Inbouwen dagrijlichten.

Forumindex Forums Modellen Astra Inbouwen dagrijlichten.

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    kwuyts

Hallo iedereen!

Ik zag in een winkel in de buurt verschillende dagrijlichten.

1 ervan koste slechts 20 euro, was een heel dun stripje dat je gewoon op
      je batterij moest aansluiten, verder niets. Hoe werkt dit dan?
      Bij het starten wordt je batterij geactiveerd en gaan deze lichten automatisch aan?
      En het stripje bevestig je dan ergens onder je bumper, zodat je de draadjes langs onder kan wegwerken?

Een andere unit kostte €50.
      Deze moest je ook aan de batterij koppelen, maar dan kon je nog een kabel met
      een schakelaar naar binnen trekken. (aan/uit) veronderstel ik?

Nu lijkt mij die unit van 20 euro wel leuk, kost heel weinig, simpel te bevestigen
      en als het automatisch aangaat bij het starten van de auto is extra handig.

Wat denken jullie hiervan? Is zoiets goed/slecht/maakt niet uit voor de batterij?
      Het is tenslotte een extra kabel aan de batterij.

Alvast bedankt!

Groetjes

RISL
      Moderator

Het maakt niet uit voor je accu.
        Het is echter wel heel lelijk ;) ik heb het laatst gezien op een Astra Coupé.

Dan zou je nog beter voor devil eyes kunnen kiezen:

Nog mooier zijn natuurlijk de wel bekende angel eyes, die ook als dagrijverlichting kunnen dienen.

Maar ik weet niet hoe dat zit in België met de keuring.

kwuyts

Maar als je de dagrijlichten dan rechtstreeks op je accu aansluit (zonder schakelaar oid),
          branden die dan altijd, of worden ze dan geactiveerd wanneer je het contact aan zet?

En ik zou het denk ik wel mooi vinden, ik zou ze dan inbouwen zoals hier:

De volledige koplampunit wil ik laten zitten, ik vind de coupe het mooiste als alles zowat origineel blijft.
          Enkele aanpassingen zoals een dagrijlicht-stripje moet dan weer wel kunnen :D .

groetjes.

RISL
          Moderator

Persoonlijk vind ik die dagrijlichtstrips ontzettend lelijk, maar smaken verschillen gelukkig.
            In NL (en volgens mij ook in België) moet het dagrijlicht uitgaan zodra je je dimlichten inschakelt. Het mag dus niet rechtstreeks op de accu.
            Als je ze rechtstreeks op de accu aansluit, branden ze altijd, tot je accu leeg is.
            Dus je zult ze zo moeten schakelen dat ze aangaan bij het aanzetten van je contact en uitgaan bij het inschakelen van je dimlichten en uitschakelen bij het uitschakelen van je contact.

kwuyts

Dan zijn die strips van €20 waarschijnlijk enkel voor de show, om zo maar even aan te sluiten.

Maar bij die van €50 euro kon je ze wel op de stadslichten aankoppelen.
              Dus dan gaan ze automatisch uit wanneer je de dimlichten aanzet.

Is zoiets moeilijk om zelf te installeren? Ik wil namelijk niet graag in draadjes beginnen knippen :thumb

Groetjes!

Mirrage
              Deelnemer

Stadslicht blijft toch branden tijdens het voeren van dimlicht dus lijkt me dat ook geen optie?

RISL
                Moderator

Het kan natuurlijk zijn dat het werkt als een inverse, dus zodra de stadslichten aangaan, de dagrijverlichten uitgaan.

wim-v6
                  Deelnemer

Werking Dagrijverlichting.

De meeste dagrijlampen kan je als stadslicht aansluiten als optie, extra draad op de strip..

zo mag het:

– Dagrijlampen aan zodra Contact aan is, of de motor loopt en de verlichting UIT geschakeld is
                    – Dagrijlampen die Zwakker gaan branden bij inschakelen verlichting worden als stadslichten gezien

Willem

miraltje
                    Deelnemer

ik vind persoonlijk de dagrijverlichting helemaal niks.

alle led dagrijverlichting heeft een hoog sjonnie/halffords tuning gehalte en al helemaal bij audi, heb je een primium auto van 50 k voor de deur staan met sjonnie dagrijverlichting standaard :puke.

als ik dan de dagrijverlichting van de nieuwe astra j zie,dat kan mij veel meer bekoren dat ziet er homogeen uit (volgens mij een een normaal lampje)ipv een ledstrip wat er niet uitziet

X.otic
                      Deelnemer

Was het laatst niet bij wegmisbruikers dat een vrouw aangehouden werd door die dagrijverlichting? Deze had haar man zelf ingebouwd. Het was ook zo’n ledstrip en deze moest (niet terplekke) verwijderd worden van de politie en ze kreeg een waarschuwing….

RISL
                        Moderator

Dan zal er wel het een en ander niet geklopt hebben aan de combinatie van lichten.
                          Maar buiten dat….zon LED-strip ziet er inderdaad best wel wannabe-audi uit ;)

X.otic
                          Deelnemer

@RISL wrote:

Dan zal er wel het een en ander niet geklopt hebben aan de combinatie van lichten.
                            Maar buiten dat….zon LED-strip ziet er inderdaad best wel wannabe-audi uit ;)

Hij werkte wel naar behoren want de agent gaf aan dat hij wel goed aangesloten was. Het waren van de strips dus wellicht dat ze niet goedgekeurd waren.

RISL
                            Moderator

Tja, ik heb ooit een boete gehad omdat ik m’n fiets had verlicht met kerstlampjes. Was artikel vijf, gevaarlijk rijgedrag, want ik zou er andere weggebruikers mee af leiden. Bezwaarschrift ingediend, nooit betaald, nooit meer wat van gehoord….
                              Maar het zou inderdaad kunnen dat die strips niet mogen. Nu zie je ze wel veel (op oude Golfjes en Passats vooral…)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.