deur en eentje voor je contact.
            Maar zoals opel-mark al zei, tegenwoordig gebruik je haast nooit meer je sleutel om je deuren te openen, toch?

bart-gsi
            Deelnemer

@Chris426 wrote:

Misschien verklaren jullie me voor gek, maar als je niet met twee sleutels wil zitten zou ik een compleet setje sloten en contactslot op de sloop scoren, en de handzender van de ene naar de andere sleutel omzetten.

De goedkoopste oplossing is idd een slot halen op de sloop, in je deur zetten en dan twee sleutels gebruiken, eentje voor je deur en eentje voor je contact.
              Maar zoals opel-mark al zei, tegenwoordig gebruik je haast nooit meer je sleutel om je deuren te openen, toch?

Ik had een keer in een ander topic gezet om een deurhendel te monteren zonder slot als je dan je sleutel toch niet gebruikt maar toen kreeg ikde reactie : wat dan als de batterij van je sleutel leeg is of je sleutel niet meer herkent wordt bij de centrale vergrendeling ?? Dus ja ook daar zit weer een kern van waarheid in…

gerben rsv
              Deelnemer

In het verleden heb ik nog wel eens sloten helemaal uit elkaar gehaald om deze dan mbv een bakje vol met losse plaatjes weer in elkaar te zetten voor de oude sleutel. Dit is wel in de tijd van de Kadett en het eerste type Astra geweest dus ik weet niet of dit nog steeds kan?

TedMechanic
                Deelnemer

@Chris426 wrote:

Ik zou ook dat eerste doen. Een complete set halen bij de sloop. Voordeel van nieuwere Opels is dat je er maar 2 nodig hebt. Bestuurdersdeur en contactslot.

Er is niks meer pauper dan om een aparte sleutel te hebben voor je deur en voor je contactslot. Ik denk dat dat ook veel potentiele kopers zou wegjagen, mocht je je auto ooit willen verkopen.

Het grote nadeel daarvan is wel dat je nooit meer een sleutel kunt bestellen op kenteken of chassisnummer. Dus bij een relatief nieuwe auto zou ik toch overwegen om het juiste slot bij de dealer te bestellen.

Haasje17
                  Moderator

Nieuw deurslot bij de dealer bestellen, hoef je niet alles te wisselen en pas je originele sleutel gewoon.

johanhummer9
                    Deelnemer

Bij een vectra c is het gene waar je de sleutel instopt een heel klein onderdeel dus ziet niet vast een het complete slot.

Weet dus niet hoe dat bij een astra zit

Lica

Ik denk dat we idd naar de sloop gaan om een complete set te zoeken.. anders had ik wel de originele willen hebben, maar gezien ze ook de autopapieren hebben.. en dus zelf in Frankrijk schijnbaar sleutels bij kunnen laten maken, heeft dat weinig zin. Kunnen hun met een sleutel er nog steeds in. Anders sloten set van de sloop valt in kosten volgens mij nog mee ook.

Maar als we de handzender van de een naar de ander omzetten, zouden ze met de oude sleutel de deuren wel kunnen openen toch? Wellicht een domme vraag, maar ik ben echt een totale rund wanneer het om auto’s gaat..

Chris426
                        Deelnemer

Idd. Anders gelijk ook handzender en bakje centrale vergrendeling van de sloop inbouwen.

Lica

Oke, duidelijk! hmm maar eens zoeken naar een set.
                            Wanneer het om een set gaat met sleutels erbij.. zou ik dus nog wel een bakje centrale vergrendeling nodig hebben?

Haasje17
                            Moderator

Complete set en sleutels opnieuw inleren op je huidige systeem.

Haasje17
                              Moderator

Sleutels kun je daarna dus nooit bijbestellen bij de dealer. En tja ik zie het niet als ze geen sleutels hebben maar wel autopapieren, moet nogsteeds de sleutel ingeleerd worden om op afstand te openen en te kunnen starten.

Kunnen ze enkel de deur openen doen en verder niks met een nieuwe sleutel van de dealer.

Lica

Ja maar met de autopapieren kunnen ze nieuwe sleutels laten bijmaken.. waarmee ze dus doodleuk de auto kunnen instappen en hiermee kunnen wegrijden.

Dus best nu een andere complete set (deurslot en contactslot plus sleutels).. deze kan ik laten inleren op t huidige systeem..
                                  Mochten de dieven die oude sleutels hebben bijgemaakt, dan kunnen ze dus nog de deur openen nog starten als ik het goed begrijp?

Een setje heb ik misschien al gevonden, voor 75 euro… is dat een redelijke prijs?
                                  Maar dat inleren is dat lastig te doen.. kan dat enkel bij de opel garage of kan iedere garagist dat zo ongeveer?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.