inbouwen zelf dimmende binnenspiegel astra h 2007

Forumindex Forums Modellen Astra inbouwen zelf dimmende binnenspiegel astra h 2007

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    pionok
    Deelnemer

Na het inbouwen van de achteruitrijsensoren en de parrot mki9200 ben ik op zoek gegaan naar nog andere opties welke in de astra-h ingebouwd kunnen worden. Dit omdat mijn vorige auto veel opties had, maar ook omdat ik het gewoon leuk vind om in te bouwen.

De gebruikte onderdelen hoeven voor mij niet allemaal standaard Opel te zijn, maar het moet er wel gewoon netjes uitzien. geen onnodige draden of rommelige dingen op mijn dashboard. (het uiterlijk van de auto zo identiek en strak mogelijk houden is mijn doel).

Nu heb ik via marktplaats een zelfdimmende binnenspiegel gekocht welke volgens de advertentie voor een astra-h moet zijn.

Dit is hem.

Nu heb ik even snel gekeken in mijn auto, maar de huidige spiegel zit geheel aan de ruit zonder een verbinding naar het hemeltje te hebben.
      Voordat ik nu de boel ga demonteren wilde ik toch even kijken of er iemand meer info heeft.

Zit er in het plafond onder het hemeltje al standaard bedrading voor de spiegel of moet ik deze zelf aanleggen? en weet iemand of de huidige spiegel er zo uit en de nieuwe zo ingeklikt kan worden? of moet deze er weer opnieuw op gelijmt worden?

Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt.
      gr. rene

Juffer1
      Deelnemer

De spiegel zit op dezelfde montagebeugel als je huidige spiegel.
        Mooiste oplossing is het gedeelte om het voetje beplakken met zwarte folie en dan aan de binnenzijde de standaard afdekkapjes te plaatsen die bij de dimmende spiegel horen.

Of de bekabeling er al ligt is lastig te bepalen. Bij je interieur verlichting zit een stekker blok voor je hemel verlichting en eventuele auto alarm. Wat je nodig hebt is een draad waar 12v op staat als je de auto op contact zet en een massa. Let op : die 12v gaat pas weg als de sleutel uit het contact is en je de auto op slot doet.

pionok
        Deelnemer

Oké dan ga ik even kijken of de stekker er wel of niet ligt. En anders fabriceren we het zelf.
          Ik krijg de spiegel vandaag nog of anders maandag als het goed is. Dus weet nog niet welke kapjes er wel en niet bij zitten.

Ik laat t nog weten hoe t gegaan is bij t plaatsen.

Bedankt.
          Gr. Rene

Kris Mazur
          Deelnemer

[quote quote=18282550]De spiegel zit op dezelfde montagebeugel als je huidige spiegel. Mooiste oplossing is het gedeelte om het voetje beplakken met zwarte folie en dan aan de binnenzijde de standaard afdekkapjes te plaatsen die bij de dimmende spiegel horen. Of de bekabeling er al ligt is lastig te bepalen. Bij je interieur verlichting zit een stekker blok voor je hemel verlichting en eventuele auto alarm. Wat je nodig hebt is een draad waar 12v op staat als je de auto op contact zet en een massa. Let op : die 12v gaat pas weg als de sleutel uit het contact is en je de auto op slot doet.[/quote]

bij de interieurverlichting is geen schakel 12v, alleen vast 12v (zwarte kabel) ik heb draad van verlichting van de schakelaar zelf gebruikt, volgens mij rood draad, maar dan werkt de spiegel alleen als de lichten aan staan (stads of dim)

Anders kun je draad trekken van de stekker bij de hendel van de motorkap, zwarte dikkere draad (dit is geschakeld plus)

Massa direct aan het dak vast schroeven

ik zelf heb voor optie 1 gekozen, rij toch altijd met lichten aan

succes met inbouwen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.